گانودرما مجوز دارویی ندارد

هرچند فروشندگان قارچ گانودرما در فضای مجازی با تبلیغات اغواگرانه، سعی در فریب‌ بیماران دارند، اما سخنگوی سازمان غذا و دارو اعطای هرگونه مجوز دارویی و درمانی به این محصولات را تکذیب می‌کند.

گانودرما مجوز دارویی ندارد

این روزها کمی گشت و گذار در فضای مجازی و اینترنت قطعاً شما را با موارد عجیب و غریبی روبرو خواهد کرد. شاید تا به حال نیز با برخی پست‌های تبلیغی در فضای مجازی برخورد کرده باشید و حتی از تعجب دهانتان باز مانده باشد. تبلیغات محصولی به نام «قارچ گانودرما» یکی از این موارد عجیب‌الخلقه است. محصولی که به ادعای تبلیغ کنندگان آن فرقی نمی‌کند که به کدام بیماری مبتلا باشید چراکه مصرف این ماده همچون یک اکسیر جادویی تمام بیماری‌ها و مشکلات جسمی شما را درمان می‌کند.

تبلیغی که به رغم غیر قابل باور بودن آن، به شدت در فضای مجازی گسترش پیدا کرده و می‌توان گفت که برنامه اینستاگرام نیز تبدیل به اسپانسر انحصاری تبلیغات گانودرما شده است. فروشندگان این محصول معتقدند که مصرف این ماده روی دست تمام قرص‌ها و داروهای داخلی و خارجی شده و بسیاری از بیماری‌ها ازجمله انواع سرطان، آلزایمر، ام اس، دیابت، اسم، مشکلات گوارشی و معده، میگرن، دردهای مفصلی و هزاران نوع بیماری دیگر را درمان می‌کند.

بر اساس ادعاهای مطرح شده درباره عملکرد گانودرما، این محصول به دلیل داشتن مقادیر زیادی مواد مغذی موجب افزایش گردش خون و تقویت سیستم دفاعی بدن شده و بسیاری از امراض را درمان می‌کند. ادعایی که شاید برخی تحقیقات آن را تأیید کند اما هنوز علم پزشکی و داروسازی آن را تأیید نکرده است.

حال این سوال مطرح است که با وجود عدم علمی و قطعی بودن تأثیر درمانی این محصول از سوی نهادهای درمانی و متخصصان کشور، علت گسترش قارچ گونه تبلیغات بدون مجوز آن چیست. اگر به سراغ فروشندگان این محصول در فضای مجازی بروید، پس از پرسیدن چندین سوال درباره عدم ابتلاء به بیماری‌های قلبی یا نداشتن حساسیت‌ها، مصرف این ماده را برایتان تجویز و ادعای پیشگیری و بهبود می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها