دلایل به تعویق افتادن پرواز استانبول

دلایل به تعویق افتادن پرواز استانبول

 

بدون شک زمانی که اقدام به خرید بلیط استانبول به تهران می‌کنید، ساعت پرواز را بر اساس معیارها و برنامه‌ریزی‌های کاری خود تنظیم می‌کنید. اما گاهی اوقات تاخیرات پروازی غیر قابل پیش‌بینی باعث برهم خوردن تمام برنامه‌ریزی‌های شما می‌شود. همین موضوع باعث بروز احساساتی مانند: نگرانی، استرس و در بعضی مواقع خشم خواهد شد.

تاخیر و به تعویق افتاد پروازها یکی از مواردی است که به شدت مسافران را اذیت می‌کند. معمولاً دلیل عصبانی شدن و ناراحتی مسافران نیز عدم آگاهی از علت به تعویق افتادن پروازشان است. از این رو اگر مسافری از علل این چنین وقایع اطلاع داشته باشد، بدون شک کمتر اذیت خواهد. اصولاً در اغلب تاخیرها بروز نقص فنی از عوامل اصلی محسوب می‌شود. اما علاوه بر این عامل موارد بسیار دیگری نیز وجود دارند که در به تعویق افتادن پروازها موثرند.

با ما همراه باشید تا علاوه بر بیان علل مختلف بروز تاخیر در پرواز استانبول، تاثیر آن بر هزینه پرواز تهران استانبول را نیز برای شما عزیزان شرح دهیم.

علل به تاخیر افتادن پرواز استانبول

 تاخیر و به تعویق افتادن پرواز در کل به هر گونه پیش‌ آمد که منجر به عدم پرواز در ساعت مقرر شود، می‌گویند. در این شرایط نماینده‌ای از شرکت هواپیمایی موظف به اعلام آن به مسافران است. به تعویق افتادن پرواز همچنین در تابلوی اطلاعات پرواز نیز به نمایش گذاشته می‌شود تا مسافران بتوانند به موقع از ان مطلع شوند. اما چه موارد و عواملی باعث به تاخیر افتادن پرواز استانبول یا هر مقصد دیگری می‌شوند؟ به صورت کلی از علل بروز تاخیر در پروازها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دلایل به تعویق افتادن پرواز استانبول

شرایط اقلیمی یا آب و هوایی

همان‌طور که می‌دانید پرواز در آب و هوای نامناسب باعث آسیب به سیستم‌های مختلف هواپیما خواهد شد. از این رو در وضعیت‌های برف و باران شدید، طوفان و در کل شرایط جوی نامناسب هیچ هواپیمایی اجازه پرواز ندارد. این شرایط ممکن است در کشور مبدا و حتی مقصد صورت گیرد. به عنوان مثال در سفر تهران به استانبول، بسیار پیش آمده که شرایط جوی ایران مناسب بوده، در حالی که در استانبول به دلیل برف شدید امکان فرود آمدن هواپیما در باند فرود وجود ندارد. همین مسائل در نهایت منجر به تاخیر در عملیات پرواز خواهد شد و اصولاً تا زمانی که شرایط جوی مبدا یا مقصد مناسب نباشد، پرواز انجام نخواهد شد. این عامل حتی در برخی موارد باعث کنسل شدن کامل پرواز در آن روز شده است.

متاسفانه شرایط اقلیمی نامناسب از عواملی است که اثر پروانه‌ای دارد. به این منظور که تنها بر روی یک پرواز تاثیر نمی‌گذارد و دیگر پروازها را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

نقص فنی در هواپیما

یکی از عواملی که در اغلب موارد باعث تاخیر در پروازها می‌شود، بروز نقص فنی در سیستم‌های مختلف هواپیما است. به گونه‌ای که می‌توان گفت اکثر تاخیرهای پروازی به این علت رخ می‌دهند. کوچکترین و حتی جزئی‌ترین نقص در هر بخش از سیستم هواپیمایی می‌توانند خسارات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. به همین دلیل نمی‌توان از این مسئله چشم‌پوشی کرد. بنابراین در صورت بروز و مشاهده هر گونه مشکلی در سیستم هواپیما، تا زمان تعمیر کامل آن و رفع نقص، پرواز به تاخیر خواهد افتاد.

حتی گاهی اوقات احتمال بروز نقص فنی حین پرواز نیز پیش می‌آید. در چنین شرایطی باید به سرعت در نزدیکترین فرودگاه به موقعیت مکانی خود فرود آید. حتی در برخی موارد پیش آمده که هواپیما به اجبار در خیابان‌های شهر فرود آمده است.

سوختگیری هواپیما

سوختگیری هواپیما یکی از مواردی است که مدت زمان زیادی طول می‌کشد. از آنجا که هواپیماها در طول روز ممکن است چندین پرواز را انجام دهند، باید در بار فرود آمدن سوختگیری آن‌ها به صورت کامل انجام شود. از این رو احتمال تاخیر در پرواز به این علت نیز رخ خواهد داد که معمولاً بین 1 تا چندین ساعت به طول می‌انجامد.

دلایل به تعویق افتادن پرواز استانبول

ترافیک هوایی

این مورد معمولاً در ایام تعطیلات که اکثر مردم قصد سفر به مقصدهای مختلف، به ویژه استانبول را دارند؛ رخ می‌دهد. از این رو تعداد هواپیماهای موجود در فرودگاه‌ها نسبت به روزهای عادی بسیار بیشتر خواهد بود. همین موضوع نیز باعث ایجاد ترافیک هوایی شدید خواهد شد. اما اصلاً جای نگرانی نیست. چرا که لحظات پرواز و فرود هواپیماها و همچنین مسیرهای هوایی تمام هواپیماهای سطح کشور توسط برج‌های مراقبت کنترل می‌شوند. اما احتمال بروز تاخیر در برخی پروازها جهت جلوگیری و کاهش ترافیک هوایی بیشتر خواهد شد.

عدم آمادگی یا کمبود کادر پرواز

در هر پرواز بدون استثنا باید تعداد کادر پرواز کامل و بی‌نقص باشد. بنابراین در مواقعی که یکی از اعضای کادر به هر دلیلی درخواست مرخصی فوری داشته باشد، تا زمان پیدا شدن فرد جایگزین پرواز به تعویق خواهد افتاد. در برخی مواقع نیز افراد کادر ممکن است در لحظه پرواز به هر دلیل آمادگی کافی نداشته باشند. در این وضعیت‌ها نیز تا زمان اعلام آمادگی از سوی اعضای کادر، پرواز به تاخیر می‌افتد.

امنیت پرواز

قبل از عملیات پرواز، کادر امنیت فرودگاه باید از امن بودن پرواز اطمینان حاصل کنند. از این رو در صورت مشاهده هر گونه عامل مشکوکی که امنیت مسافران و پرواز را به خطر بیاندازد تا زمان رفع کامل آن، پرواز به تعویق خواهد افتاد.

زمان سوار شدن مسافران و بارگیری

گاهی اوقات تعداد بالای مسافران و بارگیری وسایل آن‌ها ممکن است بیش از حد زمان‌بر شود. همین موضوع باعث تاخیر در عملیات پرواز می‌شود که اصولاً بسیار کوتاه است.

خرید بلیط استانبول به تهران

اگر زمان کافی برای رفتن به آژانس‌های هواپیمایی ندارید، می‌توانید به صورت اینترنتی اقدام به خرید بلیط استانبول به تهران و بالعکس کنید. سایت علی‌بابا از معتبرترین سایت‌های فروش اینترنتی بلیط هواپیما است که هدف اصلی آن راحتی شما عزیزان در خرید بلیط است.

جمع بندی

شما با خرید بلیط استانبول به تهران از علی‌بابا در صورت تاخیرهای بیشتر از 4-2 ساعت می‌توانید به راحتی در صورت امکان پرواز خود را تغییر دهید. همچنین هزینه پرواز تهران استانبول و بالعکس نیز در صورت تاخیرهای طولانی بدون جریمه به مشتری برگشت داده می‌شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها