آموزش درست کردن جای روبان با جعبه کفش

می توانید با استفاده از جعبه های کفش یک جعبه ی شیک و تزیینی پر کاربرد بسازید.مثلا ساختن جعبه برای قرار دادن روبان ها در داخل آن که در قسمت پایین مرحله به مرحله روش ساختن این جعبه را آموزش داده ایم.

آموزش درست کردن جای روبان با جعبه کفش

می توانید با استفاده از لوازم دور ریختنی و بی مصرف لوازم مورد استفاده تان را درست کنید و یا با تزیین وسایل ساده و قدیمی آن را به یک وسیله ی مورد استفاده ی جدید و بروز تبدیل کنید.ما نیز در قسمت زیر آموزش ساخت جعبه ی روبان را قرار داده ایم. 

ایده برای جای روبان

یکی از کاردستی هایی که می توان با جعبه کفش درست کرد، محلی برای نگهداری روبان های رنگی است. این کاردستی بسیار آسان است و خیلی سریع هم آماده می شود.

با آموزش درست کردن جای روبان همه روبان هایی پارچه ای که در جعبه خیاطی دارید را می توانید به صورت مرتب در جعبه بچینید و دنباله آنها را از در جعبه بیرون بگذارید تا دسترسی و استفاده آسان تری داشته باشد. با این کار دیگر روبان ها کثیف هم نمی شوند

ساختن جعبه ی روبان

وسایل موردنیاز: جعبه کفش میله چوبی باریک (حدود دو سانتی‌متر بلندتر از طول جعبه) مداد / خودکار قیچی یک عدد دکمه ۲٫۵ سانتی‌متر یک عدد دکمه کوچک به اندازه قطر میله چوبی چسب پارچه، رنگ یا کاغذ کادو برای تزئین در جعبه

روش ساخت ۱٫ در قسمت عرض جعبه، درست در مرکز نقطه ای بکشید. از بالا هم مرکز صفحه را مشخص کنید. دونقطه بالا و پایین را با دو خط با فاصله ۱٫۵ سانتی متر به هم وصل کنید. در انتهای خطوط هم جایی برای ورود میله چوبی ترسیم کنید. (همانند تصویر)

۲٫ با قیچی یا کاتر خط هایی که ترسیم کرده اید را برش دهید.

۳٫ دکمه ها را به دو سر میله با چشب بچسبانید.

۴٫ رول های روبان را از میله عبور دهید. سپس میله را درون پایه هایی که در جهبه برش داده‌اید، قرار دهید.

۵٫ درب جعبه را به دلخواه خود تزئین کنید. می توانید با پارچه های طرح‌دار آن را بپوشانید و با چسب در جای خود محکم کنید. یا از کاغذ کادو استفاده کنید. حتی می توانید سطح آن را با رنگ بپوشانید. انتخاب آن به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

ایده برای جای روبان

درست کردن جعبه ی کادویی با مقوا

جعبه سازی

چسب مایع

قیچی

خط کش یا صفحه اندازه گیری

مقوا ضخیم به اندازه ۱۸*۱۸ سانتی متر

مقوا طرح دار به اندازه ۱۵٫۲*۱۵٫۲ سانتی متر

ایده برای جای روبان ابتدا مقوا بزرگ با رنگ مورد نظر را به اندازه ۱۸* ۱۸ سانتی متر برش دهید و از هر گوشه مقوا به اندازه ۴ سانتی متر علامت بزنید. این علامت ها را خط کمرنگ بکشید تا شکلی شبیه به تصویر زیر داشته باشید.قسمت های مشخص شده در داخل مقوا را با خط کش تا کنید و سپس مانند تصویر در هر گوشه به شکل V برشی باریک بزنید.گوشه های مقوا را به سمت داخل تا کنید و سپس آن را به پایه اصلی جعبه مقوایی بچسبانید.پایه های اصلی جعبه مقوایی را به سمت بالا تا کرده و گوشه ها را از داخل جعبه به پایه اصلی جعبه بچسبانید.این کار را برای چهار گوشه جعبه مقوایی انجام دهید. در این مرحله بدنه اصلی جعبه کادویی آماده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها