لیست بدهی های پرسپولیس لو رفت

بدهی هنگفت پرسپولیسی‌ها محمدحسن انصاری‌فرد مدیرعامل جدید این باشگاه را وارد دوران سخت و پیچیده‌ای کرده است.

لیست بدهی های پرسپولیس لو رفت

محمدحسن انصاری‌فرد در اولین روز کاری‌اش جلساتی را با معاون و مدیران باشگاه پرسپولیس در ارتباط با اقدام‌های صورت گرفته در خصوص دریافت مجوز حرفه‌ای داشت.

در پایان آن نشست او بسیار امیدوار بود که این مشکل بزرگ حل خواهد شد: «به طور حتم این مورد با توجه به اهمیت در اولویت برنامه‌های کاری قرار گرفته است.

با اقدام‌هایی که صورت می‌گیرد، بدون تردید باشگاه پرسپولیس مجوز حرفه‌ای را با تلاش بخش‌های مختلف باشگاه و همکاری کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ دریافت می‌کند و هواداران به هیچ وجه از این بابت نگرانی نداشته و مطمئن باشند این کار انجام می‌شود.»

شاید AFC نمی‌خواهد که حتماً لیست پرداختی تمام بدهی‌ها را داشته باشد و آنها روند رو به رشد را برای مسائل مالی مد نظر قرار می‌دهند. به هرحال دریافت نکردن مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها ممکن است حضور در لیگ قهرمانان آسیا را در ابهام قرار دهد.

۱۵ میلیاردی که خرج شد

اما مبلغ کامل بدهی‌های باشگاه پرسپولیس چقدر است؟ طی یکی دو سال گذشته بخش قابل توجهی از آن به طلبکاران پرداخت شد اما بدهی زیادی به قوت خودش باقی است.

هر روز که می‌گذرد بدهی‌های جدیدی اضافه و یا مدارکش رو می‌شود. شاید انصاری‌فرد قبل از پذیرش مسئولیت باشگاه فکرش را هم نمی‌کرد که با چنین چالش‌هایی مواجه شود. اولین شوکی که به او وارد شد بحث دریافت پول از اسپانسر در زمان مدیریت قبلی بود.

ظاهراً باشگاه برای حل مشکل برانکو و پرداخت بخشی از بدهی‌اش در اوایل امسال ۱۵ میلیارد از اسپانسر خود گرفت که این پول برای فصل جدید بوده است. در واقع قرمزها رقم ۱۵ میلیارد تومان را برای فصل جدید دریافت کرده‌اند و انصاری‌فرد در همین شروع کار با مشکلات مالی روبروست.

خبری که ایرج عرب هیچ واکنشی نسبت به آن نداشت. البته این پول صرف پرداخت به بازیکنان شده و البته تعدادی از آنها همچنان مدعی هستند که از فصل قبل با توجه به آپشن‌هایی که در قراردادشان بوده هنوز طلب دارند. به این مهم پیش‌پرداخت قرارداد امسال هم که نسبت به لیگ هجدهم بیشتر شده را اضافه کنید.

راهکار انصاری‌فرد

مدیرعامل پرسپولیس می‌خواهد از جزییات قرارداد اسپانسر با باشگاهش مطلع شود تا در صورت امکان آن را در جهت درآمدزایی بیشتر توسعه دهد. البته این میسر نخواهد شد مگر با ایجاد سخت افزارهای لازم. ظاهراً استفاده بیشتر از سامانه هواداری و گنجاندن آپشن‌هایی برای هواداران یکی از همین موارد است.

جریمه اسپانسر

میان باشگاه پرسپولیس و اسپانسرشان یک شرکت قرار دارد که کارهای مربوط را انجام می‌دهد. یکی از این کارها پیگیری مصاحبه‌های بازیکنان و کادرفنی با رسانه‌ها است. ظاهراً بر اساس توافق آنها نباید بدون برند اسپانسرشان مصاحبه تصویری داشته باشند.

اما به نظر می‌رسد این اتفاق چندین مرتبه رخ داده و حالا اسپانسر هم به همین دلیل جرایمی را برای‌شان در نظر گرفته و همین باعث اختلاف میان‌شان شده است. از طرفی شنیده می‌شود که قرارداد این شرکت مهرماه با باشگاه به پایان می‌رسد و آن وقت انصاری‌فرد یا باید با آنها تمدید یا شرکت جدیدی را پیدا کند.

بزرگترین طلبکاران

عدد بدهی پرسپولیس به طور دقیق از سوی باشگاه اعلام نشده و شاید خودشان هم نمی‌دانند اما با یک حساب سرانگشتی و بررسی فقط چند مورد آن که در ادامه آمده به عدد بسیار قابل توجهی می‌رسیم که قطعاً مشکلاتی را برای باشگاه ایجاد می‌کند:

۱- برانکو ایوانکوویچ یک میلیون یورو: ۱۲/۶۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان

۲- دریافتی از اسپانسر: ۱۵/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان.

۳- مالیات دنیزلی: ۳۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان.

۴- ماریو بودیمیر یک فصل و نیم قرارداد داشت اما چون می‌توانست پس از عدم دریافت حقوقش پس از یک ماه شکایت کند حالا باشگاه باید تمام پولش را بدهد که مبلغی حدود ۴۵۰ هزار یورو یا ۵/۶۷۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان است.

۵- حدود ۷/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان به یک شرکت در خصوص واگذاری بلیت فروشی (در دست بررسی است.)

۶- حدود۳/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان بدهی بابت هزینه بازی با الاهلی عربستان.

۷- مانده طلب دستیاران برانکو که حدود ۱۰۳ هزار یورو یا به عبارتی ۱/۷۹۲/۸۰۰/۰۰۰ بوده که شاید در طلب برانکو گنجانده شده باشد.

۸- بدهی به فرزاد حاتمی ۲۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان.

۹- بدهی به نیلسون که مدیران قبلی مدعی‌اند ۶۰ هزار دلار به او داده‌اند اما او ادعای دیگری دارد.

۱۰- هزینه فصل جاری (مطالبات کادر فنی و بازیکنان)

۱۱- بدهی‌هایی که یا وجود ندارد یا ما خبر نداریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها