درآمد نجومی وکلا؛ از شایعه تا واقعیت

درآمد نجومی وکلا؛ از شایعه تا واقعیت

از گذشته تا به امروز، دستمزد نجومی وکلا مورد بحث بسیاری از افراد بود و همین موضوع باعث شد که بسیاری از افراد علاقه به تحصیل در این رشته پیدا کنند؛ اما آیا واقعا وکلا چنین درآمد نجومی دارند؟ پاسخ این سوال قطعا ثابت و قطعی نیست، زیرا درآمد وکیل به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و امکان دارد یک وکیل درآمد بالایی داشته باشد و برعکس، درآمد وکیل دیگر ناچیز باشد. این دقیقا همان چیزی است که در رابطه با پزشکان نیز شنیده می شود و بسیاری از افراد بر این باور هستند که پزشکان نیز درآمد نجومی و غیر قابل باوری دارند؛ درحالی که چنین نگرشی نیز اشتباه می باشد.

درآمد وکیل کارآموز در ایران

زمانی که وکلا در دوران کارآموزی هستند نیز درآمد دارند، اما نمی توان به طور قطعی و ثابت گفت این درآمد چقدر است؛ چراکه درآمد کارآموزان وکالت به عوامل و فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که از جمله این فاکتورها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دایره ارتباطی؛ هرچه یک وکیل کارآموز دایره ارتباطی بزرگتری داشته باشد، احتمال پذیرش پرونده توسط او بیشتر می شود، بنابراین درآمد وکیل نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
  • معرفی پرونده و موکل؛ گاهی اوقات، سرپرست کارآموز، یک پرونده از موکل را به کارآموز می سپارد تا رسیدگی های لازم را انجام دهد و درآمد حاصل از آن را نیز به او می دهد.

با توجه به روش های معرفی شده، کارآموزان وکالت می توانند فعالیت خود را شروع کنند و از طریق رسیدگی به آن ها درآمد کسب کنند. طبق آماری که در دسترس است، وکلای کارآموز بین 3 الی 10 میلیون تومان درآمد دارند؛ البته این مبلغ قطعی نیست و امکان دارد بیشتر یا کمتر نیز شود!

درآمد وکیل زن در ایران

از دیگر موضوعاتی که بسیاری از افراد، به ویژه خانم ها به آن فکر می کنند، درآمد وکیل زن در ایران است. در رابطه با این موضوع باید گفت، جنسیت وکیل تاثیری در عملکرد و کار او ندارد. یعنی نمی توانیم بگوییم که یک وکیل زن نسبت به یک وکیل مرد از لحاظ کار و عملکرد بهتر یا بدتر است، چراکه همه چیز به خود وکیل بستگی دارد؛ برای مثال ممکن است یک وکیل خانم نسبت به یک وکیل آقا، در رسیدگی به پرونده های مربوط به خانواده و طلاق فعالیت بهتری داشته باشد و با پذیرش قبول پرونده های مختلف درآمد خود را افزایش دهد.

درآمد وکیل مرد در ایران

درآمد وکیل مرد در ایران

آیا درآمد وکیل مرد در ایران، همان درآمد نجومی است که بسیاری از افراد می گویند؟ در رابطه با این موضوع باید گفت بسیاری از وکلا ماهانه تا 200 میلیون تومان یا بیشتر درآمد دارند، اما در کنار این افراد، وکلای بیکار نیز وجود دارند که نمی توانند خرج ماهانه خود را از وکالت به دست آورند. بنابراین نمی توانیم به طور قطع بگوییم که وکلا درآمد نجومی دارند، زیرا همه چیز به خود وکیل و شرایطی که دارد بستگی خواهد شد.

برای مثال شرایطی را تصور کنید که یک وکیل به واسطه فعالیت هایی که انجام داده، نام خود را به یک برند مطرح تبدیل کرده است. مسلما چنین وکیلی در منطقه و شهری که زندگی می کند، کاملا شناخته شده و اکثر پرونده های حقوقی به وی معرفی می شوند. لذا وکیل می تواند در مدت زمانی کوتاه درآمد خود را افزایش دهد، به طوری که میانگین درآمد ماهانه آن بیش از 100 میلیون خواهد شد. اما درآمد یک وکیل به چه فاکتورهای بستگی دارد؟

کدام حوزه از وکالت درآمد بیشتری خواهد داشت؟

وکالت یک حرفه با حوزه های مختلف است و بسیاری از وکلا به صورت تخصصی در یک حوزه مشغول به کار می شوند. همین موضوع باعث شده است که بسیاری از افراد به دنبال این باشند که بدانند درآمد کدام حوزه بهتر است تا تخصص لازم برای فعالیت در آن حوزه را پیدا کنند.

حوزه طلاق: امروزه تعداد زوجینی که تصمیم به جدایی می گیرند، در حال رشد است و از آنجایی که پروسه طلاق و جدایی یک پروسه طولانی و سخت می باشد، درصدی از این افراد ترجیح می دهند که از خدمات وکیل استفاده کنند. از همین رو وکلا ممکن است در ماه تعداد پرونده طلاق زیادی را قبول کنند و به درآمد بالا برسند.

حوزه ملکی و قرارداد: بعد از طلاق، یکی از پردرآمدترین حوزه هایی که وکلا می توانند در آن فعالیت کنند، حوزه ملکی و قرارداد است. املاک و زمین از اصلی ترین سرمایه های افراد هستند و نمی خواهند چنین سرمایه بزرگی را از دست بدهند. از همین رو هنگامی که درگیر مشکل حقوقی می شوند، به سراغ وکیل می روند.

حوزه خانواده: دعاوی خانواده نیز انواع و اقسام مختلفی دارد که بسیاری از افراد برای حل مشکلات آن ها از کمک های یک وکیل کمک می گیرند؛ بنابراین این حوزه را نیز می توان یکی از حوزه های پردرآمد در نظر گرفت.

فاکتورهای موثر در درآمد یک وکیل

درآمد یک وکیل به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و هرچه تعداد فاکتورهای موثر در یک وکیل بیشتر باشد، به درآمد نجومی گفته شده نزدیک تر می شود. در ادامه برخی از این فاکتورها را بررسی می کنیم تا با آن ها آشنا شوید.

  • سابقه کاری بالا
  • دانش و مهارت کامل
  • داشتن تجربه و تبحر در یک حوزه تخصصی؛ برای مثال یک وکیل که در حوزه کیفری به صورت تخصصی فعالیت می کند، درآمد بیشتری از یک وکیل عمومی دارد. برای مشاهده لیستی از وکلایی که به صورت تخصصی فعالیت می کنند و خدمات باکیفیتی ارائه می دهند، کلیک کنید.
  • اعتماد به نفس بالا
  • قدرت کنترل و تحلیل بالا
  • رازداری و صداقت
  • شهامت و جسارت
  • دقت بالا
  • مکان و شهر

درآمد وکیل بیشتر است یا پزشک؟

درآمد وکیل بیشتر است یا پزشک؟

چنین مقایسه ای از اساس اشتباه است، زیرا درآمد هردو بسته به اینکه کیفیت کاریشون به چه شکل است، متفاوت خواهد بود و مقایسه این دو اشتباه می باشد. هر دو شغل نامبرده، از جمله شغل هایی هستند که شأن اجتماعی بالایی دارند و اگر فعالیت خود را به بهترین شکل انجام دهند، می توانند به درآمد بسیار بالایی برسند.

چگونه درآمد خود را به عنوان یک وکیل افزایش دهیم؟

اگر در حوزه وکالت مشغول به فعالیت هستند و می خواهید به درآمد بالا برسید، باید علاوه بر آنکه روزانه اطلاعات خود را افزایش می دهید و به تجربیاتی که دارید می افزایید، فعالیت خود را نیز تبلیغ کنید. از همین رو می توانید با کمک سایت های حقوقی معروف و قوی، برندسازی نام خود را انجام دهید. مستر وکیل یکی از سایت های حقوقی است که می توانید با تهیه جایگاه از آن نام خود را به عنوان یک وکیل خوب و با تجربه معرفی کنید. شما می توانید با سرچ « mastervakil.com» در گوگل، با این سایت آشنا شوید و با توجه به حوزه کاری و محل زندگی تان بهترین انتخاب را داشته باشید.

کلام آخر

درآمد نجومی وکلا از جمله موضوعاتی است که از گذشته تا به امروز مورد بحث بوده و اطلاعات مختلفی از آن به گوش می رسد. از همین رو در این مقاله به طور کامل در رابطه با این موضوع صحبت کردیم و گفتیم درآمد یک وکیل چقدر است و چگونه می توان آن را افزایش داد. از همین رو اگر کارآموز وکالت هستید یا به تازگی فعالیت جدی خود به عنوان وکیل را آغاز کرده اید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد!

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها