حیوانات خانگی عجیب که میتوانند هواپیما سوار شوند +‌ عکس

حیوانات خانگی «کمک‌احساسی» اجازه ورود به هواپیما را دارند و قوانین مربوط به تنوع گونه‌های حیوانی که می‌توانند وارد هواپیما شوند نیز زیاد سخت‌گیرانه نیستند. حیوانی که تعریف کمک‌احساسی برای آن صدق می‌کند، حیوانی است که یک متخصص معتبر سلامت روانی تجویزش کرده باشد تا کسی که از نظر روانی مشکلاتی دارد با کمک یکی از این حیوانات اضطراب خود را کاهش دهد و بتواند بر زندگی‌اش تمرکز کند. این حیوانات با حیوانات خدمت رسان متفاوت هستند و برنامه جامع دسترسی حامل‌های هوایی (Air Carrier Access Act) به صاحبان این حیوان‌ها اجازه می‌دهد تا آن‌ها را با خود به داخل هواپیما بیاورند.

حیوانات خانگی عجیب که میتوانند هواپیما سوار شوند +‌ عکس

شاید فکر کنید حیوان خانگی کمک‌احساسی قاعدتا باید سگ یا گربه باشد، اما افرادی هستند که نظرشان درباره این‌که این موجودات چه می‌توانند باشند متفاوت است. گاهی اوقات جلوی ورود این حیوانات به هواپیما گرفته می‌شود، اما با توجه به شرایط پرواز این کار خیلی هم دور از ذهن نیست. اگر مشتاق هستید که بدانید تاکنون افراد مختلف چه حیوانات عجیبی را به هواپیما آورده‌اند ادامه این مطلب را از دست ندهید!

10- میمون

مردی به نام جیسون الیس در تمام پروازهایش میمون مارموست کمک‌احساسی اش را به همراه می‌آورد. او یک‌بار فراموش کرد که پیش از پرواز فرم‌های شناسایی مربوطه را برای دوست پستاندارش پر کند، به همین دلیل در فهرست ممنوعیت‌های پرواز خط هوایی فرانتیر (Frontier) قرار گرفت. به‌سختی می‌توان تصور کرد که دیدن یک میمون در هواپیما چه حسی دارد و واکنش افرادی که در مجاورت این میمون بوده‌اند چه بوده است.

شاید از نظر بعضی‌ها این میمون ناز و خوشگل باشد، اما خب قطعا کسانی هم هستند که خیلی از این وضعیت خوششان نمی‌آید. همه ما قبول داریم که استفاده از این نوع میمون به‌عنوان یک حیوان کمک‌احساسی خیلی عجیب است، اما درعین‌حال دوست داریم بدانیم کجا می‌توانیم یکی از آن‌ها را برای خودمان دست‌وپا کنیم.

10 حیوان خانگی عجیب که تا به امروز افراد با خود به داخل هواپیما آورده‌اند

9- کانگورو

آن‌طور که به نظر می‌رسد این‌که یک کانگورو به‌عنوان حیوان کمک‌احساسی وارد هواپیما شود خیلی هم به‌ندرت اتفاق نمی‌افتد. نخستین چیزی که به ذهن انسان می‌رسد این است که آیا فقط کانگوروهای جوان و کم سن را به هواپیما می‌آورند یا کانگوروهای بزرگ‌سال هم مجازند به پروازها ملحق شوند.

مسئله این است که از چه زمانی پستانداران کیسه‌دار به سفرهای هوایی ما راه یافتند، اما از آن مهم‌تر این سؤال پیش می‌آید که اصلا افراد از کجا کانگورو گیر می‌آورند؟! آوردن کانگورو به هواپیما خیلی معمول نیست، اما اگر دفعه بعد در پروازتان یکی از آن‌ها را دیدید خیلی هم شگفت‌زده یا ناراحت نشوید.

10 حیوان خانگی عجیب که تا به امروز افراد با خود به داخل هواپیما آورده‌اند

8- پنگوئن

در سال 2012 و طی نخستین نمایش فیلم سیاره یخ‌زده (Frozen Planet) در شهر نیویورک، دو پنگوئن در یکی از پروازهای خط هوایی دلتا (Delta) وجود داشتند. این پنگوئن‌ها حیوانات کمک‌احساسی نبودند، اما مسافران فرصت یافتند تا با آن‌ها عکس بگیرند، زیرا این موجودات دوست‌داشتنی در راهروی هواپیما قدم می‌زدند.

پنگوئن‌ها بلیط‌های فرست کلاس و امکاناتی داشتند که برای دیگر مسافران نیز فراهم می‌شد. گاه اجازه ورود این مرغ‌های بی پرواز به هواپیما داده می‌شود تا بتوان به‌آسانی آن‌ها را از جایی به جای دیگر منتقل کرد.

10 حیوان خانگی عجیب که تا به امروز افراد با خود به داخل هواپیما آورده‌اند

7- خوک

گاهی اوقات اجازه داده می‌شود که خوک‌ها به‌عنوان حیوانات کمک‌احساسی وارد هواپیما شوند، اما به دلیل رفتار بدشان همیشه نمی‌گذارند که آن‌ها در هواپیما بمانند. موردی بود که خانمی یک خوک بزرگ شکم‌گنده را به داخل هواپیما آورد و آن را در راهرو به دسته صندلی‌اش بست.

مسافران به خاطر بوی زننده و قدم زدن پیوسته خوک شکایت می‌کردند، به همین دلیل درنهایت او را از محل خارج کردند. در موارد دیگر افراد طی پرواز خوک‌هایشان را روی پایشان می‌نشانند، اما اگر اندازه خوک بزرگ‌تر از این باشد بهتر است در خانه بماند.

10 حیوان خانگی عجیب که تا به امروز افراد با خود به داخل هواپیما آورده‌اند

6- طاووس

به این طاووس اجازه داده نشد که در یکی از پروازهای خط هوایی ساوسوست ایرلاینز (Southwest Airlines) حضور داشته باشد و راستش نمی‌دانیم که باید از این موضوع ناراحت باشیم یا خوشحال. این پرنده واقعاً زیبا است، اما نمی‌دانیم هنگامی‌که نخستین سفر هوایی‌اش را تجربه کند چه واکنشی از خودش نشان خواهد داد.

هنگامی‌که به خانمی که صاحب طاووس بود و می‌خواست آن را با خود به هواپیما بیاورد این اجازه داده نشد، او سفر خود را با اتومبیل انجام داد. تنها چیزی که می‌تواند از سفر با هواپیما لذت‌بخش‌تر باشد، سفر با اتومبیل به همراه پرنده محبوبتان است!

10 حیوان خانگی عجیب که تا به امروز افراد با خود به داخل هواپیما آورده‌اند

5- اردک

ممکن است طاووس‌ها نتوانند سوار هواپیما شوند، اما قطعا اردک‌ها می‌توانند. موارد بسیاری وجود دارد که افراد اردک‌های کمک‌احساسی شان را به هواپیما می‌آورند و البته این حیوانات واقعا دوست‌داشتنی هستند. کواک کواک کردن و قدم زدن بامزه‌شان می‌تواند هرکسی را طی پرواز سرگرم کند.

برای ما مسئله برانگیز است که چرا کسی باید اردک‌ها را به‌عنوان حیوان کمک‌احساسی اش انتخاب کند، اما خب شاید این اردک‌ها هستند که افراد را انتخاب می‌کنند. دوست شدن با یک اردک کمی عجیب است، اما مطمئنیم که با محبوب‌تر شدن این دوستی، افراد مختلف به‌سوی آن جذب خواهند شد.

10 حیوان خانگی عجیب که تا به امروز افراد با خود به داخل هواپیما آورده‌اند

4- اسب مینیاتوری

سازمان حمل‌ونقل ایالات‌متحده اعلام کرده است که سگ، گربه و اسب مینیاتوری برای استفاده به‌عنوان حیوانات کمک‌احساسی و خدمت رسان در اولویت هستند. آن‌ها رفتار مناسبی دارند، کمک‌رسان هستند و سریع یاد می‌گیرند و این‌ها سبب می‌شود بتوانند در هنگام نیاز به انسان کمک کنند. ارتفاع اسب‌های مینیاتوری و رفتار متعادلشان، باعث می‌شود تا بتوانند بهترین همراه در پروازها باشند.

اسب‌ها ممکن است هرازگاهی چند شیهه بکشند، اما می‌توانید مطمئن باشید که در راهرو به دنبال گربه کمک‌احساسی کسی نخواهند افتاد. شاید این حیوان در نگاه اول عجیب به نظر برسد، اما همه ما مخفیانه یک اسب مینیاتوری کمک‌احساسی برای خودمان می‌خواهیم.

10 حیوان خانگی عجیب که تا به امروز افراد با خود به داخل هواپیما آورده‌اند

3- بوقلمون

این حیوان احتمالاً یکی از عجیب‌ترین حیوان‌های خانگی‌ای باشد که ممکن است داخل هواپیما ببینید و واقعا سؤال پیش می‌آید که چرا این حیوان را به‌عنوان حیوان خانگی انتخاب می‌کنند. بوقلمون‌ها به‌هیچ‌وجه بامزه نیستند و چهره‌شان هم خیلی عجیب و غریب است و همچنین باید یک صندلی جدا برایش گرفت. در یک مورد صاحب یک بوقلمون از صندلی چرخ‌دار استفاده کرد تا بتواند آن را در محوطه شلوغ فرودگاه جابجا کند و امیدواریم در طول پرواز نیز حادثه‌ای برای پرنده او پیش نیامده باشد. شاید برای من و شما پرنده دل‌چسبی نباشد، اما هستند کسانی که این نوع پرنده‌ها را بخشی از خانواده‌شان می‌دانند.

10 حیوان خانگی عجیب که تا به امروز افراد با خود به داخل هواپیما آورده‌اند

2- رتیل

شاید این جانور در دسته‌بندی حیوانات کمک‌احساسی قرار نگیرد، اما بیشتر از آنچه فکر می‌کنید در پروازها وجود دارد. برخی مسافران رتیل‌هایشان را پنهانی به داخل هواپیما می‌آورند تا بتوانند آن‌ها را از مکانی به مکان دیگر ببرند و گاه این جانورها از دست صاحب خود فرار می‌کنند. فرار کردن رتیل‌ها بسیار ترسناک است؛ و گرچه کشنده نیستند، اما موی تنشان پوست انسان را می‌سوزاند.

امیدواریم هیچ‌کس در طول پروازش با چنین پدیده‌ی بی‌رحمانه‌ای روبرو نشود؛ اما اگر خدایی ناکرده چنین چیزی پیش آمد، شلوارتان را به درون کفشتان فروکنید تا رتیل‌ها پای شما را با پناهگاه امن اشتباه نگیرند و وارد آن نشوند.

10 حیوان خانگی عجیب که تا به امروز افراد با خود به داخل هواپیما آورده‌اند

1- مار

احتمالاً شما فقط یا در هواپیما مار دیده‌اید و یا شنیده‌اید که چنین اتفاقی افتاده باشد؛ اما کسانی هستند که پا را از این حد نیز فراتر می‌گذارند و مارهایشان را به هواپیما می‌آورند تا اسباب سرگرمی‌شان باشد. معمولاً مارها را برای فروش جابجا می‌کنند، اما به جای آن‌که مبلغی اضافی پرداخت کنند تا آن‌ها را به همراه چمدان‌هایشان در قسمت چمدان‌های هواپیما قرار دهند، مارهایشان را در ساک همراهشان می‌گذارند.

شاید این موضوع خیلی مهم به نظر نیاید، اما باید فرم‌های لازم را برای آن پر کرد و مار را در محفظه مناسب گذاشت. گاهی پیش می‌آید که مارها از محفظه‌شان فرار کنند، اما خوشبختانه حوادثی که پیش می‌آیند از آنچه در فیلم‌ها می‌بینید خطر بسیار کمتری دارند.

10 حیوان خانگی عجیب که تا به امروز افراد با خود به داخل هواپیما آورده‌اند
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها