اعلام زمان برپایی موکب‌های اربعین

اکبر رضایی، معاون امور حج و زیارت اعلام کرد موکب‌های ایرانی از 13 تا 30 مهر فعال خواهند بود.

اعلام زمان برپایی موکب‌های اربعین

معاون امور حج و زیارت از ثبت‌نام بیش از ۱۸۱ هزار متقاضی سفر اربعین خبر داد و اعلام کرد: موکب‌ها (چادرهای خدماتی) از ۱۳ مهرماه در مرزها آماده پذیرش زائران هستند.

اکبر رضایی ـ معاون امور حج و زیارت ـ  در کارگروه اربعین با یادآوری این‌که ثبت‌نام این سفر از اول شهریورماه آغاز شده است، گفت: تاکنون بیش از ۱۸۱ هزار نفر نام‌نویسی کرده‌اند که بخشی از آن‌ها ثبت‌نام خود را با واریز مبلغ بیمه و هلال احمر نهایی کرده‌اند.

او هزینه نام‌نویسی برای اربعین را در سامانه «سماح» رایگان اعلام کرد و درباره مبلغ ۲۵ هزار تومانی که هنگام ثبت‌نام اینترنتی از متقاضیان سفر اربعین دریافت می‌شود، توضیح داد: زائران باید در زمان ثبت نام هزینه‌های بیمه و خدمات درمانی (هلال احمر) را پرداخت کنند که مبلغ آن به همراه حق‌الزحمه دفتر خدمات زیارتی حدود ۲۵ هزار تومان خواهد شد، اما در صورت مراجعه نکردن به دفاتر خدمات زیارتی و ثبت‌نام شخصی، این هزینه سه‌هزار تومان کمتر می‌شود و متقاضیان باید ۲۲ هزار تومان پرداخت کنند.

رضایی یادآور شد: طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین، نام‌نویسی از متقاضیان زیارت اربعین حسینی باید از طریق سامانه «سماح» https://samah.haj.ir/ انجام شود. در این سامانه نحوه عزیمت متقاضیان به مرزها، مرزهای خروجی و تاریخ رفت مشخص شده، بنابراین لازم است افراد ثبت‌نام‌کننده مشخصات خود را به‌درستی وارد کنند.

او تاکید کرد: برای خروج از مرزها متقاضیان اگرچه به ویزای عراق نیازی ندارند اما مدارکی چون گذرنامه و رسید اینترنتی ثبت‌نام (تعهدات بیمه) را همراه داشته باشند. در صورت نداشتن این مدارک، از خروج متقاضیان جلوگیری خواهد شد. همچنین باید دقت شود در مرز، مهر ورود و خروج در گذرنامه ثبت شود.

معاون امور حج وزیارت درباره خدمات‌رسانی موکب‌ها به زائران اربعین ‌گفت: طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین حسینی موکب‌های ایرانی در مرزها از ۱۳ تا ۳۰ مهرماه فعالیت خواهند کرد و موکب‌های عراقی نیز در طول مسیر از تاریخ ۱۷ تا ۲۷ مهرماه به خدمت‌رسانی می‌پردازند.

حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی ـ مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت ـ اضافه کرد: تعهدات بیمه‌ای زائرانی که در سامانه سماح نام‌نویسی کرده و هزینه‌های مربوط به بیمه را پرداخت کرده‌اند، از ۵۰ کیلومتر قبل از مرزها و تا روز بازگشت جریان خواهد داشت

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها