سرقت ۱۳ میلیارد ریالی "تجهیزات برق" در کرمانشاه

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از سرقت حدود ۱۳ میلیارد ریالی تجهیزات شبکه برق استان در پنج ماهه امسال خبر داد که نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

سرقت ۱۳ میلیارد ریالی "تجهیزات برق" در کرمانشاه

امیدعلی مرآتی سرقت تجهیزات شرکت برق از جمله سیم برق را مهم‌ترین مشکل پیش روی شرکت توزیع برق استان دانست و افزود: در پنج ماهه امسال حدود ۱۳ میلیارد ریال تجهیزات برق در استان به سرقت رفته که این میزان در ۱۲ ماه سال گذشته تنها حدود ۱۶ میلیارد ریال بوده است.

وی بیشترین سرقت‌ها را مربوط به شهر کرمانشاه دانست و معتقد است افزایش قیمت این تجهیزات در بالا رفتن میزان سرقت آن‌ها اثرگذار بوده است.

مرآتی خاطرنشان کرد: پراکندگی، گستردگی و در دسترس بودن شبکه‌های برق باعث شده تا تجهیزات برق آسانتر مورد سرقت قرار گیرند.

وی درباره پیامد‌های سرقت تجهیزات شبکه برق نیز یادآور شد: این سرقت‌ها علاوه بر بار مالی که برای شرکت دارد باعث خاموشی در مناطق مختلف شده که رفع آن زمان و انرژی زیادی را از نیرو‌های شرکت برق می‌گیرد و آسیب جدی هم به مشترکین برق وارد می‌کند و باعث سوختن تجهیزات برقی منازل و ... خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از همکاری جدی شرکت توزیع برق با نیروی انتظامی برای کاهش سرقت‌ها خبر داد و تاکید کرد: گشت‌های تلفیقی در نظر گرفته شده که به کاهش سرقت‌ها کمک خواهد کرد.

 

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها