تفاوت ایلتس و تافل در چیست ؟

تافل و آیلتس از جمله آزمون های زبان انگلیسی معتبر و معروف در جهان می باشند، اگر می خواهید درباره تفاوت آیلتس و تافل و تعاریف این دو نوع آزمون اطلاعاتی بدست آورید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را دنبال نمایید.

تفاوت ایلتس و تافل در چیست ؟

آزمون زبان انگلیسی تافل

این نوع آزمون به سه صورت کاغذی، کامپیوتری و اینترنتی انجام می گیرد، که اولی و دومی منسوخ شده و چند سالی است که فقط تافل اینترنی برگزار می شود، این آزمون که تا سال ۲۰۱۲ یکی از معروف و معتبر ترین آزمون های سنجش دانش زبان انگلیسی دانشجویان در سراسر دنیا شناخته می شد، در طی سه سال اخیر به تدریج از محبوبیت آن کم شد، اما با این حال هنوز هم برگزار شده و توسط بسیاری از دانشگاه های دنیا پذیرفته می شود.

در حال حاضر، بیش از ۴۴۰۰ کالج و دانشگاه در ایالت متحده آمریکا، کانادا و برخی دیگر از کشور های جهان برای ورود از آزمون تافل استفاده می کنند، همچنین افراد غیر بومی دارای مشاغل حرفه ای برای ادامه فعالیت های حرفه ای شان نیز در این آزمون شرکت می کنند.

فرق آیلتس و تافل

آزمون زبان انگلیسی آیلتس

این نوع آزمون نیز به صورت کاغذی که در دو ماژول جنرال و آکادمیک طراحی شده و نوع اول آن به منظور سنجش میزان آمادگی افرادی که قصد ادامه تحصیل دارند، برگزار می شود و نوع دوم برای افرادی که قصد مهاجرت برای کار و زندگی در کشور های خارجی را دارند، اجرا خواهد شد.
ارائه مدرک IELTS در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری به منظور ورود به اغلب کشور های انگلیسی زبان مثل انگلستان، ایالت متحده، کانادا، استرالیا و … به منظور ورود به خاک کشور و دانشگاه های آنها لازم و ضروری می باشد.
آزمون آیلتس به طور مشترک از جانب سه سازمان معتبر طراحی شده و به وسیله نمایندگی های آنها در بیش از ۲۷۰ مرکز مختلف و نیز در کشور های زیادی از جهان از جمله ایران (در شهر هایی مانند تهران، اصفهان، مشهد، شیراز و …) برگزار می شود. آماری که از سوی خود سازمان آیلتس منتشر شده نشان می دهد که سالانه در حدود یک و نیم میلیون نفر در این آزمون شرکت می کنند.
 
تفاوت آیلتس و تافل

تفاوت آیلتس و تافل در چیست؟

آزمون تافل توانایی داوطلبان خود را در استفاده کاربردی از انگلیسی آمریکایی مورد سنجش قرار می دهد، اما آزمون آیلتس، زبان و لهجه انگلیسی را در چهار چوبی بین المللی سنجیده، به همین خاطر روز به روز بر محبوبیت آن افزوده می شود و در نتیجه مدرک آن مورد قبول مراکز بیشتری حتی ایالت متحده آمریکا می باشد.
عده زیادی از مردم تصور اشتباهی در مورد مهارت شنیداری (IELTS Listening) این آزمون دارند و فکر می کنند چون این آزمون توسط مراکز انگلیسی طراحی می شود، لهجه این بخش British می باشد، در حالی که از لهجه های مختلف انگلیسی از جمله استرالیایی، بریتانیایی و آمریکایی استفاده می شود.
ممکن است این سوال مطرح شود که آیا تافل فقط برای دانشگاه های آمریکا می باشد؛ می توان گفت، مطابق مطلب انتشار داده شده در وب سایت رسمی ای. تی. اس (ETS)، حدود ۶ هزار موسسه در ۱۱۰ کشور دنیا و تقریبا تمام دانشگاه های انگلستان، نیوزلند، استرالیا و کانادا مدرک تافل را قبول دارند و حتی دانشگاه های ایالت متحده آمریکا نیز مدرک آیلتس را پذیرفته و در سه سال اخیر همه کالج ها و دانشگاه های این کشور نتایج این آزمون را می پذیرند.
آزمون های تافل و آیلتس هر دو بعد از دو سال منقضی می شوند و با توجه به مطالب گفته شده از تفاوت آیلتس و تافل می توان نتیجه گرفت که آیلتس از ساختار منطقی تری برخوردار بوده و ضمن اینکه در همه جا پذیرفته می شود، بنابراین گزینه بهتری می باشد.
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها