زلزله استانبول کشته‌ای نداشت

استانداری استانبول در پی زلزله شش ریشتری در استانبول که موجب وحشت عمومی شد، دستور تعطیلی کلیه مدارس این استان را برای امروز صادر کرد.

زلزله استانبول کشته‌ای نداشت

رصدخانه قندیللی استانبول بعد از وقوع زلزله در آب های ساحلی دریای مرمره با تصحیح شدت زمین لرزه، شدت آن را شش درجه در مقیاس درونی زمین ( ریشتر) اعلام کرد. این زمین لرزه در عمق ۶.۹۹ کیلومتری سطح زمین رخ داد و در پی زمین لرزه که شدت آن در استان های تکیر داغ، کوجاعلی، کرک قلعه، یاووا، بورسا، اسکی شهیر، دوزجه و بیلجیک احساس مدارس و بیمارستان ها در برخی مناطق استانبول تخلیه شد.

مرکز زمین لرزه در نزدیکی منطقه سیلیوری ترکیه بود و گفته می شود مرکز زمین لرزه در نزدیکی خط گسل آناتولی شمالی بوده است.

تاکنون۱۷ پس لرزه رخ داده است و شدت بیشترین پس لرزه ۴.۱ درجه بوده است.

گروه های امدادی و امنیتی کلان شهر و شهرداری های مناطق مختلف استانبول در آمادگی بسر می برند و به درخواست ساکنین برای بررسی ایمنی خانه هایشان به منازل آنها مراجعه می کنند.

گزارش ها حاکی از آن است که در منطقه باغجیلار مناره یک مسجد فروریخته و در منطقه شیرین اولر نیز یک ساختمان تخریب شده است. در جریان زلزله تنها یک نفر زخمی شده است.

کارشناسان لرزه نگاری پیش بینی می کنند که یک زمین لرزه به شدت بیش از هفت درجه ریشتر در استانبول رخ خواهد داد و این نیز بدلیل شکستگی در خط گسل شمال آناتولی خواهد بود.

کارشناسانی که با شبکه های تلویزیونی در مورد زمین لرزه امروز صحبت کردند در پاسخ به این سوال که آیا این یک زمین لرزه مجزا و یا پیش درآمدی برای زلزله بزرگ ترکیه بوده است؟ این کارشناسان از این مساله ابراز بی اطلاعی کرده و می گویند که نمی توان پیش بینی کرد که زلزله بزرگ در استانبول در چه زمان و تاریخی رخ خواهد داد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها