ارادت محمدرضا شریفی نیا به امام خمینی ( ره )

مستقل آنلاین: بیوگرافی محمدرضا شریفی نیا و ماجرای مراسم ازدواج محمدرضا شریفی نیا و خانم بازیگر معروف را در ادامه بخوانید .

ارادت محمدرضا شریفی نیا به امام خمینی ( ره )

به گزارش مستقل آنلاین به نقل از رکنا، محمدرضا شریفی‌ نیا متولد خرداد 1334 است. همسر سابق محمدرضا شریفی نیا ، آزیتا حاجیان و 2 دختر آنها هم در دنیای بازیگری بسیار سرشناس هستند. محمدرضا شریفی نیا در سریال امام علی (ع) بسیار بازی درخشانی داشت. محمدرضا شریفی نیا عضو گروه سرودی بود که هنگام ورود امام خمینی (ره) به ایران پای پلکان هواپیما، سرود خمینی ای امام را اجرا کردند. در ادامه گریم خاصی از محمدرضا شریفی‌ نیا را مشاهده کنید.

گریم شریفی نیا

محمدرضا شریفی نیا برای اولین بار با بازی در نقش بسیار کوتاهی (استاد دانشگاه) در فیلم پری (داریوش مهرجویی، ۱۳۷۳) دیده شد. اما قبل از آن و در سالهای ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۲ مشغول بازی در نقش ولید در مجموعه تلویزیونی امام علی (داوود میرباقری) بود که با پخش این مجموعه در سال ۱۳۷۵ مطرح و شناخته شد. محمدرضا شریفی نیا پس از پری آدم‌برفی (داود میرباقری، ۱۳۷۳) را بازی کرد که این فیلم به مدت سه سال توقیف شد. محمدرضا شریفی‌ نیا علاوه بر بازی در فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی، سمتهای دستیار کارگردان، برنامه‌ریز، عکاس را هم بر عهده داشت.

فعالیت محمدرضا شریفی نیا قبل از انقلاب

فعالیت محمد رضا شریفی نیا قبل انقلاب با نوشتن و ادبیات کودک شروع شد و در اوایل انقلاب به عنوان نقاش، عکاس و طراح جلد کتاب به عنوان گرافیست مشغول بود.

جوانی شریفی نیا

محمدرضا شریفی نیا شاگرد مذهبی و ارادت به امام خمینی(ره)

با شروع انقلاب در زمره شاگردان مرحوم آیت الله مهدوی کنی، شهید مطهری و مرحوم شریعتی بود، او در سخنرانی های علی شریعتی دکلمه می خواند! جالب است بدانید وی عضو گروه سرودی بود که هنگام ورود امام خمینی (ره) به ایران پای پلکان هواپیما، سرود خمینی ای امام را اجرا کردند.

 

منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها