بیماری پوستی عجیب که زندگیتان را تهدید می‌کند/ «پمفیگوس» را بیشتر بشناسید

یک متخصص پوست درباره علل ابتلا به بیماری پمفیگوس و راه ‌های درمان آن توضیح داد.

بیماری پوستی عجیب که زندگیتان را تهدید می‌کند/ «پمفیگوس» را بیشتر بشناسید

رویا گستری متخصص پوست در گفت‌وگو با خبرنگار ، درباره عارضه‌ پوستی پمفیگوس اظهار کرد:  این نوع عارضه در ناحیه پوست و به صورت تاول ظاهر می‌شود؛ شیوع بیماری در سنین میانسالی بیشتر اتفاق می‌افتد.

وی  افزود: این نوع بیماری در اکثر مواقع از دهان شروع می‌شود و بعد به دیگر قسمت‌های بدن سرایت می‌کند و بیشتر به صورت ساییدگی دردناک و خونریزی ظاهر می‌شود اما به کندی رفع می‌شود؛ این عارضه در ناحیه حلق به دلیل در گیری حلق و حنجره باعث اشکال در بلع و خشونت صدا هم می‌شود و  این تاول‌ها ممکن است به قسمت‌های دیگر بدن هم سرایت کند.

پمفیگوس کدام اندام‌ها را درگیر می‌کند؟

رویا گستری درباره نقاط و اندام‌های درگیر با این بیماری بیان کرد: بخش‌های از بدن از قبیل صورت، تنه، نقاط تحت فشار بدن، کشاله ران و زیر بغل بیشتر درگیر پمفیگوس می‌شود؛ تاول‌های پوستی با گذشت زمان بزرگ می‌شود، می‌ترکد و حتی اثر خود را بر جای می‌گذارند و  پس از ترکیدن بوی نامطبوعی و زننده‌ای دارند.

وی درباره علائم و نشانه‌های این نوع بیماری گفت: این بیماری معمولاً از دهان شروع شده و بعد قسمت‌های دیگر همچون اندام تناسلی یا غشای مخاطی پوست را درگیر می‌کند.

متخصص پوست درباره درمان این نوع بیماری یادآوری کرد: افراد با دیدن علائم ابتدایی این نوع بیماری باید فورا به پزشک مراجعه کنند؛ پزشک برای فرد مبتلا دارو‌هایی را تجویز می‌کند که می‌تواند در روند بیماری تا حدی کمک کننده باشد، اما اگر لازم باشد ممکن است بستری هم صورت بگیرد؛ پمفیگوس ممکن است تهدیدی برای زندگی باشد برای همین باید درمان آن به صورت جدی دنبال شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها