پرویز پرستویی:

به من می‌گویند سلبریتی مزدور

مستقل آنلاین: پرویز پرستویی بازیگر پرسابقه و معتبر سینمای ایران، گفت:به‌شخصه همیشه از ستاره بودن فرار کرده‌ام. چند روز پیش به کسی می‌گفتم من از این کلمۀ «سلبریتی» کهیر می‌زنم.ادامه گفتگو را را در زیر می خوانیم:

 به من می‌گویند سلبریتی مزدور

به گزارش مستقل آنلاین، پرویز پرستویی بازیگر پرسابقه و معتبر سینمای ایران، گفت: به‌شخصه همیشه از ستاره بودن فرار کرده‌ام. چند روز پیش به کسی می‌گفتم من از این کلمۀ «سلبریتی» کهیر می‌زنم. فکر می‌کنم انگار پیشوند یک فحش است. می‌گویند: «‌سلبریتی مزدور، سلبریتی فلان» اما من نزدیک به چهار دهه می‌شود که کار می‌کنم. نشده که بگویند پرستویی دیگر به درد نمی‌خورد. چون برای مسئولیتی که در این دو ساعت نقش بازی کردن به من می‌دهند، پیر خودم را درمی‌آورم.

پرستویی، به حساسیت‌ها و سخت‌گیری در انتخاب نقش‌هایش اشاره کرد و گفت: یک سال است که بیکار هستم اما بی‌اغراق بگویم دو هفته یک‌بار به من پیشنهاد بازی می‌شود. اما سعی می‌کنم انتخاب غلطی نکنم. و البته این را هم آویزۀ گوشم کرده‌ام که حواست باشد تو دیگر، کارمند بازنشسته‌ای.

ما در این سرزمین بازیگر خوب به‌وفور داریم، اما هنرمند کم داریم. پنج تنِ سینمای ایران، عزت‌الله انتظامی، علی نصیریان، جمشید مشایخی، محمدعلی کشاورز و داود رشیدی هستند که قاعده و قانون و شمایل یک هنرمند در آن‌ها جاری است. من اصلاً از لفظ هنرپیشه بدم می‌آید. فکر می‌کنم هنرپیشه مرده‌شور است. خودم را هنرپیشه نمی‌بینم و می‌خواهم هنرمند باشم. بنابراین من باید از خودم حراست کنم هم به لحاظ اخلاقی و هم به لحاظ رفتاری.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها