درتابستان به این مکان سفر کنید

مکان های دیدنی اردبیل در تابستان ؛ اگر قصد سفر به اردبیل را دارید، و می‌خواهید با امکان های دیدنی چشم نواز اردبیل آشنا شوید، در ادامه مطلب همراه ما باشید. بازدید از مکان های دیدنی اردبیل سفری خاطر انگیز برای شما رقم خواهد زد.

درتابستان به این مکان سفر کنید

دریاچه شورابیل

این دریاچه زیبا در نزدیکی اردبیل قرار دارد، که در زمان های گذشته دارای آب شوری بوده است اما در حال حاضر به علت اینکه آب شیرین به این دریاچه اضافه شده است، آب آن نسبت به گذشته شیرین تر است. همچنین در این دریاچه به پرورش ماهی پرداخته می‌شود. از امکانات تفریحی این مجموعه می‌توان به قایق رانی، باغ وحش، پیست دو میدانی، دوچرخه سواری و شهر بازی اشاره کرد. دریاچه شورابیل در جاده اردبیل به سمت خلخال قرار دارد.

مکان های دیدنی اردبیل در تابستان

پل معلق مشکین شهر

این پل زیبا در بالای پارک جنگلی مشکین شهر، و در ۸۰ متری رودخانه بی نظیر خیاوچایی بنا شده است. این پل در سطح خاورمیانه بزرگ ترین پل معلق محسوب می‌شود. این پل دارای ۳۶۵ متر طور و ۲ متر عرض می‌باشد. همچنین ساخت و معماری این پل به صورت بومی می‌باشد.

گورستان تاریخی عجیب

این منطقه بی نظیر تاریخی در روستا پیرازمیان در نزدیکی شهر مشکین شهر واقع شده است. این منطقه به نام شهر یری نیز مشهور است، که وسعتی حدود ۴۰۰ هکتار دارد. این گورستان به ۳ بخش معبد، قوشا و دژ نظامی تقسیم می‌شود. دو قسمت معبد و قلعه گورستان قدمتی حدود ۱۴۵۰ سال قبل از میلاد مسیح دارند، اما قدمت قسمت قوشا این منطقه به ۷ هزاره قبل از میلاد مربوط می‌شود.

مکان های دیدنی اردبیل در تابستان

دشت مغان

این دشت زیبا و بکر که جلگه بوده و نام دشت مغان را به خود گرفته است، در شمال اردبیل و ساحل جنوب رود ارس قرار دارد. قسمت بیشتر این دشت در کشور اذربایجان قرار دارد، اما بخشی از آن جز ایران محسوب می‌شود. این دشت زیبا هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

مکان های دیدنی اردبیل در تابستان

غار یخگان

غار یخگان در ۷۷ کیلومتری شهر خلخال در ضلع غربی رشت کوه ماسوله داغ (تالش) و در ارتفاع حدود ۲۴۰۰ متری از سطح دریا در دامنه غربی کوهی به نام یخگان داغی (بوزخانه داغی) واقع شده است. مساحت این غار ۱۱۰۰ هکتار می‌باشد و دارای دو دهانه است که با اختلاف ارتفاع حدود ۲۵ کیلومتر از یکدیگر قرار دارند. قطر دهانه ورودی اصلی این غار در حدود نیم متر است که به وسیله راهرویی تنگ و باریک به طول ۱۰ متر، به تالار وسیعی منتهی می‌شود. حوضچه آبی به عمق ۲۰ سانتی متر و در ارتفاع ۱.۵ متری در کف غار تشکیل شده است.

مکان های دیدنی اردبیل در تابستان

رودخانه قزل اوزن

مکان های دیدنی اردبیل در تابستان ؛ معروفترین و پر آب ترین رودخانه شهرستان خلخال است که در قسمت غربی شهرستان خلخال و در بخش خورش رستم از شمال به جنوب در جریان بوده و بعلت ارتفاع نسبتا زیاد روستاهای اطراف آن، استفاده از آب برای اغلب روستا ها میسر نیست. این رودخانه از ارتفاعات کردستان سرچشمه می‌گیرد که پس از از گذر از مسیر های پر پیچ و خم کردستان و آذربایجان شرقی به حوزه خلخال وارد شده و پس از گذر از آن به سد منجیل میریزد که در ادامه با نام سفید رود به دریای خزر می‌ریزد. اخیرا مساله حقابه استان اردبیل از قرل اوزن در استان اردبیل مطرح شده که امیدواریم مردم منطقه خلخال به حق واقعی خودشان برسند.

جنگل فندقلو

جنگل فندقلو به واسطه قرار گرفتن آن در شمال غربی کشور یکی از جنگل های مناسب برای گذران تعطیلات تابستانی است. این جنگل در ۳۰ کیلومتری شهر اردبیل و در ۱۰ کیلومتری جنوب شهر نمین قرار گرفته است و به خاطر داشتن جاذبه های منحصر به فرد جنگلی و نزدیکی آن به گردنه حیران پیشنهاد مناسبی برای طبیعت دوستان به شمار می‌رود.

 
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها