تربیت سگ نگهبان و تکنیک هایی که در آموزش به سگهای نگهبان به شما کمک می کنند

برای اینکه سگ شما فرمانبردار و مطیع باشد نیاز به برخی از قوانین تربیتی دارد که باید به آن ها آموزش داده شود. در تربیت سگ نگهبان باید ابتدا نژادی از این حیوان را که بیشتر نژاد ژرمن است انتخاب کنید زیرا سگ های ژرمن بیشتر برای سگ نگهبان مناسب اند.

تربیت سگ نگهبان و تکنیک هایی که در آموزش به سگهای نگهبان به شما کمک می کنند

یکی از نژادهای سگ که به طور غریزی سگ نگهبان هستند سگ های ژرمن است اینگونه از سگ ها بسیار باهوش و دقیق هستند و تمرینات را می تواند با دقت بیشتر انجام دهند. یکی از نکات مهم در تربیت سگ نگهبان حساس کردن آن ها به محافظت است که چون در این نژاد از سگ ها به طور کلی دارای حساسیت بالا هستند و به خوبی از صاحبان خود مراقبت می کنند کار کمی آسان تر می شود. برای آموزش نگهبانی باید نکاتی را در تمرینات و شیوه تربیتی به کار برد که بعدها دچار مشکل نشوند.

تربیت سگ نگهبان:

اشتباهات مختلفی در تربیت کردن سگ های نگهبان وجود دارد که در آن صاحبان تصور می کنند با خشونت بیشتر می توانند سگی حساس تر داشته باشند. جالب است بدانید برخورد خشونت آمیز با سگ ها مانع وفاداری آن ها می شود و حس وفاداری نخواهند داشت همچنین ممکن است با دیدن هر انسان عابری به او حمله جدی و خطرناک داشته باشد.

آموزش نگهداری در دوران تولگی سگ های نگهبان

یکی از نکات مهم در تربیت سگ نگهبان تربیت اجتماعی آن در دوران تولگی است زیرا در این دوران سگ ها با محیط اطراف خود ارتباط برقرار می کنند و می توانند اجتماعی شوند. اگر سعی کنید تا این نکته تربیتی را رعایت متوجه می شوید که سگ شما از اجتماع و انسان ها نمی ترسد و این موضوع او را شجاع تر و نترس می کند.

اما برای اینکه سگی اجتماعی داشته باشید باید آن را در فضاهای عمومی مانند پارک و مهمانی ها با خود همراه داشته باشید تا بیشتر با اطراف خود ارتباط داشته باشد.

شیوه های تربیت سگ نگهبان

آموزش فرمان برداری:

یکی از راهکارهای برای انجام اینگونه از آموزش های ثبت نام در کلاس های مخصوص است که مربی با انجام تمرینات مناسب فرمانبرداری را به سگ آموزش می دهد. اینگونه از تمرینات از ابتدای رشد سگ و در دوران تولگی صورت می گیرد که به او دستورات ساده ای مانند بشین، پاشو، بخواب، بیا، برو و … است که با چند با تمرین و شرطی کردن از طریق غذا می توانی این کار را انجام دهید.

انجام این آموزش ها برای تربیت سگ نگهبان دارای قواعدی است که با رعایت کردن آن می توانید مفیدتر عمل کنید. تمرینات باید کوتاه، دارای تشویق، جدی، لذت بخش و پیوسته باشد و زمانی که ای دستورات در طول روز چند بار تکرار شوند به راحتی می توانید آن ها را تربیت کنید.

اصول تربیتی سگ نگهبان

توجه داشته باشید که سگ های ژرمن دارای ذهنی هوشیار هستند پس تمرینات باید به نحوی باشد که ذهن آن ها را از کند بودن و راکد بودن دور کند.

پارس کردن:

پارس کردن نیز از تمریناتی است که با دستور دهی انجام می شود و شما باید به سگ خود بیاموزید که هنگام درخواست چیزی از شما پارس کند و در این صورت به او تشویقی بدهید. همچنینی باید به آن ها یاد بدهید که با وارد شدن غریبه ها پارس کنند و یکی از نکات مهم این است که غریبه ها را از متجاوزین خانه تشخیص دهد تا به کسی آسیب وارد نشود.

نگهداری سگ نگهبان

یکی دیگر از نکات مهم در تربیت سگ نگهبان استفاده از قلاده برای نگهداری این سگ ها است تا در صورت حمله به دیگران بتوانید آن را کنترل کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها