حمید صفت به عنوان خواننده تیتراژ فیلم «شاه‌کش»

حمید صفت به عنوان خواننده تیتراژ فیلم «شاه‌کش»

در شرایطی که مسئولین موسیقی کشور تاکنون موسیقی رپ را به عنوان یک سبک رسمی نپذیرفته‌اند و این موسیقی به صورت «عمده» و در چهارچوب «سیاست‌های رسمی» همچنان یک موسیقی زیرزمینی و فاقد مجوز مورد برخورد متولیان امر است؛ بنابراین اگر حمید صفت با این سوابق عجیب بتواند برای فیلم «شاه کش» بخواند و فیلم با چنین آهنگی پخش شود، نخستین صدور مجوز رسمی برای یک قطعه موسیقی رپ از یک رپر زیرزمینی در فیلم‌های سینمایی که روی پرده تداوم اکران خواهد داشت. 

پیش از این همین اتفاق برای یاسر بختیاری رخ داده بود. یاس قطعه‌ای برای فیلم «بارکد» به کارگردانی مصطفی کیایی خواند که در نهایت در ممیزی این قطعه حذف شد و مسئولین اجازه پخش صدای این خواننده رپ که به مراتب قابل دفاع تر از عنصری چون حمید صفت است را ندادند. به تعبیر ساده‌تر اجرای رسمی حمید صفت، عملاً به منزله تغییر سیاست پیرامون موسیقی رپ نیز قلمداد خواهد شد؛ بنابراین، اگر قرار است موسیقی رپ در فضای رسمی به رسمیت شناخته شود، بهتر است دست‌کم با خوانندگان قابل دفاع‌تری این اتفاق رخ دهد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

  • ناشناس

    به نظر من رپ اگر حرف های درستی زده شود خیلی خوب هم می تواند باشد اگر در راه عدالت و دفاع از مظلوم باشد اما اگر مثل رپ خونای خارجی باشه که بعضی موقع با الفاظ رکیک همراه باشه نمی تونه فضای مناسبی داشته باشه

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها