کروکدیل ملایری !+ عکس

علی دولو به راه اندازی واحد بسته‌بندی آبزیان در شهرستان نهاوند اشاره کرد و ادامه داد: بهره‌برداری از 2 کارخانه خوراک آبزیان و نیز مزرعه پرورش کروکودیل در ملایر در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

کروکدیل ملایری !+ عکس

به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، علی دولو با اشاره به اینکه استان همدان یکی از قطب‌های تولید شیلات در کشور است اظهار کرد: در استان همدان بیش از یک هزار مزرعه و استخر دو منظوره تکثیر و پرورش انواع ماهی وجود دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود 6 هزار تن انواع ماهیان گرم آبی و سردآبی و 4 میلیون و 200 هزار قطعه ماهیان زینتی تولید شد ادامه داد: استان همدان در زمینه تولید ماهیان سردآبی رتبه یازدهم و در زمینه تولید ماهیان گرم آبی و زینتی رتبه دوازدهم را در کشور دارد.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه استان همدان در زمینه تولید تخم چشم زده و بچه ماهی قزل‌آلا از استان‌های پیشرو در کشور است افزود: استان همدان در تولید تخم چشم‌زده و بچه‌ماهی قزل‌آلا رتبه سوم کشور را دارد.

وی با بیان اینکه استان همدان در زمینه شیلات تنها به پرورش آبزیان اتکا نکرده است بیان کرد: سعی شده در استان صنایع مرتبط چرخه کامل تولید ایجاد و بهره‌برداری بخش شیلات تکمیل شود.

دولو به راه اندازی واحد بسته‌بندی آبزیان در شهرستان نهاوند اشاره کرد و ادامه داد: بهره‌برداری از 2 کارخانه خوراک آبزیان و نیز مزرعه پرورش کروکودیل در ملایر در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه با برنامه ریزی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود، میزان تولید ماهیان گرم آبی و سردآبی از 6 هزار تن در سال گذشته به 6 هزار 300 تن در سال‌جاری برسد تصریح کرد: پیش‌بینی شده تولید ماهیان زینتی از 4 میلیون و 200 هزار قطعه در سال گذشته به 4 میلیون و 350 هزار قطعه در سال‌جاری برسد.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان همدان افزود: طبق برنامه تولید تخم چشم زده ماهی و بچه ماهی سردآبی از 25 میلیون قطعه به 30 میلیون قطعه در سال ‌جاری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه بخش شیلات دارای پتانسیل عظیمی برای توسعه و ایجاد اشتغال در استان است ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با ارائه آموزش، مشاوره و ارائه تسهیلات به متقاضیان و فعالان این بخش یاری می‌رساند.

دولو ادامه داد: در 6 ماهه اول سال‌جاری مبلغ 17 هزار و 850 میلیون ریال تسهیلات بانکی به 5 نفر از متقاضیان آبزی پروری استان همدان پرداخت شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها