پول بدهید و در دانشگاه صندلی بخرید!

یک عضو کمیسیون آموزش مجلس به تشریح جلسه امروز این کمیسیون که با حضور وزرای علوم و آموزش و پرورش برگزار شد، پرداخت.

پول بدهید و در دانشگاه صندلی بخرید!

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه امروز کمیسیون متبوع خود، اظهار کرد: جلسه امروز کمیسیون آموزش با حضور وزرای آموزش و پرورش و علوم برگزار شد.

او افزود: در ابتدای جلسه نمایندگان نگرانی و گلایه خود را نسبت به بحران منابع مالی وزارت آموزش و پرورش ابراز کردند؛ ما پیش‌بینی می‌کنیم که اگر دولت برای این وزارتخانه کاری نکند، این وزارتخانه با سونامی جدی در امر منابع انسانی مواجه خواهد شد.

سلیمی تصریح کرد: آموزش و پرورش با کمبود حدود ۱۰۰ هزار نیرو مواجه بوده و این در حالی است که تا ۲ الی ۳ سال آینده ۳۲۰ هزار نیرو بازنشسته می‌شوند، اما فکری برای جایگزینی این نیرو‌ها از سوی وزارت آموزش و پرورش و دولت به عمل نیامده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نحوه به کارگیری معلمان و مربیان در آموزش و پرورش به نوعی است که آن‌ها انگیزه کافی برای ادامه شغل خود را ندارند، همچنین لازم است که حقوق نیرو‌های رسمی این وزارتخانه نیز افزایش پیدا کند.

او افزود: آموزش و پرورش نباید از نیاز نیرو‌های خود سوءاستفاده کند، چرا باید یک معلم برای گذران زندگی خود به عنوان راننده تاکسی کار کند؟

سلیمی بیان کرد: دولت باید آموزش و پرورش را جدی بگیرد، اما این کار را نمی‌کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ادامه بحث و بررسی‌هایی با وزیر علوم صورت گرفت و او صحبت‌های مطرح شده درباره صندلی فروشی تصدیق کرد و اذعان کرد که حدود ۲۰۰ صندلی در دانشگاه فروخته شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها