در چه مواقعی دندان‌ها احتیاج به جراحی پیدا می‌کنند

یک متخصص دندانپزشک گفت: ضربه باعث عدم تحرک و کاهش رشد دندان می‌شود و در نهایت برای دستکاری و باز شدن فک به جراحی نیاز می‌شود

در چه مواقعی دندان‌ها احتیاج به جراحی پیدا می‌کنند

بهزاد قریب‌زاده متخصص دندان درباره زمان جراحی دندان  اظهار کرد: علت اینکه افراد نیاز به جراحی دندان پیدا می‌کنند ممکن است کیستیک ایجادشده باشد یا اینکه مصرف آنتی ویروس‌های دندانی موجب انجام این کار شوند.

وی در ادامه افزود: جراحی دندان زمانی صورت می‌گیرد که یک دندان یا ریشه باقیمانده در دهان به وسیله ابزارهای کشیدن خارج نشود و این خود دلایلی دارد؛ مثلاً ریشه دندان انحنای شدیدی داشته باشد یا تعداد و مدل ریشه‌های دندان غیرطبیعی باشد یا دسترسی به دندان مربوطه برای دندانپزشک مقدور نباشد. همچنین گاهی مجاورت بعضی اعصاب و عروق یا فضاهای آناتومیک صورت به ریشه دندان، دندانپزشک را مجبور به انتخاب بین کشیدن و اعمال فشار روی دندان و عمل جراحی  دندان می‌کند تا  بتواند بهترین و مطمئن‌ترین روش را برای فرد انتخاب کند و احتمال آسیب  به این نقاط حیاتی را پایین آورد.

متخصص دندان بیان کرد: هرچند گاهی این مسئله گریزناپذیر است  اما در بیشتر مواقع  آسیب وارده قابل ترمیم و قابل جبران است. برخلاف نظر بعضی افراد که انجام جراحی دندان را نشانه عدم مهارت دندانپزشک در کشیدن دندان می‌دانند، در حقیقت این تبحر دندانپزشک است که با انجام جراحی در مواقع نیاز، بیمار را از درد و ناراحتی رها می‌کند.

وی گفت: اگر عوامل ژنتیکی دخیل باشد اقدامات گام به گام سخت‌تر خواهد شد. سوراخ ایجادشده بین سقف کاذب و بینی و کف بینی به جراحی نیاز پیدا خواهد کرد.

قریب زاده توضیح داد: ضربه باعث عدم تحرک و کاهش رشد دندان می‌شود و در نهایت برای دستکاری و باز شدن فک به جراحی نیاز می‌شود. پس خانواده‌ها با مشاهده این نوع عارضه حتماً به پزشک مراجعه کنند تا در همان کودکی این عامل رفع شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها