واکنش وزارت بهداشت به تخلفاتِ پولیِ برخی بیمارستان‌ها

مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت درباره تخلف برخی بیمارستان‌ها مبنی بر ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی و دریافت وجه خارج از صورتحساب بیمارستانی، توضیح داد.


واکنش وزارت بهداشت به تخلفاتِ پولیِ برخی بیمارستان‌ها

دکتر علیرضا عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به برخی گزارش‌ها مبنی بر تخلف برخی بیمارستان‌ها و ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: طبق بسته‌های ابلاغی طرح تحول نظام سلامت، ‌ کاهش پرداختی از جیب مردم در حوزه سلامت و عدم ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان جزو برنامه‌های اصلی وزارت بهداشت بوده که از سوی وزیر بهداشت هم مورد تاکید جدی قرار گرفته است.

وی افزود: متاسفانه اخیرا به صورت نادر مواردی از تخلف بیمارستان‌ها درباره ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی و یا ارائه ملزومات پزشکی به صورت نقدی و خارج از صورت‌حساب بیمارستان گزارش شده است.

عسگری تاکید کرد: این در حالیست که هر گونه ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان، در کلیه بیمارستان‌ها، اعم از دولتی و غیر دولتی، طبق بسته‌های ابلاغی طرح تحول نظام سلامت، ممنوع بوده و مغایر با مصوبات و ابلاغیه‌های وزارت بهداشت است.

وی ادامه داد: بر همین اساس به کلیه معاونت‌های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی و دفاتر بازرسی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در بیمارستان‌ها اعلام شد که با حساسیت بیشتر این موارد را پیگیری کرده و در صورت بروز تخلف، برخورد کنند. از طرفی تاکید کرده‌ایم که اگر بیمارستانی به هر دلیلی در تهیه لوازم و تجهیزات مصرفی مورد نیازش دچار مشکل است، ‌ فورا برای رفع مشکلات‌شان اقدام شود. البته در این زمینه یکی از مسائل مهم که باید مورد توجه قرار گیرد، تحقق معوقات بیمه‌ای و عمل به تعهدات بیمه‌ها است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها