آلبالو خشک و مزیت های مهم آن برای سلامتی و زیبایی

آلبالو میوه ای بهاری و ترش مزه با رنگ قرمز است. این میوه از سرده پرونوس می باشد و همان گیلاس ترش است. آلبالو خواص زیادی دارد و برای سلامتی بدن بسیار مفید است. آلبالو خشک نیز برای سلامتی پوست و مو، دیابت، لاغری خاصیت شگفت انگیزی دارد. در ادامه همراه ما باشید تا با برخی از این خواص آشنا شوید.

آلبالو خشک و مزیت های مهم آن برای سلامتی و زیبایی

سلامت پوست و مو

۱- تقویت پوست و درمان آکنه

تحقیقات نشان داده که با خوردن روزانه آلبالو خشک به تقویت پوست کمک می کند. همچنین سنتز کلاژن پوست را افزایش می دهد که باعث جوان سازی پوست می گردد. آلبالو سم زداست بنابراین می تواند جوش و آکنه صورت را درمان کند.

۲- روشن کننده طبیعی پوست

آلبالو خشک دارای مقادیر زیادی از ویتامین C است بنابراین مصرف این میوه باعث پاکسازی پوست صورت می گردد که در نتیجه پوست را به صورت طبیعی روشن می کند.

 

۳- جلوگیری از ریزش مو

آلبالو حاوی آهن است که موجب افزایش جریان خون می گردد که همین عامل از ریزش موی سر پیشگیری می کند و در درمان ریزش مو موثر است.

فواید خوردن آلبالو خشک

۴- تقویت مو

آلبالو به دلیل این که دارای آنتوسیانین می باشد بنابراین تقویت کننده و افزایش دهنده رشد مو است.

۵- درمان سرماخوردگی

همانطور که می دانید آلبالو فواید دارویی و درمانی خاصی دارد. درمان سرماخوردگی نیز یکی دیگر از خواص فوق العاده آن است. همچنین برای پیشگیری سرماخوردگی، سرفه، آنفولانزا به کار می رود. به علاوه بدن با جذب آهن بیشتر در برابر بیماری های عفونی و ویروسی مقاوم می گردد. البته کورستین و آنتوسیانین ها برای علائم آسم را کاهش می دهد.

۶- کاهش قند خون

کورستین موجود در آلبالو به عنوان آنتی اکسیدان است که انسولین و قند خون را تنظیم می کند. بنابراین قند خون دیابتی ها ی نوع دو را کاهش می دهد. مصرف این میوه در پیشگیری از ابتلای افراد به دیابت کمک می کند.

۷- فشار خون

آلبالو سرشار از پتاسیم و آنتی اکسیدان است که فشار خون بالا را کاهش می دهد.

۸- درمان سنگ کلیه

آلبالو میزان ادرار را افزایش می دهد که باعث سم زدایی و پاکسازی کلیه ها می گردد بنابراین به درمان سنگ کلیه کمک می کند.

۹- کاهش وزن

اکثر افراد تصور می کنند با کاهش مصرف کربوهیدرات می توانند بر چاقی خود غلبه کنند غافل از این که در انتخاب کربوهیدرات اشتباه می کنند. آلبالو دارای کربوهیدرات و فیبر می باشد که به لاغری و کاهش وزن کمک می کند. خوردن آلبالو اشتها را کم می کند و چربی سوزی را افزایش می دهد و از پرخوری جلوگیری می کند. همچنین آنتوسیانین های باعث چربی سوزی بیش تر می گردد و در کاهش چربی شکم و تناسب اندام مفید است.

ویتامین های آلبالو خشک

۱۰- یبوست

برای پیشگیری از یبوست و درمان اسهال آلبالو دارویی فوق العاده است. این میوه حرکات روده را بهبود می بخشد چرا که از فیبر بالایی برخوردار می باشد. همچنین از ابتلا به التهاب روده، بواسیر و روده تحریک پذیر پیشگیری می کند.

۱۱- بارداری و تقویت سیستم ایمنی

برای حفظ سلامت مغز جنین آلبالو خشک مفید است. علاوه بر این به منظور تقویت سیستم ایمنی خوردن آلبالو خشک توصیه می گردد چرا که حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C می باشد.
خوردن آلبالو در بارداری نیز مفید است و از خطر دیابت بارداری، فشار خون بالا، درمان بی خوابی و بهبود کیفیت خواب و یبوست دوران بارداری موثر می باشد. البته زیاده روی در خوردن آن نیز مضرات خودش را دارد. بنابراین از خوردن زیاد آلبالو پرهیز نمایید.

۱۲- کبد چرب

اگر می خواهید کبد سالمی داشته باشید بهتر است آلبالو را در برنامه غذایی خود بگنجانید. آلبالو دارای آنتی اکسیدان است بنابراین در پاکسازی و سم زدایی کبد موثر می باشد.

فواید آلبالو خشک

۱۳- چشم

آنتی اکسیدان ها و میزان زیاد ویتامین A موجود در آلبالو از دژنراتیو ماکولا و بیماری سندروم چشم جلوگیری می کند.

۱۴- آرتروز و روماتیسم

آلبالو دارای آنتوسیانین و منگز می باشد بنابراین در درمان روماتیسم و آرتروز موثر است.

۱۵- نقرس

خاصیت ضد التهابی آلبالو اسید اوریک را دفع می کند. همچنین بیماری نقرس را بهبود می بخشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها