مارکت پلیس چیست؟ بررسی مزایا و معایب آن

مارکت پلیس چیست؟ بررسی مزایا و معایب آن

 

مارکت پلیس چیست؟ در این باره چه میدانید؟

اگر بخواهیم خیلی واضح، شفاف و مستقیم در مورد مارکت پِلِیس ها صحبت کنیم، باید بگوییم که آنها در واقع فروشگاه های آنلاینی هستند که فروشندگان می توانند در آن، محصولات و کالاهای خود را در معرض فروش قرار دهند. کسانی که مدیریت کلی این مارکت ها را به عهده دارند، فضای خوبی فراهم کرده اند برای آنهایی که می خواهند به صورت آنلاین فروش داشته باشند.

نکته ای که خوب است در مورد این مارکت ها بدانید، این است که مدیران آنها با دریافت مبلغی مشخص به شما اجازه می دهند تا در مارکت شان محصول خود را بفروشید. اگر از بحث پرداخت هزینه بگذریم، این مارکت ها مسیر راحت و بدون دردسری را برای خریداران و فروشندگان آماده می کنند تا هر کس به سهم خود به هدفش از حضور در مارکت پلیس دست پیدا کند. خیلی از مراجع فروش معتبر در دنیا هستند که به این شکل فعالیت می کنند؛ در ادامه نام آنها را خواهیم برد و در موردشان توضیحاتی را به شما ارائه خواهیم کرد.

مارکت2

مزیت های یک مارکت پلیس چیست؟

1- مزیت های داشتن یک مارکت پلیس از نگاه خریدار

  • یکی از چیزهایی که خریداران عاشق آن هستند، این است که بتوانند قیمت ها را با هم مقایسه کرده و سپس خرید کنند. این، یکی از بهترین امکاناتی است که در مارکت پلیس به چشم می خورد. افراد می توانند قیمت ارائه شده توسط فروشندگان مختلف را مقایسه کرده و سپس دست به خرید بزنند.
  • برخی مارکت پلیس ها به خریداران خود امکان می دهند که قیمت کالا را درب منزل پرداخت کنند. این موضوع برای کسانی که می خواهند خریدی راحت و سریع داشته باشند، امکان بسیار خوبی است و خیلی هم جذاب به نظر می رسد.

2- مزیت های مارکت پلیس از نظر فروشندگان؛

  • فروشندگانی که در مارکت پلیس ها کار می کنند نیز می توانند به سود خوبی دست پیدا کنند. معمولا، فروش از این طریق، راحت تر است و به همین دلیل افراد خیلی سریع تر می توانند محصول خود را بفروشند.
  • کسانی که در مارکت پلیس ها فعالیت می کنند در مقایسه با کسانی که کسب و کار خود را به صورت سنتی پیش می برند، فروش بیشتری دارند، می توانند به مشتری های بیشتری محصول بفروشند و سود بالاتری کسب کنند.
  • از بین رفتن محدودیت های فروش از دیگر مزیت هایی است که می توان برای فروشندگان مارکت پلیس ها عنوان کرد. وقتی پلتفرمی داشته باشید که به صورت بین المللی فعالیت می کند، می توانید حتی خارج از مرزها نیز محصولات و کالاهای خود را بفروشید.
  • فعالیت در یک مارکت پلیس، کم هزینه تر از راه اندازی سایت است. برای راه اندازی سایت های مستقل نیاز است که برای خرید هاست، دامنه، سئو و سایر مسائل مرتبط هزینه ای پرداخت شود، اما با فعالیت در مارکت پلیس ها بسیاری از این هزینه ها از میان برداشته می شود و افراد با مناسب ترین قیمت می توانند به فعالیت در دنیای مجازی ادامه دهند.

3- مزیت های مارکت پلیس برای مالکان مارکت پلیس

  • با حضور فعال و پر رنگ فروشندگان و ارائه کنندگان کالا، نیازی نیست که مالکان مارکت پلیس ها به فکر جایی برای انباری داری محصولات باشند.
  • کسانی که یک مارکت پلیس را راه اندازی کرده و آن را اداره می کنند، هیچ نگرانی از بابت فروش نرفتن و یا فروش رفتن محصولات خود ندارند؛ زیرا به صورت واسطه ای کار می کنند.
  • افزایش کیفیت کالاهایی که در یک مارکت پلیس ارائه می شود، از دیگر مزیت هایی است که این فضا دارد. وقتی در یک بازار، رقابت ایجاد می شود همه فروشندگان سعی می کنند کالای خود را با کیفیت بهتر و قیمت مناسب تر ارائه کنند و به این شکل، سود بیشتری نصب دارندگان مارکت پلیس ها می شود.
  • در مقایسه با سایر فروشگاه هایی که به صورت آنلاین فعالیت می کنند، داشتن یک مارکت پلیس با ریسک کمتری همراه است.

معایب مارکت پلیس ها که خوب است بدانید!؟

  • کم شدن درصد سود از جمله معایب فعالیت در یک مارکت پلیس است. فروشندگانی که مشغول فروش محصول خود هستند می بایست درصدی را به مارکت پلیس پرداخت کنند. این نرخ بین10 تا 20 درصد است.
  • کسانی که تصمیم می گیرند همکاری خود را با مارکت پلیس ها قطع کنند، همه چیز را از دست می دهند. وقتی یک فروشنده می خواهد مارکت پلیس را ترک کند، باید همه اطلاعات از جمله توصیه ها، آمارها، اطلاعات مشتری و غیره را در اختیار مارکت پلیس قرار دهد.
  • برخی فروشندگانی که در این فضا کار می کنند تعهدی به مشتری نداشته و سعی نمی کنند کار خود را به خوبی انجام دهند.

 

 

با چند تا از مارکت پلیس ها معروف دنیا آشنا شوید!؟

تا جایی که وقت به ما اجازه داد سعی کردیم همه چیز را در مورد مارکت پلیس ها به شما بگوییم. بعد از این آشنایی مفصل و جامع، در ادامه مطلب مارکت پلیس (market place) چیست، با چند وبسایت مطرح آشنا میشویم.

1- علی بابا

یکی از بزرگ ترین مارکت هایی که در حال فعالیت در دنیاست، علی بابا نام دارد. برخی آمارها نشان می دهد که این مارکت پلیس، بیش از 500 میلیون مشتری در کل دنیا دارد که به صورت فعال از آن خرید می کنند. البته، گفته می شود حجم خرید از این فروشگاه چیزی بیش از این است.

2- faire

Faire نیز یک مارکت پلیس است و در حوزه عمده فروشی فعالیت می کند. کسانی که می خواهند به صورت عمده خرید کنند و یا کسانی که می خواهند با بهترین و مناسب ترین شرایط، دست به خرید بزنند می توانند از این سایت خرید کنند.

3- باباعمده

یکی از سایت هایی که برخی ها فکر می کنند آن نیز یک مارکت پلیس است، باباعمده نام دارد. این سایت در واقع یک مارکت پلیس نیست و در آن، خرید و فروشی به صورت مستقیم صورت نمی گیرد. این سایت از جمله بهترین سایت ها برای گشتن و پیدا کردن محصولاتی است که به دنبال آن می گردید.

با رفتن به باباعمده می توانید با فروشندگانی صحبت کنید که محصولی را می فروشند. این یکی از بهترین و مطمئن ترین راه ها برای دریافت یک کالا و یا خدمات به شمار می رود. خرید به این شکل با مزیت های زیادی همراه است و می تواند فواید زیادی برای خریداران داشته باشد.

علاوه بر خریداران، فروشندگان نیز می توانند از فعالیت در سایت باباعمده، هم مشتری های هدف خود را افزایش دهند و هم بدون آنکه سود خود را با این مجموعه تقسیم کنند، محصول خود را بفروشند.

 

4- دیجی کالا

یکی از بزرگ ترین مارکت پلیس های کشور، دیجی کالا است. این مارکت پلیس در حال حاضر، به عنوان بزرگ ترین مارکت پلیس در کشور شناخته می شود و حدود 30 میلیون نفر در ماه از این سایت خرید می کنند. نکته جالبی که خوب است در مورد این مارکت پلیس بدانید این است که این سایت، فروشگاه های آنلاین دیگری که مانند دیجی پی و فیدیبو را نیز مدیریت کرده و از این طریق توانسته به سود خوبی دست پیدا کند.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها