مبلغ وام ازدواج 98 + اقساط

مبلغ اقساط و وام ازدواج سال 98 حدودا دو برابر مبلغ وام در سال 97 است.

مبلغ وام ازدواج 98 + اقساط

 مبلغ وام ازدواج 98 بر اساس تبصره 16 لایحه بودجه برای حمایت از ازدواج جوانان به دو برابر افزایش یافت و با این اوصاف برای هر یک از زوجین وام ازدواج 30 میلیون تومانی شد و در مجموع می توانند 60 میلیون تومان وام ازدواج در سال 98 دریافت کنند.

 

البته ثبت نام وام ازدواج 98 با مبلغ 30 میلیونی تنها برای کسانی ممکن است که تاریخ عقد آنها از فروردین ماه 96 باشد و باقی افراد امکان ثبت نام وام ازدواج با مبلغ 15 میلیونی تومان را خواهند داشت. همچنین در بین کسانی که بعد از فردوردین سال 96 عقد کرده اند، اولویت پرداخت وام ازداج 30 میلیونی با کسانی است که زودتر عقد کرده باشند.

 

مبلغ وام ازدواج 98

 

مبلغ اقساط وام ازدواج 98

اقساط وام ازدواج 30 میلیونی سال 98 پنج ساله است و متقاضیان باید ظرف مدت 60 ماه این مبالغ را به صورت اقساط وام ازدواج به بانک های عامل بازگردانند. بر اساس محاسبات اولیه اقساط وام ازدواج 30 میلیونی برای هر نفر 510 هزار تومان خواهد بود.

 

برای شرایط ضامن وام ازدواج 30 میلیونی نیز مجلس مصوب کرده که بانک ها ثبت نام وام ازدواج 98 را با یک ضامن و سفته انجام دهند و نیاز به ضامن بیشتر وجود ندارد.

 

همچنین مجلس این اختیار را به بانک مرکزی داده است که در صورت امکان از کارت یارانه متقاضیان وام ازدواج 98 را به عنوان وثیقه دریافت کند که هنوز بانک مرکزی در این زمینه اظهار نظری نکرده است و در صورت اجرای این تصمیم زوج های جوان می توانند از کارت یارانه به عنوان ضامن وام ازدواج استفاده کنند و نیازی به ارائه مدارک دیگر نخواهد بود.

 

وام ازدواج 15 میلیونی یا وام ازدواج 30 میلیونی

دولت در لایحه بودجه ابتدا وام ازدواج را 15 میلیون تومان در نظر گرفت بود و که به هر یک از زوجین پس از ثبت نام تعلق می گرفت اما با اصلاحات مجلس، دولت بر اساس لایحه بودجه مکلف به پرداخت وام ازدواج با مبلغ 30 میلیون تومان شد.

 

دولتی ها در ابتدا با بار مالی مبلغ جدید وام ازدواج 98 مخالفت کردند اما مجلس دولت را ملزم کرد با مدیریت وام های قرض الحسنه از سهم وام کارکنان بانک ها که عمده وام ها را دریافت می کنند بکاهد و اولویت پرداخت وام را به زوج های جوان بدهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها