نوزادی که هنگام تولد 1 سال سن دارد ! + عکس

تمام کشورهای مختلف در جهان ویژگی های خاص خود را دارند، اما برخی از این کشور ها دارای آداب و رسوم های بسیاری عجیب هستند به طوری که موجب تعجب هر انسان می شود.

نوزادی که هنگام تولد 1 سال سن دارد ! + عکس

16 آداب و رسوم عجیب که در بعضی کشور ها طبیعی و مرسوم است

تمام کشور ها قوانین، سنت ها و ویژگی های مخصوص به خودشان را دارند که ممکن است گاهی عجیب و حتی شوکه کننده به نظر برسد. مثلا آیا می دانستید در کره جنوبی کودکان تازه متولد شده را یک ساله حساب می کنند؟ یا اینکه در استرالیا اعلام رای به دیگری ممنوع است؟ حال در این بخش با 16 مورد از آداب و رسوم عجیب و غریب آشنا خواهید شد.عجیب دنیا

 

16. خانم هایی که در هند با درخت ازدواج می کنند.

دلیل این افراد این است که عقیده دارند خانم هایی که در ماه مارس متولد شده اند، نمی توانند زندگی خوب و خوشی داشته باشند که به این افراد منگلیک می گویند و فقط می توانند ازدواج های خاص داشته باشند.

منگلیک ها قادر خواهند بود که تاثیر بد ماه تولد را با این ازدواج های عجیب از بین ببرند، اگرچه این شرایط برای این خانم ها سخت است، اما آنها برای اینکه از زندگی با یک انسان و شوهر معمولی ترس دارند، حاضرند که این کار را انجام دهند و به همین دلیل تصمیم می گیرند که برای جلوگیری از بدبختی با درخت ازدواج کنند تا نفرین ماه مارس از روی آنها برداشته شود و بعد از مراسم، درخت ها بریده می شوند و خانم های هندی از آن پس می توانند با مردان هم ازدواج کنند.

این رسم به اندازه کافی عجیب است و هندی ها به طور ذاتی اهمیت زیادی برای زنان قائل نیستند.

ازدواج با درخت

برخی خانم ها در هند با درخت ازدواج می کنند

15. مردمی که در اندونزی به جای بشقاب، از  برگ مو ز استفاده می کنند.

این رسم های مشابه را می توان در کشورهای گرم دنیا دید. مردم اندونزی نیز برگ موز را جایگزین بشقاب می کنند و برای آنها این کار نماد کنار هم غذا خوردن و اتحاد می باشد ؛ مثلا هرکس بسته به شغلش باید یک نوع برگ بردارد:مثلا راننده تاکسی، رئیس جمهور، بیکار، معلم، معدنچی و ... برگ های متفاوتی دارند و غذا های داخل برگ نیز با دست سرو می شود.

14. دختران کوچک با چهره های عجیب و غریب در نپال

کودکان دختر در این مراسم تیپ های عجیب و غریبی می زنند و وارد جشن می شوند و از نظر آنها این تیپ و قیافه برایشان خوش شانسی می آورد که به این دختران کوماری گفته می شود و آن ها در سراسر دنیا معروف هستند.

معمولا افراد عقیده دارند که اگر با این دختران برخورد داشته باشند، می توانند خوش شانسی خود را تا آخر عمر تضمین کنند و از مشکلات رهایی یابند.

13. ساخت پناهگاه های موقتی در بتلکن خانه در مراسم سکوت.

در طی مراسمی مردم اسرائیل پناهگاه هایی را در تراس خانه یا بالکن می سازند که به آن سوکاه می گویند و معمولا ساخت آن کمی ترسناک است و در کل این مراسم، زندگی خود را در سوکاه سپری می کنند و آنجا غذا می خورند، استراحت و عبادت می کنند. مصرف دو وعده غذایی حداقل در سوکاه برای آنها واجب است.

12. نوزادان تازه متولد شده در کره جنوبی یک ساله محسوب می شوند

بله درست متوجه شدید ؛ گفته ایم نوزادان در کشور کره جنوبی هنگام تولد 1 سال سن دارند البته نه از لحاظ بدنی و فیزیکی بلکه به دلیل قوانین خاص کشورشان. در بعضی از کشورها نوزادان بعد از به دنیا آمدن یک ساله محسوب می شوند. آنها عقیده دارند که نوزاد بعد از گذشت یک سال از اولین سال عمرش، دو ساله محسوب می شود. مثلا اگر کودکی در 29 امین روز از 12 امین ماه متولد شود، یعنی اینکه در سال جدید دو ساله حساب خواهد شد و کره ای ها نیز این قانون را دارند.

اسناد زیادی وجود دارد که نشان می دهد مناطق زیادی از این قوانین پیروی می کنند پس بنابراین زمان ورود به مدرسه و دیگر اقدامات آنها از دیگر کشورها یک سال جلوتر است.

نوزادان کره جنوبی

نوزادان تازه متولد شده در کره جنوبی

11. رد شدن مترو از وسط ساختمانی در چین

این ساختمان واقعا معماری عجیبی دارد، به طوری که قطار به تندی از آن رد می شود و هیچ آسیبی نمی بیند. در بخش سرگرمی نمناک میخوانید که مترو از طبقه ششم این ساختمان عبور می کند و باعث لرزش آن از بالا تا پایین می شود و این اتفاق در ژاپن نیز رخ داده است. مثلا در ژاپن از وسط یک ساختمان اداری، اتوبان رد می شود.

10. رستوران های  فست فود ی در فیلیپین غذاهای جیبی می فروشد

مردم فیلیپین اغلب پر کار هستند، به حدی که زمان کافی برای غذا خوردن سر فرصت را ندارند و به همین دلیل این رستوران غذاها را طوری تهیه می کنند که افراد بتوانند به راحتی آن را با خود حمل کنند و در بین راه بخورند.

این اتفاق در عربستان صعودی هم می افتد و رستوران های فست فودی برای خانواده های پر جمعیت وجود دارد، مثلا شما می توانید مقدار زیادی بال مرغ را در یک ظرف راحت و جمع و جور که می تواند 10 تا 15 نفر را سیر کند، داشته باشید.

رسم عجیب دنیا

رستوران های فست فودی در فیلیپین

9. یک خانواده کامل روی یک موتور جا می شوند

این وضعیت نه راحت است و نه امنیت دارد و اما در پاکستان و خیلی از کشورها این اتفاق می افتد.شاید با دیدن این عکس ها در اینترنت خنده تان بگیرد اما این ها عین واقعیت هستند چرا که فقر گاهی به حدی می رسد که باعث می شود افراد کارهای عجیب و غریب انجام دهند.

8. مصری ها نسبت به ترافیک قوانین کاملا متفاوتی دارن

در کشور مصر می توانید هرطور که توانستید رانندگی کنید و کسی هم به شما کار نخواهد داشت که البته این موضوع بی نظمی ترافیک را افزایش می دهد و در مواقع اورژانسی باعث آسیب به افراد می شود. مثلا دوچرخه سواران و افراد پیاده همیشه در معرض خطرات این نوع رانندگی هستند و در واقع قوانین راهنمایی رانندگی در این کشور وجود دارد اما پلیس هیچ توجه خاصی به آنها ندارد.

قانون عجیب ترافیک

قانون عجیب ترافیک در کشور مصر

7. پرتاب نارنج در ایتالیا

هر ساله در ماه فوریه در ایتالیا کارناوالی به راه می افتد که مردم در خیابان ها شروع به پرتاب نارنج به یکدیگر می کنند ، حالا سوال اینجاست که چرا نارنج؟

طبق شواهد موجود تاریخی، نارنج نشانه پر روزی و پر بار بودن است اما موضوع دیگری نیز وجود دارد.

دختری در زمان های قدیم تحت تعقیب پلیس بود و این دختر ویولتا نام داشت که خودش را در شب از دید پلیس مخفی کرده بود و سپس مردم با پرتاب کردن سنگ به سمت گارد پلیس از جان این دختر حفاظت کردند که اکنون نارنج ها نماد همان سنگ ها هستند.

این مراسم مخالفان خودش را نیز دارد، زیرا باعث می شود که حدود 350 تن نارنج هدر برود که این تعداد هر ساله نیز به طرز عجیبی افزایش می یابد.

6. رزیدنت های شبکه بی بی سی نباید اخباری را به غیر از بی بی سی دنبال کنند

بی بی سی یک شبکه ملی در تلویزیون است که مردم هر سال بابت هزینه های آن مالیات می پردازند و آن را در موبایل، تبلت، کامپیوتر و دیگر لوازمشان دنبال می کنند. رزیدنت های این شبکه هر ساله حدود 145.50 یورو بابت این شبکه هزینه می کنند که در غیر این صورت مالیات آنها روی هم انباشته می شود و سر به فلک می زند و از طرفی هم این افراد نباید هیچ برنامه دیگری را خلاف نظر مسئولین بی بی سی تماشا کنند.

5. مالیات دادن به کلیسا در آلمان

طبق قوانین در المان افراد باید به کلیسا مالیات بدهند و کاتولیک ها و دیگر مذهب های موجود در آلمان این نوع مالیات ها را برای مردم تعیین کرده اند.

میزان این مالیات بین 8 تا 9 درصد کل حقوق فرد می باشد و مثلا فردی که 1000 یورو حقوق می گیرد، باید 800 یورو را به کلیسا بدهد و همچنین آنها ادعا دارند که این پول ها را صرف خرید لوازم برای کلیسا می کنند و در این بین افرادی هستند که از دادن این مالیت ها اجتناب می کنند اما دولت آنها را جریمه خواهد کرد پس مردم به نفع خودشان می دانند که سالانه مثل مدرسه و بیمارستان مالیات کلیسا را نیز پرداخت کنند.

4. مردم استرالیا برای رای ندادن باید مبلغ پرداخت کنند.

در حالی که در بسیاری از کشور ها مردم از نتیجه آراء معترض اند و مایلند که هر ساله در آن شرکت کنند، اما در کشور استرالیا کمی این موضوع متفاوت است. مردم در این کشور برای رای ندادن باید هزینه پرداخت کنند و این مبلغ به اندازه کافی زیاد است که مثلا در سال 2010، 6000 نفر در انتخابات شرکت نکردند و هر کدام مبلغ 26 دلار را پرداخت کردند.

جریمه رای ندادن

جریمه رای ندادن مردم در کشور استرالیا

3. در کانادا شیر را در پلاسنیک های نیم شفاف می فروشند.

بسیار عجیب است که شیر را در پلاستیک های بی رنگ بریزند و بسیاری از توریست ها نمی توانند تشخیص دهند که این کالا شیر است زیرا بسته بندی آن از نظرشان عجیب به نظر می رسد و اما شما می توانید مثل کانادایی ها شیر درون کیسه را به راحتی داخل پارچ بریزید و مصرف کنید.

2. گروهی از زنان کشتی گیر در بولیوی لباس های شاد و رنگی می پوشند.

این زنان را کولیات می نامند که در میدان کشتی با لباس های سنتی و رنگی ظاهر می شوند و تعجب همگان را بر می انگیزند.

در سال 2011 عکس این افراد در برخی روزنامه ها نیز چاپ شد و برای همه در هر جای دنیا این موضوع عجیب به نظر می آمد و این معروفیت آنها باعث درآمد زایی شان شد.

آنها درست برعکس مردان هستند که در لباس های کوتاه می جنگند، این خانم ها مجبورند که با دامن های چین دار و گاهی اوقات کفش و کلاه مبارزه کنند و البته که در بین آن ها کشتی گیران قهرمانی با همین استایل نیز وجود دارد.

1. استفاده از وسیله ای به نام لا چانکلا برای تنبیه فرزندان در مکزیک و چین

مادر بزرگان در کشور مکزیک وسایلی مثل صندل یا دمپایی دارند که از آن برای کتک زدن کودکان موذی و بیش از حد شیطان استفاده می کنند و مادران در اسپانیا نیز همین روش را به کار می برند و آنها عقیده دارند که این یک شیوه تربیتی صحیح است و کسی نباید آنها را قضاوت کند.

به نطر می رسد که چانکلا یک وسیله قوی در مکزیک می باشد و خانم های قدیمی از آن به عنوان یک سلاح دفاعی در برابر نافرمانی های فرزند استفاده می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها