کارت ملی المثنی را چطور بگیریم؟

کارت ملی همانند شناسنامه یک سند هویتی برای هر شخص است و امروزه در هر مکانی به عنوان کارت شناسایی شخص از آن استفاده می شود. در این مقاله ما از اقدامات لازم, برای زمانی که مفقود شدن کارت ملی اتفاق می افتد میگوییم.

کارت ملی المثنی را چطور بگیریم؟

کارت ملی به عنوان یک کارت شناسایی که مشخصات فردی هر شخص را درون خودش دارد امروزه در تمام مکان هایی که نیاز به ابراز هویت می باشد, استفاده می شود. در صورتی مفقود شدن کارت ملی برای اخذ مجدد این کارت طی کردن مراحلی لازم است که ما در ادامه به ذکر آن پرداخته ایم. همراهمان باشید.

اشخاص واجدالشرایط برای اخذ کارت شناسایی جدید در صورت مفقود شدن کارت ملی:

  • در افراد زیر هجده سال, پدر, جد پدری, یا مادر و یا نماینده قانونی با به همراه داشتن اصل شناسنامه شخص و خودش می توانند برای اخذ مجدد کارت شناسایی اقدام کنند.

مدارک لازم برای صدور کارت شناسایی المثنی در صورت مفقود شدن کارت ملی:

  • به همراه داشتن اصل شناسنامه
  • به همراه داشتن یک قطعه عکس سه در چهار جدید با پشت زمینه سفید
  • به همراه داشتن آدرس کد پستی ده رقمی, محل سکونت جدید و فعلی
  • تکمیل نمودن فرم درخواست مجدد کارت ملی
  • تکمیل نمودن فرم گزارش مفقود شدن کارت ملی
  • تکمیل نمودن پاکت پستی ویژه خدمات الکترونیکی هویت ملی

لازم است بدانید امروزه برای سهولت کارها و راحتی مردم, اقدامات این چنینی در دفاتر پیشخوان های دولتی ( دفاتر پیشخوان دولتی خدمات دولتی ثبت احوال ) انجام می شود و نیاز به مراجعه به ثبت احوال نمی باشد. هزینه های درخواست کارت ملی در نوبت اول سی و یک هزار تومان و در نوبت دوم پنجاه و سه هزار تومان, همچنین در نوبت سوم هشتاد و دو هزار تومان می باشد که به عهده شخص متقاضی است. این هزینه ها شامل فیش بانکی, هزینه دفتر, هزینه پستی و مالیات بر ارزش افزوده می باشد.

مدارک لازم برای دریافت مجدد کارت ملی مفقود شده

همانگونه که مطلع هستید و در این مطلب هم ذکر شد کارت ملی سند هویتی شخص است. پس در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید و آن را به عنوان ودیعه جایی نگذارید و کارت ملی کسی را به عنوان ودیعه قبول نکنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها