چرا گدایی در اتیوپی ممنوع شد

مقامات آدیس‌آبابا، پایتخت اتیوپی در آخرین سری از اقدامات خود در راستای بازسازی تصویر شهر و کشور، گدایی خیابانی را ممنوع کردند.

چرا گدایی در اتیوپی ممنوع شد

پیش نویس این قانون جدید هنوز نهایی نشده و جزئیات زیادی درباره شرط و شروط این ممنوعیت اعلام نشده است اما آنچه مسلم است، مقامات شهری آدیس‌آبابا اجرای این قانون را برای جلوگیری از افزایش تکدی‌گری و مشکلات اجتماعی در این شهر با جمعیت بیش از سه میلیون نفری ضروری می‌دانند.

طبق برآوردها و آمارهای اعلامی از سوی شهرداری ، بیش از  ۵۰ هزار متکدی در آدیس آبابا حضور دارند. این قانون با هدف پاکسازی چهره شهر از حضور و فعالیت این افراد نوشته شده است.

طبق این قانون در صورت سرپیچی از این ممنوعیت‌، با متکدی و فردی که به او پول پرداخت کرده، برخورد می‌شود که مجازات آن نیز شامل پرداخت جریمه و حتی تحمل حبس است.

مقامات اتیوپی در راستای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در ماه میلادی مه در سراسر کشور محدودیت‌هایی برای تبلیغات و مصرف مشروبات الکلی و استعمال دخانیات در اماکن عمومی را تصویب و همچنین برای اصلاح فرهنگ ترافیکی و کاهش تصادفات برای تردد موتورسواران نیز محدودیت و ممنوعیت‌هایی اعلام کردند.

مقامات شهری پایتخت اتیوپی با تصویب مقررات جدید و اصلاح آیین‌نامه های گذشته در تلاش‌اند علاوه بر کاهش آسیب‌های اجتماعی، "فرصت‌های شغلی جایگزین" را نیز برای افراد آسیب دیده فراهم کنند هرچند با توجه به پردرآمد و سودآور بودن تکدی‌گری، حذف کامل چنین فعالیت‌هایی بسیار دشوار خواهد بود.

به گفته مقامات اتیوپی برخی از گدایان آدیس‌آبابا ماهیانه درآمدی بیش از ۲۰۰ دلار دارند که بسیار بالاتر از حقوق‌های معمول در این کشور است.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات شهری در نظر دارند قبل از رای‌گیری در مورد این قانون با رهبران مذهبی و اجتماعی این کشور در این مورد رایزنی‌هایی داشته‌ باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها