معمای به گل نشستن 300 نهنگ مرده + تصاویر

برخی از زیست شناسان به گل نشستن دسته جمعی نهنگ ها را «واقعه‌ای آخرالزمانی» نامیده اند.

دانشمندان اعلام کردند که در بیشترین رشته از مرگ‌ومیرهای نهنگ‌ها در طول تاریخ، 337 نهنگ در طول سواحل شیلی پیدا شدند. زیست شناسان مدعی‌اند تعداد لاشه‌ها از این هم بیشتر می‌تواند باشد زیرا آن‌ها هنوز سواحل دوردستِ جنوبی پاتاگونیا واقع در شیلی را بررسی نکرده‌اند.  

نخستین بار در ماه ژوئن، در طی یک عملیات علمی-تحقیقاتی اجساد تعدادی از نهنگ‌ها را پیدا کردند و اندکی بعد 305 لاشه و 32 اسکلت یک‌گونه‌ی نایاب به نام نهنگ سِئی پیدا شد. 

زیست‌شناس، خانم ورنی هاوسرمن، این حادثه را «واقعه‌ای آخرالزمانی» می‌نامد و می‌گوید تابه‌حال چنین چیزی را در عمرش ندیده بود. کارولینا سیمون گاتشین دیرینه‌شناس دانشگاه شیلی نیز ضمن عجیب بودن این واقعه اضافه می‌کند: احتمالاً این نهنگ‌ها در دریا مرده‌اند، جای دقیقش را نمی‌دانیم اما مطمئناً به خاطر به گل نشستن جانشان را از دست نداده‌اند. 

ناگفته نماند مقامات شیلی دستور تحقیق در این زمینه را صادر و البته دانشمندان دخالت هرگونه عامل انسانی را در این ماجرا رد کردند. 
 

معمای به گل نشستن 300 نهنگ مرده + تصاویر

معمای به گل نشستن 300 نهنگ مرده + تصاویر

معمای به گل نشستن 300 نهنگ مرده + تصاویر

معمای به گل نشستن 300 نهنگ مرده + تصاویر
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

  • کرامت سلیمی

    دلیل مرگ این همه نهنگ این است که دولتهای غربی کشتی های مخصوصی ساخته اند که قادر به حمل صدها هزار تن گاز مایع و هوای فشرده می باشد.

    این کشتی ها را به زیر اب برده و در عمق معینی منفجر می کنند و ازمایشهایی را با اهداف مشخصی ( مثل ایجاد سونامی مصنوعی) انجام می دهند.

    ماهیها و نهنگهایی که در شعاع موج قوی انفجار هستند می میرند و بر روی سطح اب می ایند و در نهایت با امواج ملایم اب به خشکی می رسند.

    در عکسی از این نهنگها در چند سال پیش اثار سوختگی بر روی تعدادی از نهنگها نیز دیده می شد.

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها