تبادل پرچم حرم امام رضا(ع) و حرم امام حسین(ع) در نقطه صفر مرزی

فرمانده مرزبانی ناجا پس از اهتزاز پرچم امام حسین (ع) در خاک ایران و پرچم امام رضا (ع) در خاک عراق گفت: به رغم دسیسه و توطئه دشمنان امروز شاهد اتحاد دو ملت مسلمان ایران و عراق هستیم.

تبادل پرچم حرم امام رضا(ع) و حرم امام حسین(ع) در نقطه صفر مرزی

سردار قاسم رضایی، در مراسم تبادل پرچم بارگاه مطهر امام رضا (ع) و امام حسین (ع) و اهتزاز این دو پرچم مقدس در نقطه صفر مرزی مهران در جمع خبرنگاران، افزود: امروز در این مکان مقدس که قدمگاه زائران امام حسین (ع) است، پرچم متبرک حرم امام رضا (ع) و امام حسین(ع) با همتای عراقی تبادل و به اهتزاز در آمد.

وی با اشاره به اینکه تبادل پرچم بین فرماندهان مرزبانی دو کشور، نشان از وحدت و همدلی است، ادامه داد: به رغم خواسته دشمنان و ایجاد توطئه برای به وجود آمدن ناامنی بین دو ملت ایران و عراق، امروز به لطف امام حسین (ع)، اتحاد و روابط دو کشور در سطح عالی است.

فرمانده مرزبانی ناجا اهتزاز پرچم های حرم امام رضا (ع) و امام حسین(ع) را یک نوع تبادل فرهنگی دانست و اظهار داشت: پرچم های متبرک شده، پیام مودت و دوستی بین دو کشور را دارد و یک پیوند اعتقادی و قلبی را با کشور همسایه ایجاد کرده است؛ این تبادل پرچم همچنین معنی دیگری دارد و آن، این است که بین نیروهای مسلح دو کشور اقدامات اجتماعی و فرهنگی هم برقرار است و در جهان نمونه ندارد.

سردار رضایی با اشاره به تعامل و ارتباط بین ملت های مسلمان دو کشور تاکید کرد: امروز متولی هدایت مراسم اربعین حسینی (ع) در مرزهای مشترک بین ایران و عراق، ائمه اطهار (ع) هستند.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه در جهان برای اولین بار است بین کشور ایران و عراق این اقدام فرهنگی در نقطه صفر مرزی صورت می گیرد، عنوان کرد: تبادل پرچم و اهتزاز آن در نقطه صفر مرزی ، پاسخ کوبنده ای به بدخواهان و به تمام کشور های ثالث و فرامنطقه ای است که به دنبال ایجاد تفرقه هستند در اصل پیام محکمی به مثلث شوم عبری آمریکایی تکفیری است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها