بررسی هزینه و شرایط زایمان در کانادا

 

آیا شما نیز تمایل دارید فرزندتان در کانادا متولد شود؟ آیا از هزینه‌های زایمان در کانادا مطلع هستید؟ با‌توجه‌به امتیازهای بسیاری که فرد با زندگی در کانادا به‌دست می‌آورد، تمایل به تولد فرزند در این کشور بسیار بالاست. بیشترین چالشی که افراد برای تولد فرزند در کانادا دارند، هزینه زایمان در کانادا است. ما در این مقاله کلیه نکاتی که باید در‌مورد به دنیا آوردن فرزند در کانادا بدانید را ذکر کرده‌ایم. اگر به فکر اخذ اقامت کانادا از طریق تولد فرزند هستید، مطالعه این مقاله به شما پیشنهاد می‌شود.

آشنایی با کلیه قوانین به دنیا آوردن فرزند و شرایط زایمان در کانادا

یکی از اصلی‌ترین شرایط به دنیا آوردن فرزند در کانادا داشتن ویزای توریستی مادر است. علاوه‌بر این، تمکن مالی والدین برای پرداخت هزینه مهاجرت به کانادا به‌منظور زایمان و اقامت نیز از اهمیت بالایی دارد. والدین برای تسریع روند اخذ ویزا، می‌توانند یک نامه از دکتر مادر در کانادا دریافت کرده و آن را به سفارت ارائه کنند. هم‌چنین برای دریافت ویزا باید به کلیه شرایط اخذ ویزای توریستی نیز توجه کافی داشته باشند.

افرادی که قصد بدنیا آوردن فرزند در کانادا را داشته و مقیم کانادا نباشند باید کلیه هزینه‌های مراقبت پزشکی را نیز به بیمارستان یا مراکز درمانی بپردازند. درصورتی‌که توانایی پرداخت کل این هزینه‌ها را ندارید، باید برای اخذ بیمه پزشکی بین‌المللی اقدام کنید. این بیمه‌ها یک کمک هزینه زایمان در کانادا برای والدین محسوب می‌شوند.

بررسی شرایط سفر به کانادا برای زایمان از طریق ویزای توریستی

اگر فقط برای به دنیا آوردن فرزندتان قصد سفر به کانادا را دارید باید برای دریافت ویزای توریستی کانادا درخواست دهید. باتوجه‌به اینکه در کشور ایران سفارت کانادا وجود ندارد؛ بنابراین مادر برای اخذ ویزا توریستی باید به یکی از کشورهای همسایه از جمله ترکیه یا پاکستان مراجعه کند. پروسه درخواست ویزا ممکن است از چند هفته تا ۶ ماه به‌طول بیانجامد. به‌همین دلیل به افرادی که قصد زایمان در کانادا را دارند، توصیه می‌شود چند ماه قبل از بارداری برای برای اخذ ویزای توریستی اقدام کنند.

ویزای توریستی کانادا در دو نوع کوتاه مدت و بلند مدت صادر می‌شود. زمان انقضای ویزای توریستی کوتاه مدت از تاریخ صدور آن ۹۰ روز است و با ویزای توریستی بلند مدت می‌توان تا ۵ سال، هر ۶ ماه یک مرتبه بدون نیاز به تمدید ویزا به کانادا سفر کرد. البته هزینه ویزای توریستی کانادا کوتاه‌مدت و بلند‌مدت نیز با یکدیگر متفاوت است و دریافت هر یک از این ویزاها بستگی به درخواست والدین دارد. فراموش نکنید که قصد شما برای زایمان در کانادا دلیلی قانع‌کننده برای اخذ ویزا از سفارت نیست؛ در واقع شما باید همه مدارک و شرایط اخذ ویزای توریستی از جمله تمکن مالی و اثبات برگشت به کشور مبدا را نیز به اداره مهاجرت ارائه دهید.

برای زایمان در کشور کانادا چه مدارکی لازم است؟

هنگامی که برای مهاجرت به کانادا از طریق زایمان اقدام می‌کنید باید مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

  • شناسنامه، کارت ملی و پاسپورت معتبر
  • تاییدیه تمکن مالی
  • سند ملکی و مدارک سوابق شغلی
  • مدارک پزشکی

برای اخذ ویزای توریستی کانادا ارائه این مدارک لازم و ضروری است؛ بنابراین بهتر است پیش از اقدام برای دریافت ویزای توریستی به‌منظور زایمان در این کشور، مدارک خود را تکمیل کنید. توجه داشته باشید در‌صورتی‌که شما اقامت دائم کانادا دارید، به‌راحتی می‌توانید با ارائه تراول داکیومنت کانادا به آفیسر سفارت، برای زایمان به کشور کانادا بروید. در این شرایط دیگر نیازی به اخذ ویزای توریستی نخواهید داشت.

هفته ۲۸ بارداری؛ بهترین زمان سفر به کانادا برای زایمان

معمولا بهترین زمان رفتن به کشور کانادا برای به دنیا آوردن فرزند، قبل از هفته ۲۸ بارداری است؛ زیرا تا پایان این مدت نیازی به ارائه مجوز پزشکی مبنی بر اجازه مادر باردار برای استفاده از هواپیما نخواهد بود. برخی از والدین نیز برای زایمان در کشور کانادا و رفتن به این کشور هفته‌های آخر ماه ششم بارداری را انتخاب می‌کنند.

توصیه می‌شود سفر خود را برای به دنیا آوردن نوزاد در کانادا به بعد از ماه ششم بارداری موکول نکنید؛ زیرا زمان مناسب برای سفر به کانادا به شرایط جسمانی مادر هم بستگی دارد. ازاین‌رو ممکن است در این زمان شرایط فیزیکی مادر برای سفر هوایی مناسب نباشد.

هزینه زایمان در کانادا برای توریست‌ها چگونه محاسبه می‌شود؟‌

هزینه تولد فرزند در کانادا را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد. دسته اول شامل مبالغ ضروری و اجتناب‌ناپذیر است که شامل بلیت هواپیما، دکتر زنان‌وزایمان و هزینه زایمان در بیمارستان می‌شود. دسته دوم شامل هزینه‌هایی غیرضروری می‌شود که اغلب به‌منطور راحتی بیشتر مادر، کودک و بالا بردن سطح سلامت و کیفیت فرآیند پرداخت خواهند شد. علاوه‌بر این، اگر شما درخواست زایمان سزارین در کانادا را داشته باشید، هزینه تولد فرزند در کانادا برای‌تان دوبرابر خواهد شد.

اخذ اقامت دائم فرزند؛ از مزایای به دنیا آوردن فرزند در کانادا

زایمان در کانادا امتیازهای متعددی را برای فرزند و حتی والدین او به همراه خواهد داشت. یکی از این امتیازها، اعطای تابعیت به نوزاد تازه متولد شده و تعلق گرفتن تابعیت به والدین فرزند بعد از رسیدن به سن ۱۸ سالگی است. افرادی که مجوز اقامت دائم کانادا را دارند، از بیمه رایگان و خدمات اجتماعی این کشور برخوردار خواهند شد. هم‌چنین این افراد می‌توانند در هر شهر و ایالت این کشور پیشرفته تحصیل و زندگی کنند.

همراهی ویزاموندیال در اخذ ویزای توریستی برای مهاجرت به کانادا

در این مطلب سعی کردیم همه جزئیات شرایط زایمان در کانادا را برای شما شرح دهیم. علاوه‌بر این، به نحوه محاسبه هزینه زایمان در کانادا نیز پرداختیم. اگر فرزند شما در کانادا متولد شود بنا بر اصل حق خاک، شهروند کانادا خواهد شد. از‌این‌رو تولد فرزند در کانادا، یک راه مطمئن برای کسب شهروندی این کشور برای فرزندتان است. با این روش فرزند شما در هر جای دنیا که باشد یک کانادایی محسوب می‌شود و از کلیه مزایا و امکانات یک شهروند کانادا نیز برخوردار خواهد شد.

اگر قصد زایمان در کانادا با ویزای توریستی را دارید، به‌راحتی می‌توانید از خدمات مشاوره موسسه مهاجرتی ویزاموندیال بهره‌مند شوید. مشاوران برجسته و مجرب این موسسه با سابقه صدها پرونده مهاجرت تحصیلی و شغلی همراه‌تان خواهند بود تا بهترین گزینه مهاجرت را به متقاضیان ارائه دهند. از‌این‌رو به‌راحتی می‌توانید با اخذ ویزای توریستی کانادا و به دنیا آوردن فرزند خود در این کشور آینده روشنی را برای او رقم بزنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها