چرا سفر بهترین هدیه ای است که می‌توانید به فرزندان خود بدهید؟

دفعه بعدی که به جشن تولد کودکتان نزدیک می‌شوید و یا شک دارید که آیا کودکتان به کفش‌هایی که دیگر هم سن و سالانش دارند و او ندارد نیاز دارد یا خیر، به این فکر کنید که چه نوع هدیه‌ای واقعاً برای آن‌ها ارزشمند است. درست است که ترتیب دادن یک سفر بزرگ چیزی نیست که هرسال بتوان برای آن‌ها انجام داد، اما چیزهای ارزشمند بسیاری در سفر وجود دارد. قرار دادن سفر به‌عنوان بخشی از زندگی کودکتان باعث می‌شود که شخصیت او به بهترین شکل ممکن شکل بگیرد. در اینجا علت اینکه چرا سفر بهترین هدیه برای کودکان است را برایتان توضیح می‌دهیم.

خاطرات و تجربیات، بیشتر از اشیاء دوام می‌آورند

اهمیتی ندارد که چه چیزی به فرزند خود هدیه می‌دهید، زیرا یا خواهد شکست یا درنهایت آن را بیرون خواهند انداخت. از طرف دیگر خاطرات برای همیشه باقی می‌مانند. البته ممکن است گاهی اتفاقاتی نیز در سفر رخ دهد اما در حقیقت سفر کردن و تجربه‌هایی که از آن آموخته‌اند تا همیشه باقی می‌ماند. اگر از کودکان خود بخواهید که خاطرات روزانه خود را بنویسند، خاطرات سفر را با جزییات بیشتری خواهند نوشت. بعلاوه خاطره‌نویسی باعث می‌شود که در سفر هم این کار را انجام دهند، درنتیجه تأثیر بیشتری بر روی آن‌ها می‌گذارد.

سفر بهترین هدیه ایست که می‌توانید به کودکان خود بدهید

سفر باعث رشد ما می‌شود

ما در نهایت از فرزندان خود می‌خواهیم که رشد کنند و تبدیل به انسان بهتری شوند. می‌دانیم که سفر باعث گسترده شدن ذهن و افق دید می‌شود. تعجبی ندارد که سفر باعث عملکرد بهتر کودکان در مدرسه می‌شود. در تحقیقی که توسط معلمان انجام شد، آن‌ها دریافتند که کودکانی که سفر می‌کنند تمایل بیشتری به نشان دادن اعتماد به‌ نفس، استقلال و احترام به دیگران داشته و جویای امتحان کردن مسائل جدید هستند.

سفر بهترین هدیه ایست که می‌توانید به کودکان خود بدهید

این هدیه‌ای‎ست که می‌توانید در کنار هم از آن لذت ببرید

ممکن است کودکتان شما را برای خرید یک اسکیت به ستوه آورد و ممکن است شما نیز یک اسکیت ارزان برای تولدش به او هدیه دهید. پس از یک قدردانی کوتاه، آن‌ها دیگر تشکری از بابت این هدیه از شما نخواهند کرد. از طرف دیگر، یک سفر دسته‌جمعی همیشه به‌عنوان هدیه‎ای یادآوری خواهد شد که شما نیز در آن دخیل بودید، حال فرقی نمی‌کند این سفر داخلی باشد یا خارجی.

سفر بهترین هدیه ایست که می‌توانید به کودکان خود بدهید

واقعاً می‌توانید برای کودک خود جشن بگیرید

فرزندتان ممکن است به خاطر هدیه گرفتن چیزهایی مانند لگو از شما تشکر کند، این هدایا شخصی هستند اما لزوماً اشتیاق کودک را در خود منعکس نمی‌کنند. از سوی دیگر سفر می‌تواند چیزهایی که کودک تمایل به انجامشان دارد را کاملاً منعکس کند و او بتواند آن کارها را به راحتی در حین سفر انجام دهد.

سفر بهترین هدیه ایست که می‌توانید به کودکان خود بدهید

نیازی نیست هر سال آن‌ها را به سفر ببرید

سفر کردن پرهزینه است و برای بیشتر مردم، امکان‎پذیر نیست که هر سال، این هدیه را تکرار کنند. می‌توان سفر را در مناسبت‌های خاص یا تولدهای خاص هدیه داد، مانند فارغ‌التحصیلی.

travel-with-child7.jpg

می‌توانید سفر را در هر زمانی به آن‌ها هدیه بدهید

سفر یک‌ راه خوب برای تحکیم پیوند میان شما و فرزندانتان و خلق خاطرات ویژه است و این اتفاق می‌تواند هر زمانی رخ دهد. اگر موقعیت سفر پیش آمد نیازی نیست که منتظر رویداد یا روز خاصی باشید. اگر یک سفر کاری با کمی وقت اضافه‌ دارید، فرزندان خود را نیز برای کمی تجربه‌اندوزی با خود ببرید.

father-and-son-looking-at-city-of-Valetta-Malta.jpg

 

در بعضی از سفرها آن‌ها را تنها بگذارید

تصور کنید که کودکتان بدون شما به سفر رفته است. اگر او حداقل 10 سال سن دارد، می‌توانید به آن‌ها اجازه دهید که با پرواز به دیدن پدربزرگ و مادربزرگ یا دوستان خود در شهر دیگری بروند. این مسئله ممکن است کمی برای آن‌ها و شما ترس داشته باشد اما باعث شکل گرفتن استقلالشان می‌شود. یادگیری این چیزها و گذراندن زمان با کسانی که کارها را به شیوه متفاوت‌تری از آن‌ها انجام می‌دهند، باعث قدرتمند شدن آن‌ها می‌شود.

travel-with-child4.jpg

 

وقتی فرزندانتان بزرگ‌تر شدند فرصت‌های بیشتری برای سفر انفرادی را در اختیارشان بگذارید

اگر نوجوان شما نمی‌داند که تابستان خود را چگونه بگذراند به او اجازه دهید که به سفرهای خارج از شهر فکر کند. اگر تا به امروز تمام‌کاری که نوجوان شما کرده شرکت در کارهای داوطلبانه بوده، این سفر می‌تواند تجربه متفاوتی برای او باشد.

توجه داشته باشید که همیشه سخت‌ترین بخش یک سفر طولانی‌مدت، بازگشت به خانه است. فرزندتان وقتی برمی‎گردد ممکن است فکر کند که همه تغییر کرده‌اند اما در واقع اوست که رشد کرده است. او زندگی را از نگاه جدیدی می‌نگرد. با گذر زمان آن‌ها قدردان فرهنگ خانه خود  و انسان‌های دور و اطرافشان خواهند بود.

Friendship-between-teenagers.jpg

سفر آن‌ها را تبدیل به یک گردشگر واقعی خواهد کرد

هرکسی با دانستن ارزش سفر رشد نمی‌کند. کودکی که در معرض غذاها، فرهنگ‌ها و راه‌های مختلف زندگی قرار گرفته است، حین رشد کردن، از این تجربه‌ها استفاده می‌کند. سفر آن‌ها را باهوش و روشن‌فکر بار می‎آورد، کیفیت‌هایی که ما در دنیای امروز بسیار به آن‌ها نیاز داریم.

اگر همچنان دلتان می‌خواهد که سفر ویژه‌ای داشته باشید، می‌توانید هرچه زودتر و بی مقدمه‎ی اضافی عازم سفر شوید. پیشنهاد می‌کنیم که در طول سفر عکس بگیرید و از آن‌، یک کتاب درست کنید. کودکتان می‌تواند این عکس‌ها را به اشتراک گذارد.

travel-with-child8.jpg

آیا شما هم با مواردی که در خصوص سفر با فرزندان گفته شد موافق هستید؟ به نظرتان سفر چه فواید دیگری برای کودکان و نوجوانان دارد؟

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها