​حجتی :

وابستگی بسیاری از بخش های کشاورزی برطرف شده است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: امروز به رغم تمام محدودیت ها از جمله تحریم های ظالمانه و کمبود منابع آب، وابستگی کشور در بسیاری از بخش های کشاورزی برطرف شده است.

وابستگی بسیاری از بخش های کشاورزی برطرف شده است

به گزارش مستقل آنلاین، محمود حجتی گفت: این وزارتخانه در سال رونق تولید به دنبال افزایش بهره وری آب و افزایش راندمان آبیاری است و سرمایه گذاری‌های خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی با بیان اینکه امسال بارندگی‌هایی خوبی را در سطح کشور شاهد بودیم، افزود: کشاورزان باید با استفاده درست و اصولی از آب باران‌های بهاری قدر این نعمت الهی را بدانند و در جهت افزایش تولیدات کشاورزی و راندمان تولید تلاش کنند.

حجتی ادامه داد: افزایش محصولات کشاورزی در سال رونق تولید با وجود تمامی تحریم‌ها باعث بالا رفتن درآمد کشاورزان و در نهایت ثروت ملی می‌شود و هدف اصلی وزارت جهاد کشاورزی رفع وابستگی کشور در حوزه تأمین نیازهای اساسی مردم است.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص افزایش تولیدات کشاورزی در طول چهار دهه انقلاب نیز گفت: تمامی محصولات تولیدی کشاورزی در ابتدای انقلاب سالیانه در حدود ۴۰ میلیون تن بود که این عدد در پایان سال زراعی ۹۷ به عدد ۱۲۲ میلیون تن رسید.

وی افزود: روزهای اول انقلاب تولید شیلات کشور در حدود ۳۰ هزار تن در سال بود که امروز با افزایش ۴۰ برابری به عدد یک میلیون ۲۰۰ هزار تن رسیده است.

۲۱ تا ۲۷ خرداد ماه، «هفته جهاد کشاورزی» نامگذاری شده است؛ شعار امسال هفته جهاد کشاورزی "رونق تولیدات کشاورزی، امنیت غذایی جامعه در گام دوم انقلاب اسلامی" است.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها