آقای رئیس جمهور؛ بازگشت فردوسی پور به تلویزیون که رفع حصر نیست!

آقای رئیس جمهور؛ بازگشت فردوسی پور به تلویزیون رفع حصر نیست که مصوبه شورای عالی امنیت ملی را بخواهد!

آقای رئیس جمهور؛ بازگشت فردوسی پور به تلویزیون که رفع حصر نیست!

محمود اکبری کیا، فعال رسانه ای در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت:

با آغاز به‌کار دولت سیزدهم سرمایه اجتماعی مورد توجه دولت قرار گرفت و به یکی از کلید واژه‌های برخی از سخنرانی های رییس‌جمهور تبدیل شد. سرمایه اجتماعی بیشتر جنبه فردی دارد که فرد موردنظر می تواند با استفاده از ظرفیت خود موجب تقویت همکاری های اجتماعی شود. خوشبختانه تعداد زیادی از این افراد در ایران وجود دارند که دارای محبوبیت و مقبولیت در بین افکار عمومی هستند اما متاسفانه دولت‌ها و سیستم سیاستگذاری آنها را روز به روز محدود و در نهایت تحریم کردند تا از مردم فاصله بگیرند و بیش از این محبوبیت و مقبولیت‌شان افزایش پیدا نکند. 

یکی از نمونه‌های بارز این دست از افراد عادل فردوسی پور، استاد، مجری و کارشناس باسواد رسانه و فوتبال است که در این سال‌ها چیزی جز عملکرد حرفه‌ای و تخصصی از او در قاب تلویزیون ندیده‌ایم اما ناباورانه از شبکه سه و قاب تلویزیون حذف شد. 

اگر دولت سیزدهم و رییس‌جمهور محترم تصمیم بر افزایش سرمایه اجتماعی دارد بهتر است ابتدا از وقوع اتفاقات مشابه جلوگیری کند و  بعد نسبت به بازگشت این افراد به ویژه فردوسی‌پور که می‌تواند تاثیرات مثبتی بر فضای ورزشی و جامعه داشته باشد، تلاش و رایزنی کند. 

برگرداندن عادل فردوسی پور به تلویزیون که مردم حال خوبی با او دارند و باعث می شود برای دقایقی کوتاه به معیشت و هزینه‌های کمرشکن اقتصادی خانواده‌ها فکر نکنند، رفع حصر نیست که مصوبه شورای عالی امنیت ملی و... بخواهد!  

هر چند به نظر می رسد آقای رییسی نیز در سرنوشتی که عادل فردوسی پور و افرادی با سرنوشت مشابه دچار آن شدند نقش داشته و مقصر است. بالاخره ایشان رییس قوه قضاییه و رییس شورای نظارت بر صداوسیما بودند و می توانستند از جایگاه حقوقی خود استفاده کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها