در نظرسنجی لست سکند، رویایی ترین مقصد سفر ایرانی ها مشخص شد

تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که ایرانی‌ها بیشتر دوست دارند به کجا سفر کنند؟

در نظرسنجی لست سکند، رویایی ترین مقصد سفر ایرانی ها مشخص شد

فارغ از سلایق شخصی و سبک سفر، کدام مقصد است که بیشتر ما ایرانی‌ها دوست داریم تجربه سفر به آن را داشته باشیم امّا به دلایل مختلف ممکن است برایمان کمی دور از دسترس و رویایی باشد؟

لست سکند اخیرا در صفحه اینستاگرام خود به این موضوع جالب پرداخت و با کمپینی که اجرا کرد، تلاش کرد با مشارکت مخاطبان، رویایی‌ترین مقصد سفر ایرانی‌ها را پیدا کند. گر چه در این کمپین، همه ایرانی‌ها شرکت نکردند امّا حضور چند ده هزارنفری مخاطبان، توانست این کمپین را به نتیجه جالبی برساند. در این متن از چگونگی برگزاری کمپین رویایی‌ترین مقاصد سفر برای ایرانیان خواهیم گفت و کشوری که در نهایت به عنوان مقصد رویایی ایرانی‌ها انتخاب شد.

جزئیات کمپین رویایی‌ترین مقصد سفر ایرانی‌ها در لست سکند

این کمپین لست سکند قصد داشت با رأی‌گیری از مخاطبان فراوانی که در اینستاگرام لست سکند به آدرس instagram.com/lastsecondtours  حضور داشتند، یک کشور را به عنوان مقصدی رویایی برای ایرانی‌ها مشخص کند. امّا کدام کشورها در این مسابقه حضور داشتند؟ پیش از شروع کمپین، از مخاطبان خواسته شد مقاصد رویایی پیشنهادی‌شان را در قسمت نظرات پست لست سکند بنویسند. سپس مقاصدی که بیشترین تکرار را داشتند در کمپین شرکت داده شدند. البته شرط حضور کشورها این بود که کمی دور از دسترس و رویایی باشند. در نهایت، 16 کشور برای حضور در کمپین رویایی ترین مقصد سفر برای ایرانی‌ها آماده رقابت شدند.

 

در این کمپین 4 مرتبه رأی گیری انجام شد و در هر مرحله، نصف کشورها از دور رقابت حذف می‌شدند تا در نهایت در مرحله پنجم برنده نهایی مشخص شد. رأی‌گیری به این صورت بود که کشورها دو به دو در استوری‌های لست سکند به رأی گذاشته می‌شدند و مخاطبان 24 ساعت فرصت داشتند که به کشورهای مورد نظرشان رأی دهند. بعد از تمام شدن فرصت رأی، کشورهای برنده در هر دور مسابقه اعلام می‌شدند.

 

تاریخ‌های برگزاری هر مرحله به صورت زیر بود:

  1. مرحله اول: جمعه، 1 بهمن‌ماه
  2. مرحله دوم: یکشنبه، 3 بهمن‌ماه
  3. مرحله سوم (نیمه پایانی): سه‌شنبه، 5 بهمن‌ماه
  4. مرحله چهارم (پایانی): جمعه، 8 بهمن‌ماه
  5. نتیجه نهایی: یکشنبه، 10 بهمن‌ماه

 

 

1

نتیجه کمپین رویایی‌ترین مقصد سفر برای ایرانی‌ها

در مراحل پایانی کمپین، رقابت میان کشورها بسیار حساس و نزدیک به هم شده بود، به صورتی که پیش بینی نتیجه نهایی را دشوار می‌کرد. در مرحله نیمه پایانی، سوئیس و برزیل در یک رقابت و در مقابل آمریکا و مالدیو هم با یکدیگر وارد رقابت شدند. در این مرحله سوئیس 71 درصد آراء و آمریکا هم با فاصله کمی از مالدیو، 58 درصد آراء را به خودش اختصاص داد که در نتیجه آن آمریکا و سوئیس به مرحله فینال راه پیدا کردند.

عده‌ای معتقد بودند که آمریکا به عنوان رویایی‌ترین مقصد سفر ایرانی‌ها برنده خواهد شد، امّا بر خلاف تصور سوئیس این رقابت را پیروز شد و عنوان مقصد رویایی ایرانی‌ها را دریافت کرد. البته اختلاف آراء سوئیس از آمریکا بسیار کم بود و چیزی نمانده بود که نتایج رأی‌گیری مساوی شود! سوئیس 56 درصد آرا و آمریکا 44 درصد آرا را در مرحله پایانی به دست آوردند.

در کمپین رویایی‌ترین مقصد سفر ایرانی‌ها که توسط لست سکند برگزار شد، بیش از 56 هزار نفر در رأی‌گیری‌ها شرکت کردند و با شوق و علاقه این رقابت را پیگیری می‌کردند. حضور پرشور مخاطبان باعث شد این کمپین با هیجان همراه باشد و افراد بیشتری در هر مرحله به رأی‌ها اضافه شوند.

2

چرا سوئیس مقصد رویایی ایرانی‌هاست؟

حالا شاید این سوال پیش بیاید که چرا سوئیس به عنوان مقصد رویایی ایرانی‌ها انتخاب شد؟ اگر بخواهیم مختصر و کلی به این سوال پاسخ دهیم باید بگوییم که سوئیس به دلیل جذابیت‌هایی که دارد نه فقط برای ایرانی‌ها بلکه برای بیشتر مردم جهان از مقاصد رویایی است.

طبیعت و چشم‌اندازهای بی‌نظیری که در سوئد وجود دارد ما را به یاد کارت پستال‌ها و رویاهای خیال‌انگیز می‌اندازد؛ چشم‌اندازهایی با پس زمینه کوه آلپ و ابرهای شناور در اطراف آن و تپه‌های سبز و کلبه‌های چوبی! از طرفی سوئیس مهد شکلات و ساعت است و برای آنهایی که عاشق این دو محصول هستند، همیشه سودای سفر به سوئد تازه است. از نگاهی دیگر، در سوئیس همه چیز آرام و در صلح به نظر می‌رسد و به دلیل سطح رفاه این کشور، آرامش میان مردم این کشور جاری است. بنابراین دور از تصور نیست که سوئیس به عنوان مقصدی رویایی انتخاب شود.

شاید علت کمی دست نیافتنی بودن آن، گران قیمت بودن سفر به سوئیس و محصولاتش است. البته این گران بودن در دنیا معروف است و فقط به دلیل بازار نامتوازن ارز ایران نیست. به همین دلیل هم هست که این کشور برای بیشتر مردم جهان کمی دست نیافتنی و رویایی به نظر می‌رسد. این گران قیمت بودن هم دلیلش سطح کیفیت و رفاه بالایی است که در سوئیس وجود دارد. این کشور در سال‌های متوالی در لیست شادترین و بهترین کشورهای جهان قرار گرفته است.

 

تورهای سوئیس تحقق رویای ایرانی‌ها

امّا آن‌هایی که دوست دارند رویایشان را محقق کنند و سفر به این مقصد رویایی را تجربه کنند، با تورهای سوئیس همراه می‌شوند. زیرا شاید فقط یک بار در زندگی هر فرد پیش بیاید که بتواند به چنین کشوری سفر کند، بنابراین همراه شدن با تورهای سوئیس و استفاده از راهنمایی تیم‌های حرفه‌ای می‌تواند همراه با رضایت بیشتری از سفر و لذت چندین برابری باشد.

تورهای سوئیس به صورت‌های مختلفی برگزار می‌شود از تورهای شهرگردی و بازدید از جاذبه‌های عمومی سوئیس گرفته تا تورهای کوهنوردی بر فراز آلپ و نظاره کرده مناظر زیبا از ارتفاع چند هزار متری. بستگی به توان و علاقمندی افراد دارد که کدام یک از تورهای سوئیس را ترجیح می‌دهند. تورهای سوئیس در لست سکند معرفی شده اند و می توان آژانس های مختلف را از نظر قیمت و خدمات با هم مقایسه کرد.

 اگر بخواهیم تعدادی از جاذبه‌های محبوب تورهای سوئیس را معرفی کنیم عبارتند از:کلیسای گروس مونستر، کلیسای فرومونستر، بافت قدیمی زوریخ، شهر زیبای لوسرن و بازدید از دریاچه لوسرن، بازدید از شهر لوگانو و گردش در زوریخ.

کلام آخر

در کمپین رویایی ترین مقصد سفر ایرانی ها که لست سکند برگزار کرد، هدف این بود که با نظر مخاطبان صفحه اینستاگرام لست سکند، کشوری به عنوان مقصد رویایی انتخاب شود. با مشارکت پرشور مخاطبان، سوئیس به عنوان مقصدی رویایی برای سفر ایرانی‌ها انتخاب شد.

سوئیس به عنوان کشوری با جذابیت‌های فراوان، می‌تواند مقصدی رویایی برای انواع گردشگرانی باشد که با سبک‌های مختلفی سفر می‌کنند و به دنبال جاذبه‌های بکر می‌گردند. این کشور نه تنها برای ایرانی‌ها بلکه بیشتر مردم جهان، مقصدی خیال‌انگیز و رویایی است. آیا شما هم با انتخاب سوئیس به عنوان مقصدی رویایی موافقید؟

 

منبع : وبلاگ لست سکند

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها