از مشهد چی بخریم؟

از مشهد چی بخریم؟

 

اگر قصد خرید بلیط هواپیما یزد مشهد را دارید یا از شهرهای دیگر عازم مشهد هستید، باید یک لیست کامل از مواردی داشته باشید که می‌توانید از مشهد تهیه کنید. مشهد یکی از بزرگترین شهرهای ایران است. اقتصاد مشهد با تکیه به صنعت توریست بسیار شکوفا شده است. از این رو می‌توانید خرید بسیار عالی در شهر مشهد داشته باشید. پس بهتر است بلیط هواپیما مشهد یزد را کمی به تاخیر بیاندازید و به جای آن سری به مراکز خرید مشهد بزنید. در ادامه با ما همراه باشید تا متوجه شوید که از مشهد چه چیزهایی باید بخرید؟

زعفران

از گذشته تا به امروز، مشهد را به زعفران می‌شناختند. مشهد یکی از مهم‌ترین شهرهای دنیا در زمینه تولید زعفران محسوب می‌شود. زعفران قائنات مشهد کیفیت بسیاری دارد. در تمامی بازارهای مشهد، انواع مختلف زعفران به چشم می‌خورد. با توجه به اینکه کشت زعفران در مشهد به صورت انبوه انجام می‌شود، قیمت زعفران در این شهر بسیار مناسب خواهد بود.

البته باید در جریان باشید که وقتی از مشهد خرید می‌کنید، در حقیقت تمامی دلال‌ها را کنار می‌زنید. به همین خاطر می‌توانید با قیمت بسیار مناسب خرید خود را انجام دهید. فقط به یاد داشته باشید که زعفران کیفیت‌های مختلفی دارد. پس بهتر است برای آنکه بتوانید خرید خوبی داشته باشید، از برندهای معروف خرید کنید.

نخودچی و کشمش

خشکبار از دیگر محصولات مهم مشهد است. در این شهر خشکبار با قیمت بسیار مناسبی عرضه می‌شود. بخشی از خشکبار ایران همیشه از استان خراسان تامین می‌شود. به همین خاطر قیمت خشکبار در این شهر بسیار مناسب است و البته که کیفیت بسیار بالایی هم دارد. خشکبار مشهد به هیچ وجه مانده نیست. پس می‌توانید با خیال راحت از بابت کیفیت، انواع خشکبار را تهیه کنید. البته باید در جریان باشید که نخودچی و کشمش مهم‌ترین خشکبار مشهد به حساب می‌آید که طرفداران بسیاری هم دارد.

تسبیح و سجاده

مشهد را می‌توان یکی از شهرهای مهم تشیع در دنیا دانست. با توجه به حضور مقبره امام رضا (ع) در این شهر، بسیاری از شیعیان از سراسر دنیا برای زیارت عازم مشهد می‌شوند. همین موضوع باعث شده تا مشهد شهری مذهبی باشد. از این رو در بازارهای سنتی می‌توانیم شاهد فروش اجناس دینی مذهبی مختلف باشیم.

سوغات مشهد در سفر به مشهد

در بازارهای سنتی مشهد، مخصوصاً بازار رضا، انواع تسبیح و سجاده به فروش می‌رسد. این تسبیح و سجاده‌ها کیفیت ساخت بسیار مطلوبی دارند و دارای قیمت مناسبی هستند. چه بهتر که یک سجاده و چند تسبیح بخریم و پیش از آنکه وقت پرواز بلیط مشهد یزد فرا برسد، آن را در حرم امام رضا تبرک کنیم.

عطریات

از گذشته تا به امروز، عطریات مشهد شهرت بسیاری داشتند. عطریات مشهد شاید برند خاصی نداشته باشند؛ اما دارای ماندگاری بسیار عالی هستند. عطریات مشهد دیگر مثل گذشته فقط چند رایحه محدود ندارند. بلکه دارای انواع اسانس‌های مختلفی هستند. پس بهتر است در سفر به مشهد، سری به فروشگاه‌های عطریات مشهد هم بزنید.

نبات

نبات از دیگر محصولات بسیار پرطرفدار مشهد به حساب می‌آید. نبات شاید در هر شهر و هر گوشه کشور تولید شود؛ اما هیچکدام قطعاً نبات زعفرانی مشهد نمی‌شود. بسیاری از نبات‌های زعفرانی که در شهرهای دیگر مصرف می‌کنیم، همگی تقلبی هستتند و زعفران واقعی ندارند.

این در حالی است که می‌توانید انواع نبات زعفرانی بسیار باکیفیت و عالی را از مشهد تهیه کنید. برخی برندهای معروف تولیدکننده زعفران در مشهد، اقدام به تولید نبات‌های زعفرانی نیز کرده‌اند که بسیار باکیفیت و خوشمزه هستند. البته باید بدانید که نبات شهرهایی همانند یزد و اصفهان نیز بسیار پرطرفدار هستند.

جیلی بیلی

اگر اقدام به خرید بلیط هواپیما یزد مشهد کرده‌اید، شاید با خودتان بگویید که از قطب شیرینی ایران عازم مشهد هستید و هیچ چیز نمی‌تواند شما را به هوس بیاندازد! البته این تا زمانی است که از نزدیک جیلی بیلی را ببینید! جیلی بیلی یکی از شیرینی‌های معروف مشهد است. البته آن را می‌توان در دسته شکلات و آبنبات نیز قرار داد. جیلی بیلی در رنگ‌های مختلف و بسیار شاد تولید می‌شود. این خوراکی خوشمزه طرفداران بسیاری دارد. مخصوصاً کودکان حسابی عاشق آنها هستند. پس در سفر به مشهد بد نیست که چند بسته جیلی بیلی هم بخرید!

سوغات مشهد

چرم

اگر اهل استفاده از محصولات چرم هستید، حتماً برند چرم مشهد را می‌شناسید. دفتر اصلی چرم مشهد در شهر مشهد قرار دارد. به همین خاطر قیمت اجناس چرم مشهد در این شهر از شهرهای دیگر ایران بهتر است. محصولات چرمی شهر مشهد کیفیت بسیار عالی و بی‌نظیر دارند.

همچنین باید بدانید که به غیر از چرم مشهد، تولیدکنندگان دیگر چرم نیز در مشهد حضور دارند. تمامی آنها دارای کیفیت بسیار عالی و بی‌نظیر هستند. اگر قصد خرید بلیط هواپیما یزد مشهد را دارید، پیش از آنکه زمان پرواز بلیط هواپیما مشهد یزد فرا برسد، سری به مراکز خرید مشهد بزنید و چند کیف و کفش چرمی برای خود و دوستانتان بخرید. چرم‌های مشهد دوام بسیاری دارند و برای مدت طولانی می‌توانید از آنها استفاده کنید.

خب حالا کاملاً می‌دانید که باید از مشهد چه چیزهایی بخریم. البته باید بدانید که مشهد یک شهر بسیار بزرگ صنعتی با محصولات کشاورزی و تولیدی متنوع است. پس اینها فقط بخشی از مواردی هستند که می‌توانید از مشهد تهیه کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها