طرز تهیه بستنی انبه + عکس

شما به راحتی می توانید در خانه انواع بستنی و دسرهای خنک را درست کنید و نوش جان فرمایید ما در این مطلب قصد داریم یک بستنی انبه خوشمزه را برای شما عزیزان اماده کنیم

طرز تهیه بستنی انبه + عکس

طرز تهیه بستنی انبه

دستوری که در این مطلب برایتان انتخاب کرده ایم، یک بستنی میوه ای بدون شیر و خامه است که طعمی عالی داشته و کاملا هم سالم و مقوی به شمار می رود.

مواد لازم (۴ تا ۶ نفر) ۴ عدد انبه نصف پیمانه عسل نصف پیمانه آب

طرز تهیه

انبه را به مکعب های کوچک برش دهید. آن ها را درون سینی بچینید. روی میوه ها را با فویل بپوشانید و سینی را به مدت ۴ ساعت درون فریزر بگذارید.انبه را از فریزر خارج کرده و به همراه آب و عسل درون غذاساز بریزید.تا زمانی که میوه به طور کامل پوره شود، آن را هم بزنید.سپس آن ها را درون ظرف مناسب ریخته و دوباره به مدت یک ساعت درون فریزر قرار دهید.

بستنی میوه ای بسیار خوشمزه و سالم شما آماده سرو است.

طرز تهیه بستنی انبه

بستنی انبه

بیشتر بدانید از روش‌های خوردن انبه

ساده‌ترین روش خوردن این میوه آن است که آن را پوست گرفته و به شکل تازه آن را میل کنید. می‌توانید آن را به همراه کمی‌آبلیمو به شکل یک نوشیدنی در آورده و در این روزهای گرم تابستان مورد استفاده قرار دهید. مصرف این میوه به همراه کمی‌بستنی و یا مخلوط شده با شیر نیز میان وعده‌های بسیار مغذی را برایتان مهیا می‌کند که می‌توانید از خوردن‌شان لذت ببرید.

اما یکی از نکاتی که باید در هنگام خوردن این میوه به خاطر داشته باشید آن است که برخی از افرادی که به آلرژی تماسی مبتلا هستند با تماس با پوست این میوه دانه‌های قرمز رنگی در پوست‌شان ایجاد می‌شود. بهترین توصیه به این افراد آن است که از انبه‌های کاملا شیرین استفاده کنند تا کمترین واکنش‌های حساسیتی ایجاد شود.

شما می‌توانید در فصولی که این میوه در دسترس شما نیست آن را به برش‌های نازکی درآورده و خشک کنید. فراموش نکنید این میوه می‌تواند یکی از اجزای سالاد میوه را تشکیل دهد و یا آنکه به شکل پوره به همراه سایر میوه‌ها به مصرف برسد. از این میوه، شربت، ترشی و مربا تهیه می‌کنند.

طرز تهیه بستنی انبه

بستنی انبه

این میوه به دلیل ترکیبات اسیدی که دارد می‌تواند به هضم پروتیین‌ها کمک کند. به این دلیل در وعده‌های

غذایی سنگین اگر مقدار کمی‌از این میوه به مصرف برسد به هضم غذا در سیستم گوارشی کمک می‌کند.

به همین دلیل توصیه می‌شود انبه را با معده خالی میل نکنید بلکه آن‌را بعد از صرف غذا و یا ترشی آن را به همراه غذا به مصرف برسانید.

شاید خیلی به مذاقتان خوش نیاید اگر بگوییم که در برخی از کشور‌ها مانند مکزیک و هند برش‌های این میوه را با کمی‌فلفل قرمز و نمک می‌خورند البته برش‌های کال این میوه و جالب‌تر اینکه در هند آن را با نوعی رب شور که بگونگ نام دارد و از ماهی و یا میگو تهیه شده است، می‌خورند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

  • زارع

    گرونه مردم تو نون شب موندن انبه خوردن پیش کش

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها