​راهنمای خرید ارزان ترین بلیط هواپیما

یکی از دغدغه های مهم امروز بالا بودن هزینه سفر است. هزینه های سفر به ویژه زمانی که با هواپیما سفر می کنید، نیاز به بودجه ی بیشتری دارد. به همین دلیل خرید ارزان ترین بلیط هواپیما راهکاری مناسب و اقتصادی محسوب می شود. در این مطلب به راهنمای خرید بلیط هواپیما ارزان خواهیم پرداخت تا بتوانید از سفر خود لذت ببرید.

​راهنمای خرید ارزان ترین بلیط هواپیما

 

یکی از دغدغه های مهم امروز بالا بودن هزینه سفر است. هزینه های سفر به ویژه زمانی که با هواپیما سفر می کنید، نیاز به بودجه ی بیشتری دارد. به همین دلیل خرید ارزان ترین بلیط هواپیما راهکاری مناسب و اقتصادی محسوب می شود. در این مطلب به راهنمای خرید بلیط هواپیما ارزان خواهیم پرداخت تا بتوانید از سفر خود لذت ببرید.

خرید بلیط هواپیمای ارزان

خرید بلیط هواپیما به معنای آن نیست که کیفیت سفر شما دچار مشکل شود؛ بلکه به این معناست که شما همان بلیط را تحت شرایطی خاص با قیمتی بسیار اقتصادی تر خریداری فرمایید. در ادامه این شرایط را با هم بررسی خواهیم کرد.

زمان خرید بلیط هواپیما

وقتی صحبت از بهترین زمان خرید بلیط هواپیما می شود، معمولا افراد پیشنهاد می کنند که حتما از یک ماه قبل پرواز خود را رزرو کنید تا برنامه ریزی شما دچار اختلال نشود. اما اگر قیمت بلیط هواپیما برایتان مهم است، می توانید از میان گزینه های زیر انتخاب کنید.

  1. خرید بلیط هواپیما از ماه ها قبل

یکی از راه های مقرون به صرفه این است که از 5 الی 6 ماه زودتر  بلیط خود را رزور کنید. اگر در تعطیلات و یا ایامی که تعداد مسافر زیاد است میخواهید سفر کنید، بهتر است به جای استفاده از بلیط های لحظه آخری از 6 ماه زودتر پرواز خود را رزرو کنید تا بتوانید با قیمتی مناسب سفر خود را به پایان برسانید. معمولا این سفر ها از نوع سیستمی هستند و معمولا بر اساس نوع سفر و شرایط آن می توانید تاریخ پرواز را جابجا کنید و یا حتی آن را کنسل کنید.

 

  1. بلیط لحظه آخری

بلیط لحظه آخری که با نام بلیط چارتری نیز شناخته می شود، یکی از راه های مناسب برای کاهش هزینه های سفر با هواپیماست. البته باید همواره این نکته را مد نظر داشته باشید که ممکن است گاهی حتی قیمت برخی بلیط ها در لحظات آخر چندین برابر بیشتر از قیمت واقعی آن باشد و به پارامترهای متعددی همچون تقاضای افراد، زمان سفر و مقصد نیز بستگی دارد.

بلیط چارتری تفاوت هایی با بلیط سیستمی دارد. به عنوان مثال در صورتی که به هر دلیلی سفر شما کنسل شود، هزینه ی بلیط به شما عودت داده نمی شود. به علاوه برای کودکان نیز باید بلیط را با قیمت کامل تهیه کنید و نیم بها نمی باشد.

بنابراین به خوبی این دو نوع بلیط را مقایسه کرده و بعد اقدام به خرید کنید. از سوی دیگر حتما اعتبار مرکزی که از آن بلیط تهیه می کنید را بسنجید. در برخی از موارد ممکن است افراد سودجو به بهانه ی ارزان بودن بلیط، هواپیمای بی کیفیتی را به شما معرفی کنند و سفر شما را خراب کنند.

havapeyma2

  1. تخفیفات آژانس های هواپیمایی

در برخی از مواقع آژانس های هواپیمایی تخفیفات و پیشنهادات ویژه ای را برای مسافران در نظر می گیرند و شما می توانید با دسترسی به کانال های ارتباطی آن ها مانند سایت و شبکه های اجتماعی از این اعلانات آگاه شوید.

 

  1. سفر در ایام عادی

یکی دیگر از عواملی که بر قیمت بلیط هواپیما موثر است، زمان سفر است. معمولا در ایام تعطیل مانند عید نوروز قیمت ها بالاتر از سایر موارد است. بنابراین اگر هزینه ی سفر از زمان آن برایتان مهم تر است، به شما توصیه می کنیم که سفر خود را به ایامی که تقاضای مسافرین کمتر است، موکول کنید. علاوه بر آن بهتر است سفرهای وسط هفته را نیز در نظر داشته باشید زیرا اواخر هفته نمی توانید بلیط هواپیمای ارزان قیمت پیدا کنید.

 

  1. شرکت های هواپیمایی مختلف را بررسی کنید.

برای آن که بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید، باید گزینه های مختلف را بررسی کنید و از میان آن ها متناسب ترین و اقتصادی ترین بلیط را خریداری کنید. به طور معمول شرکت های هواپیمایی قیمت های متفاوتی دارند و شما می توانید ارزان ترین بلیط را خریداری فرمایید. امروزه با دیجیتالی شدن اغلب فرآیندها این نوع مقایسه ها بسیار ساده تر شده و تنها با گشت و گذار ساده ای در سطح وب می توانید اطلاعات لازم خود را بدست آورید و یا حتی بلیط خود را به صورت آنلاین از مراکز معتبر خریداری فرمایید.

یکی از وبسایت هایی که بشدت در ارزانی بلیط هواپیما ادعا دارد، قوی سیاه پارسیان میباشد که میتوانید بعد از بررسی خرید خود را از این شرکت انجام دهید.

 

  1. انتخاب ایرلاین

هم اکنون ایرلاین های متعددی در ایران فعالیت می کنند و میزان فعالیت هر ایرلاین متفاوت است. بر اساس همین میزان فعالیت و پوشش دهی مسیرهای متعدد، قیمت بلیط هر ایرلاین مشخص می شود. اگر به دنبال خرید ارزان ترین بلیط هواپیما هستید، حتما این نکته را در نظر داشته باشید.

havapeyma3

  1. انتخاب کلاس پرواز

یکی دیگر از مواردی که بر روی قیمت بلیط موثر است می توان به کلاس پرواز اشاره نمود. در حال حاضر پروازها در سه کلاس فرست کلاس، بیزینس کلاس و اکونومی قرار می گیرند. در مقایسه ی این کلاس ها باید بگوییم که لوکس ترین و گران ترین کلاس، فرست کلاس است. تعداد صندلی های فرست کلاس بسیار محدود است و امکانات ویژه ای مانند اینترنت، لپ تاپ، منوی غذای انتخابی، تلویزیون و ... در اختیار مسافرین قرار می گیرد.

همانطور که از نام کلاس اکونومی مشخص است، این کلاس اقتصادی ترین نوع است.  در این نوع سفر امکانات خاصی به مسافرین تعلق نمی گیرد اما اگر مدت زمان سفر شما خیلی طولانی نیست، برای صرفه جویی در هزینه ها می توانید از این صندلی استفاده کنید.

بیزینس کلاس نیز در بین این دو قرار می گیرد و از لحاظ قیمت و امکانات چیزی ما بین این دو کلاس استو یعنی نسبت به فرست کلاس ارزان تر و نسبت به اکونومی از امکانات بیشتری برخوردار است.

havapeyma4

جمع بندی از راهنمای خرید ارزان ترین بلیط هواپیما

برای آن که بتوانید اقتصادی ترین بلیط را خریداری کنید، باید به زمان سفر، زمان خرید بلیط هواپیما، نوع بلیط، ایرلاین و نوع کلاس پرواز خود توجه کنید. از سوی دیگر با برنامه ریزی دقیق می توانید سفری مطمئن و کم هزینه اما با کیفیت بالایی را برای خود رقم بزنید. امیدواریم که با رعایت این نکات اوقات خوشی را سپری کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها