عارضه‌ای که حتی در خواب هم به سراغمان می‌آید

یک متخصص قلب درباره عارضه ای قلبی که حتی در زمان استراحت هم بروز می‌کند، توضیح داد.

عارضه‌ای که حتی در خواب هم به سراغمان می‌آید

سید هاشم سزاوار متخصص قلب و عروق در گفت و گو با خبرنگار ، درباره بیماری آنژین صدری اظهار کرد:این بیماری احساس دردی است که در قسمت جلو و بالای قفسه سینه بعد از انجام فعالیت‌های سنگین رخ می‌دهد.

وی درباره علت اصلی بروز این نوع عارضه گفت: علت اصلی آنژین صدری نرسیدن خون و اکسیژن کافی به ماهیچه قلب است که بیشتر این اتفاق هنگام انجام فعالیت سنگین رخ می‌دهد البته نرسیدن خون کافی به قلب می‌تواند به دلیل تنگی یا گرفتگی شریان‌های کرونر باشد.

سزاوار درباره علائم و نشانه‌های این نوع عارضه افزود: از نشانه‌های این نوع عارضه می‌توان به احساس فشار، تنگی و فشردگی در قفسه سینه، پشت، بالای دست‌ها یا شانه ها، سوء هاضمه یا نوعی احساس سنگینی معده، سوزش یا درد در گلو، فک یا سینه، بی حسی یا سوزن سوزن شدن و تنگی نفس اشاره کرد.



وی درباره انواع آنژین صدری گفت: سه نوع آنژین صدری شامل آنژین  پایدار، ناپایدار و متغیر داریم که برای تشخیص فوری این نوع عارضه باید شرایطی همچون دوره، شدت و دفعات درد آنژین صدری بررسی شود.

این متخصص قلب و عروق درباره عوامل تاثیرگذار این نوع عارضه افزود: علاوه بر اثرات ژنتیک می‌توان مصرف سیگار، قرص‌های ضدبارداری، چاقی، کلسترول، قندخون بالا، فشارخون بالا و سبک زندگی پراسترس و بدون تحرک را از علل مهم ایجاد این بیماری برشمرد.

وی درباره تفاوت اصلی میان این بیماری با سکته قلبی اظهار کرد:مهمترین تفاوت میان درد آنژین صدری با سکته قلبی در این است که آنژین صدری درحالت استراحت، هنگام قرار گرفتن در سرما و خوردن غذای سنگین هم ایجاد شود.

متخصص قلب و عروق گفت: درد آنژین صدری به صورت فشار، سفتی، سنگینی  یا له شدگی و تیرکشیدن در عمق قفسه سینه و پشت استخوان جناغ سینه احساس می‌شود و ممکن است به گردن، فک، شانه‌ها و دست چپ منتقل می‌شود.

سزاوار درباره درمان و تشخیص این نوع بیماری متذکر شد: فرد مبتلا به این عارضه باید فورا به پزشک مربوطه مراجعه کند تا مانع حملات مکرر و سکته قلبی شود.

وی تاکید کرد:برای بهبودی هر چه سریعتر این نوع عارضه فرد باید سبک زندگی خود را تغییر دهد و هنگام انجام فعالیت‌های سنگین به خوبی بدن خود را سرد کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها