تفاوت سکه ۸۶ و زیر ۸۶ در چیست؟

با توجه به این که در مورد تفاوت بین سکه های ۸۶ و زیر ۸۶ سوالات بسیاری برای فعالان در این حوزه وجود دارد. ما را بر آن داشت تا به بررسی تفاوت سکه های ۸۶ و زیر ۸۶ بپردازیم. پس ما را در این مقاله که در این باره نوشته شده است همراهی کنید.

تفاوت سکه ۸۶ و زیر ۸۶ در چیست؟

اگر شما هم از فعالان حوزه سکه و ارز در بازار داخلی می باشید قطعا با این سوال که تفاوت سکه ۸۶ و زیر ۸۶ در چیست روبرو شده اید. و آیا این که بین این سکه ها اصلا تفاوتی وجود دارد یا تنها در حد حرف شایعه ای پراکنده شده است. با توجه به سوالات فراوانی که در این زمینه برای افراد فعال در این حوزه وجود دارد تصمیم بر آن گرفتیم که به تفاوت سکه ۸۶ و زیر ۸۶ بپردازیم بلکه بتوانیم قدمی در پایان شایعه پراکنی در این زمینه برداشته باشیم. پس شما نیز اگر علاقه مند در این باره هستید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

آیا بین سکه ۸۶ و زیر ۸۶ تفاوتی وجود دارد؟

 

همانطور که احتمالا شما نیز از این موضوع که بازار خرید و فروش سکه و ارز در کشور داغ است باخبر هستید. و اگر قصد ورود به این زمینه را دارید و قصد خرید سکه برای هدیه دادن را دارید (می توانید با تزیین سکه آن را به فرد مورد نظر هدیه دهید) و از تفاوت سکه ۸۶ اطلاعاتی ندارید باید توجه داشته باشید که با اطلاعات کافی وارد شوید تا از متضرر شدن به هر اندازه جلوگیری کنید.

 

تفاوت سکه ۸۶ و دیگر سکه ها در چیست؟

 

 

هم اکنون که با شما گفت و گو می کنیم آخرین عدد سالی که بر روی انواع سکه درج می شود سال ۱۳۸۶ می باشد. و خریداران و فروشندگان انواع سکه به هنگام خرید و فروش با عباراتی به مانند سکه بعد و یا قبل ۸۶ روبرو می شوند.خریداران و فروشندگان با این تفکر که از لحاظ وزنی در سکه های ۸۶ و قبل آن تفاوتی وجود دارد این عبارات را به کار می برند. آیا اساسا بین سکه ۸۶ و زیر ۸۶ تفاوت وزنی وجود دارد؟ به گفته متخصصین در این زمینه این حرف که بین سکه ۸۶ و زیر ۸۶ تفاوت وجود دارد کاملا اشتباه می باشد و هیچ گونه تفاوتی در این زمینه وجود ندارد.

 

در این میان عده ای سودجو برای کسب سود بیشتر خود اقدام به شایعه پراکنی در باره ارزش مالی سکه های بعد ۸۶ می کنند. و افرادی که در این باره از اطلاعات کافی برخوردار نیستند می توانند متضرر شوند.

امروزه با توجه به افکار افراد سکه زیر ۸۶ به قیمت طلای خام خرید و فروش می شود و افراد مختلف برای تهیه سکه از این نوع استفاده نمی کنند. بلکه به دنبال تهیه سکه بعد ۸۶ می باشند. به گونه ای آنها فقط سکه های بعد ۸۶ را سکه می بینند و برای آن ارزش سکه قائل هستند. در صورتی که همان گونه که گفته شد اساسا هیچ گونه تفاوتی بین سکه های ۸۶ و زیر ۸۶ که بخواهد ارزش ریالی آنها را مورد تغییرات قرار دهد وجود ندارد.

 

همچنین افراد متخصص در این زمینه نیز به این موضوع اذعان داشته اند که از لحاظ عیار، وزن و شکل انواع سکه ۸۶ و زیر ۸۶ نیز هیچ گونه تفاوتی وجود ندارد و بانک مرکزی در ضرب این نوع سکه ها تمامی موارد قانونی را رعایت کرده است. پس افراد علاقه مند به خرید و فروش انواع سکه می توانند با خیالی راحت به این کار بپردازند. و از توجه به گفته هایی که تفاوت سکه ۸۶ و ماقبل آن وجود دارد بپرهیزند تا شامل آن دسته افرادی که در این زمینه متضرر می شوند نباشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها