چند ساعت پیش از پرواز در فرودگاه باشیم؟

چند ساعت پیش از پرواز در فرودگاه باشیم؟

 

قطعاً برای شما هم پیش آمده که اگر همراه خانواده سفر می‌کنید، یکی از اعضای خانواده مدام عجله دارد که چند ساعت پیش از ساعت پرواز به فرودگاه برسید. شاید این موضوع برای بسیاری از افراد غیرمنطقی باشد. خب هر زمان که رزرو بلیط هواپیما را می‌گیرید، با چند سال تأخیر پرواز می‌کند. این موضوع ربطی به بلیط چارتر یا بلیط معمولی هم ندارد. در اکثر مواقع پروازها تأخیر دارند. پس چرا باید زودتر به فرودگاه برویم؟ اصلاً چقدر باید زودتر به فرودگاه برویم؟

چرا باید زودتر در فرودگاه حاضر شویم؟

اول از همه باید بدانید که 30 دقیقه الی 40 دقیقه پیش از زمانی که به‌عنوان ساعت پرواز روی بلیط هواپیما درج شده است، گیشه فروش بلیط بسته می‌شود. افرادی که پیش از این ساعت به بادجه فروش بلیط نرسند، قادر به دریافت بلیط یا همان کارت پرواز خودشان نیستند. پس باید به‌دنبال بلیط ارزان هواپیما باشند تا با پرواز بعدی به مقصد برسند! به همین خاطر باید پیش از این زمان، کارت پرواز خودتان را دریافت کرده و از گیت عبور کنید. در غیر این صورت امکان صدور کارت پرواز بعد از بسته شدن گیشه صدور بلیط وجود نخواهد داشت؛

دوم اینکه گاهی به‌خاطر شرایط جوی نامناسب یا حتی دلایل امنیتی، زمان و شرایط پرواز دچار تغییر می‌شود و همه چیز آنطور که انتظار می‌رفت پیش نمی‌رود. به همین خاطر بهتر است زودتر در فرودگاه حضور داشته باشید تا درباره این تغییرات اطلاع پیدا کنید؛

در صورتی که پرواز شما خارجی است، بین 40 تا 45 دقیقه پیش از پرواز باجه فروش بلیط بسته می‌شود. پس در صورتی که پرواز شما خارجی باشد، بهتر است زودتر از پرواز داخلی خودتان را به فرودگاه برسانید.

گاهی صف دریافت چمدان بسیار طولانی است. به این ترتیب باید مدت زمانی را برای انتظار در صف کنار بگذارید. مخصوصاً وقتی که اقدام به خرید بلیط ارزان هواپیما کرده باشید، باید انتظار شلوغی هواپیما و در نتیجه صف دریافت چمدان را نیز داشته باشید. این صف ممکن است از نیم تا 1 ساعت طول بکشد.

airport2

آیا مطمئن هستید که هیچ مشکلی پیش نمی‌آید؟

مثلاً سیستم دچار نقص نمی‌شود و کارت پرواز شما در سیستم یافت نمی‌شود؟ یا اینکه سیستم شاید به‌صورت موقتی به‌خاطر شلوغی بلیط چارتر یا از این قبیل مسائل هنگ کرده باشد. خب در این مواقع زمانی را باید منتظر بمانید. هواپیما نیز رأس ساعت مقرر پرواز می‌کند. شاید حتی سیستم سالم باشد و شما دچار نقص مدارک شوید.

به همین خاطر باید دوباره به خانه بروید و مدارک کامل بیاورید. شاید وسایل غیرمجاز داخل چمدان داشته باشید و مجبور شوید که وسایل را به خانه برگردانید. شاید حتی خودتان چیز مهمی همانند شناسنامه را برای دریافت اتاق در هتل فراموش کرده باشید. خب در این شرایط اگر زمانی را برای این مسائل کنار نگذاشته باشید، قطعاً دچار مشکل می‌شوید و پرواز خود را از دست خواهید داد. پس بهتر است مدتی را پیش از پرواز در فرودگاه حاضر باشید تا برای مشکلات پیش‌بینی نشده زمانی را کنار بگذارید؛

در پروازهای خارجی اگر ارز دولتی را دریافت نکرده باشید یا اینکه عوارض خروج از کشور را نپرداخته باشید، باید به بادجه‌های بانک ملی واقع در فرودگاه مراجعه کنید. گاهی صف دریافت عوارض خروج کشور یا ارائه ارز دولتی بسیار طولانی می‌شود. مدارک هر مسافر را باید به دقت بررسی کنند. پول رد و بدل شود و همه اینها زمان می‌برد.

جالب اینجاست که حتی نمی‌توانید قید دریافت ارز دولتی را بزنید، زیرا پیش از حضور در فرودگاه، مبلغ آن را در بانک به ریال پرداخت کرده‌اید. از طرف دیگر عوارض خروج از کشور نیز باید پرداخت شود. البته بهتر است پیش از مراجعه به فرودگاه، عوارض را به‌صورت اینترنتی بپردازید و ارز دولتی خود را از بانک‌های معرفی شده دریافت نمایید. به این ترتیب دچار استرس و اضطراب کمتری خواهید داشت.

airport3

خب از کجا می‌دانید که چقدر در مسیر ترافیک است؟ یا اینکه امکان ندارد در مسیر تصادف شده باشد؟ ماشین شما یا تاکسی که در آن حضور دارید خراب نشود؟ همه اینها را باید در نظر بگیرید. شاید یک تصادف ساده باعث شود شما از پرواز جا بمانید. شاید حتی ساعت بلیط هواپیما شما زمانی باشد که به سختی تاکسی پیدا شود. همه این مسائل را در نظر بگیرید و کمی زودتر حرکت کنید.

چقدر زودتر باید در فرودگاه حاضر باشیم؟

اینکه چه زمانی در فرودگاه حاضر باشیم ارتباطی به نوع بلیط ندارد. یعنی چه بلیط چارتر ، چه فرست کلاس و چه اکونومی باشد، باید زودتر در فرودگاه حاضر شوید. برای پروازهای داخلی بهتر است 2 ساعت پیش از پرواز در فرودگاه حاضر شوید. برای پروازهای خارجی نیز بهتر است بین 3 الی 4 ساعت زودتر از ساعت پرواز در فرودگاه حاضر باشید. توجه داشته باشید که بلیط ارزان هواپیما معادل ایستادن در صف‌های طولانی‌تر است. پس در این شرایط بهتر است کمی زودتر در فرودگاه باشید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها