افزایش 29 هزار میلیاردی بدهی شهرداری در چند ماه!

در بودجه سال 98 شهرداری تهران میزان بدهی های بلدیه 40 هزار میلیارد تومان عنوان شده است این در حالی است که محمود میرلوحی عضو شورای شهر میزان بدهی های شهرداری را 69 هزار میلیارد اعلام کرد.

افزایش 29 هزار میلیاردی بدهی شهرداری در چند ماه!

محمود میرلوحی عضو شورای اسلامی شهر تهران دو روز پیش از بدهی 69 هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران خبر داد و گفت که شهرداری تهران لیست دیون را آماده کرده است.

میرلوحی معتقد بود این لیست در خبرگزاری فارس منتشر نمی‌شود اما فارس خبر را منتشر کرد. بعد از انتشار لیست قدرت‌الله گودرزی معاون مالی شهرداری تهران در دوران قالیباف تأکید کرد که 69 هزار میلیارد بدهی درست نیست و کل دیون شهرداری تا تاریخ مرداد 96 رقم 16 هزار میلیارد است و با سند و مدرک این موضوع را ثابت می‌کند.

 

وی همچنین مدیران جدید شهری را به مناظره دعوت کرد و گفت پاسخ تمام ابهامات را می‌دهد.

میزان بدهی‌ها هر ساله در پیوست بودجه آمده و شورای اسلامی شهر تهران آن را تصویب می کند. در بودجه سال 98 شهرداری تهران میزان بدهی ها 40 میلیارد تومان آمده است اما به یک باره بعد از چند ماه 29 هزار میلیارد تومان به بدهی ها اضافه شد.

اقبال شاکری عضو شورای چهارم شهر تهران در این باره به خبرنگار فارس، گفت: میزان بدهی‌ها هر ساله در پیوست بودجه آمده است و کاملا مستند است.

وی با تأکید بر این موضوع که داشتن بدهی مشکلی ندارد گفت: در بسیاری از پروژه‌های مشارکتی از سرمایه‌گذاران استفاده می‌شود.

چرا ظرف چند ماه 29 هزار میلیارد به بدهی ها اضافه شد

شاکری با تأکید بر این موضوع که 69 هزار میلیارد بدهی رقم درستی نیست، گفت: نکته جالب توجه این است که مدیریت جدید شهری در بودجه سال 98 میزان بدهی شهرداری را 40 هزار میلیارد عنوان کرده است (هر چند که بر سر این رقم هم حرف داریم) ولی چگونه آنها بعد از چند ماه 29 هزار میلیارد روی بدهی‌ها می‌گذارند و می‌گویند 69 هزار میلیارد بدهی داریم، تکلیف این 29 هزار میلیارد را مشخص کنند.

مدیریت جدید شهری آدرس غلط می دهد

وی اضافه کرد: در بودجه هزینه و درآمدها آمده است و تصویب شده است چرا مدیران جدید به خاطر کارهای نکرده خود به مردم آدرس غلط می‌دهند در این دوره زیرساختی فراهم نشده است.

شاکری تأکید کرد: بهتر است ریز بدهی‌ها را اعلام کنند وقتی در بودجه منابع را دیده‌اند چرا دیگر کاری انجام نمی‌دهند، چرا مدام مدیریت فعلی بهانه می‌آورد، ببینید در حال حاضر دولت بسیار بدهکار است، بدهی دولت که بسیار وحشتناک‌تر از بدهی شهرداری است آیا دولت هم خطا کرده است؟ هر چند که باز هم تأکید می‌کنم میزان بدهی‌های شهرداری تهران رقم اعلامی از سوی مدیریت فعلی نیست.

مدیران جدید شهری سررسید وام ها در چند سال آینده و همچنین پروژه های نیمه تمام را هم جزو بدهی ها حساب کرده اند.

مرتضی طلایی نایب رئیس شورای چهارم شهر تهران در این باره به خبرنگار فارس، گفت: واقعاً رقم اعلامی از سوی مدیریت جدید شهری تعجب‌آور است، مدیریت فعلی تمام وام‌ها در سال‌های آینده که سررسید می‌شوند را جزو بدهی‌ها آورده‌اند و یا پروژه‌های نیمه‌تمام را هم در بدهی‌ها آورده‌اند بر اساس فرمول خاص خود این این رقم از بدهی‌ها را در آورده‌اند.

وی با بیان اینکه در آیتم‌های اعلامی 29 هزار میلیارد تومان از بدهی‌ها بلاتکلیف است، گفت: متفرقه یعنی چه؟ 29 هزار میلیارد بدهی متفرقه عدد کمی نیست، چرا تکلیف این رقم را مشخص نمی‌کنند؟

بدهی 17 هزار میلیاردی شهرداری در 2 سال

طلایی با اشاره به اینکه هر بار مدیران شهری یک عدد برای بدهی‌ها اعلام می‌کنند، گفت: یک بار می‌گویند 69 هزار میلیارد و یک بار هم تأکید کردند که 52 هزار میلیارد تومان از بدهی‌ها مربوط به دوران قالیباف است در واقع 17 هزار میلیارد بدهی در دوره دو ساله مدیریت فعلی صورت گرفته است اول تکلیف این 17 هزار میلیارد بدهی را مشخص کنند. 

وام 3 هزار میلیاردی نجفی از بانک شهر

به گفته طلایی، در دوران مدیریت محمد علی نجفی در شهرداری تهران، نجفی 3 هزار میلیارد تومان از بانک شهر برای پرداخت حقوق و امور جاری وام گرفته است.

معاون قالیباف پیشنهاد مناظره داد

طلایی به صحبت‌های قدرت‌الله گودرزی معاون مالی اقتصادی شهرداری تهران در دوران قالیباف اشاره کرد و گفت: آقای گودرزی در صحن شورای چهارم گزارش بدهی‌ها و منابع موجود را عرضه کرد اخیراً هم در مصاحبه ای مدیریت فعلی را به مناظره دعوت کرد، این امر غیرقابل پیش‌بینی برای دوستان مدعی فرافکنی بود و به نوعی نقشه‌های آنها را به هم زد. گودرزی در حال حاضر آماده است با مستندات ثابت کند که میزان بدهی‌های شهرداری 16 هزار میلیارد تومان است.

طلایی با بیان اینکه اعلام میزان بدهی‌ها از سوی برخی از اعضای شورای شهر ناظر بر عملکرد سیاسی است، گفت: می‌خواهند با فضاسازی مدیریت گذشته را تحت فشار قرار دهند بدانند که این شیوه‌ها دیگر جواب نمی‌دهد.

نایب رئیس شورای چهارم شهر تهران گفت: مردم در این چند سال عملکرد مدیریت فعلی را دیده‌اند و رضایتمندی از اقدامات آنها را ندارند حتی محسن هاشمی رئیس شورای فعلی شهر تهران اعلام کرد که مردم از عملکرد شهرداری راضی نیستند.

اعضای شورای چهارم شهر تهران از مدیران جدید شهری خواستند اگر سندی دارند ارائه کنند و آنها هم موضوع را پیگیری می کنند اما به گفته برخی اعضای شورای سابق شهر، سند مالی مدیریت فعلی مصاحبه است.

ابوالفضل قناعتی عضو چهارم شورای شهر تهران در این باره به خبرنگار فارس، گفت: روز گذشته با یکی از اعضای فعلی شورای شهر تهران صحبت می‌کردم و آنها می‌گفتند که نظر ما چیزی نیست که آقای میرلوحی در خصوص بدهی‌ها اعلام کرده است، ایشان نظر خودشان را گفتند.

اگر مدارک ندارید عوام‌فریبی نکنید

وی به مناظره‌ای که با محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران داشت اشاره کرد و گفت: در همان مناظره گفتم اگر سندی دارید ارائه کنید ما هم شما را کمک خواهیم کرد اما اگر مدارک ندارید عوام‌فریبی نکنید. 

قناعتی با بیان اینکه رئیس شورای شهر تهران هم اعلام کرده که مدیریت فعلی کاری نکرده است گفت: آقای میرلوحی یکسری مدارک به ما دادند که مصاحبه بود نه سند مالی بنده به آقای میرلوحی گفتم که مصاحبه که سند نیست، سند مالی بدهید و  باید سند هم مورد بررسی قرار گیرد و کارشناس مالی در خصوص آن نظر دهد.

 

وی همچنین اضافه کرد: اعضای چهارمین دوره شورای شهر از گودرزی معاون مالی وقت شهرداری خواستند به جمع آنها رفته و در خصوصی بدهی‌ها توضیح دهد، آقای گودرزی مدارک را ارائه کرد و حتی تأکید کردند که حاضر به مناظره هستند و با سند و مدرک اعلام می‌کنند که ما چه میزان بدهی داریم.

قناعتی از مدیریت جدید خواست که به مناظره بیایند تا مردم واقعیت را بدانند نباید ما مردم را گمراه کنیم.

بر اساس این گزارش، داستان بدهی های شهرداری تهران همچنان دنباله دار است و مدیران جدید مدیران قبلی را به مناظره دعوت کرده اند، باید دید در نهایت میزان بدهی های شهرداری تهران چقدر است؟

 

منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها