۷۰۰ میلیون دلار خسارت برای ۲ دقیقه خورشید گرفتگی!

خورشید گرفتگی هفته آینده باعث خواهد شد تا کارکنان شرکت‌ها برای دیدن آن دست از کار بکشند و این برای شرکت‌های آمریکایی صد‌ها میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

۷۰۰ میلیون دلار خسارت برای ۲ دقیقه خورشید گرفتگی!

کارکنان آمریکا در ظرف ۲ دقیقه خورشید گرفتگی بیش از ۶۹۴ میلیون دلار از کارآیی خود را از دست می‌دهند. این خورشید گرفتگی که در روز دوشنبه ۲۱ اوت روی می‌دهد فقط ۲ دقیقه و نیم طول می‌کشد، و کارکنان برای دیدن آن کار خود را متوقف می‌کنند.

اندی چلنجر، مدیر موسسه چلنجر گری با استفاده از آمارهای وزارت کار آمریکا برآورد کرده که حدود ۸۷ میلیون کارگر آمریکا در زمان خورشید گرفتگی سرکارهای خود خواهند بود. آنها برای پیدا کردن مکانی برای دیدن خورشید گرفتگی ۲۰ دقیقه وقت لازم دارند و در حالیکه متوسط دستمزد ساعتی ۸۶/۲۳ دلار است، هزینه ۲۰ دقیقه تعطیلی کار معادل ۶۴۹ میلیون دلار در سراسر آمریکا خواهد بود.

اما موسسه چلنجر به کارفرمایان آمریکایی توصیه نمی‌کند که کارکنان خود را از دیدن خورشید گرفتگی منع کنند، بلکه برعکس از آنها می‌خواهد از این فرصت استفاده کنند و روحیه آنها را با فراهم کردن امکانات دیدن این خورشید گرفتگی بالا ببرند و همراه آنها در این مراسم شرکت کنند.

این شرکت به آنهایی که نتوانند خورشیدگرفتگی روز دوشنبه را ببینند قوت قلب می‌دهد که فرصت بعدی برای این کار در ۱۴ اکتبر سال ۲۰۲۳ خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها