چگونه پدر و مادرمان را تحت تکفل خودمان دربیاوریم؟

قانونی در سازمان تامین اجتماعی وجود دارد که به موجب آن می‌توان والدین را تحت تکفل فرزند درآورد. در همین زمینه محمدحسن زدا قائم مقام سازمان تامین اجتماعی توضیحاتی راجع به شرایط این کار ارائه کرده است.

چگونه پدر و مادرمان را تحت تکفل خودمان دربیاوریم؟

محمدحسن زدا در صفحه اینستاگرامی خود؛ مطالبی ویدئویی تحت عنوان "دانستنی‌های تامین اجتماعی" منتشر و به مرور برخی قوانین تامین اجتماعی می‌پردازد.

وی درباره شرایط تحت تکفل قرار دادن پدر و مادرها اظهار کرد: اگر بخواهیم پدر و مادر خود را بیمه کنیم لازم است بدانیم که سن پدر باید بالای ۶۰ و سن مادر بالای ۵۵ سال باشد.

وی افزود: شرط دیگر این است که پدر و مادر نباید هیچ منبع مالی و درآمدی داشته باشند و واقعا تحت کفالت فرزندشان باشند. پس از مراجعه به شعبه، بررسی مقدماتی انجام می‌شود و اگر فرد دارای شرایط گفته شده باشند افتخار خدمت گذاری به والدین این بیمه شده نصیب سازمان می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مستمری به والدین تحت تکفل بیمه شده اصلی تعلق می‌گیرد یا خیر نیز گفت: پاسخ این است که اگر پدر و مادر در زمان حیات بیمه شده اصلی تحت کفالت قرار بگیرند، در صورت فوت بیمه شده بیمه اصلی، حقوق مستمری به آنها تعلق می‌گیرد.

قائم مقام سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: در واقع همه افرادی که به هرطریقی در زمان حیات تحت کفالت بیمه شده اصلی باشند از جمله همسر، فرزند و پدر و مادر، حقوق مستمری بینشان تقسیم خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها