چرا آذر شیوا نخواست بیضایی را ببیند؟

مستقل آنلاین: آذر شیوا در سال 1350 در اوج شهرت در اعتراض به وادار کردن بازیگران زن توسط تهیه کنندگان به برهنگی، از بازیگری دست کشید و به آدامس فروشی پرداخت.

چرا آذر شیوا نخواست بیضایی را ببیند؟

به گزارش وقت صبح، آذر شیوا سوپراستار سینمای ایران در اوج شهرت و محبوبیت بود که ناگهان از سینما رفت ! در سال ۱۳۵۰ وقتی فیلم درختها ایستاده میمیرند اکران شده بود، سوپر استار مشهور زمان در اعتراض به ابتذالی که وارد سینما شده و اینکه تهیه کنندگان بازیگران زن را به برهنگی وادار می کنند ، اعلام کرد که دیگر در سینما کار نخواهد کرد و برای امرار معاش شغلی دیگر انتخاب می کند .

از فردای آن روز همه کسانی که از میدان انقلاب فعلی و مقابل سینما کاپری (بهمن فعلی)و دانشگاه‌ تهران رد می شدند آذر شیوا را می‌دیدند که مقابل سینما و در پیاده رو دانشگاه آدامس می فروشد!

درست مشابه همان نقشی که در فیلم مشهور روسپی برای محمد کریم ارباب -از مشهورترین کاباره دارها و تهیه کنندگان سینما- ایفا کرد.

 

 

پیرزن روستایی در غرب که روزگاری ستاره شرق بود

آذر شیوا در اوج شهرت برای همیشه از بازیگری خداحافظی کرد . پس از آن دیگر هرگز کسی اسمی از او نشنید …

سال ها پس از انقلاب یکی از سینماگران ایرانی که برای شرکت در جشنواره ای به فرانسه رفته بود ، خیلی اتفاقی یک روز در یک ایستگاه راه آهن پیرزنی فرانسوی را دید که چهره اش بسیار آشنا می آمد .

پرسان پرسان پی او را گرفت و فهمید خانه او در یکی از روستاهای اطراف یکی از شهرک های حاشیه پاریس است . اهالی آن روستا گفتند که او تنها زندگی می کند و هرگز مهمان نداشته ، تنها نوه اش گهگاه به او سرمی زند .

اهالی آن روستا بعد از چند دهه تازه فهمیدند همسایه بی سر و صدای آنها نه فقط فرانسوی نیست ؛ بلکه یکی از مشهورترین ستاره های تاریخ سینمای مشرق زمین بوده است!

رد درخواست ملاقات با بهرام بیضایی

در سینمای ایران کسی نیست که فرصت همنشینی یا صحبت با بهرام بیضایی را از دست بدهد . غول ادبیات نمایشی و کارگردان مشهور سینما و تیاتر که کرسی استادی دانشگاه معتبر استنفورد را در اختیار دارد ، بعد از پیدا شدن (!) آذر شیوا تصمیم گرفت به ملاقات او برود .

بیضایی به فرانسه رفت و حتی می خواست … اما در کمال تعجب همگان خانم شیوا حتی به درخواست ملاقات هم پاسخ منفی داد ! او هنوز هم با اسم و هویت فرانسوی زندگی و هیچ تمایلی به صحبت از گذشته یا سینمای ایران ندارد .

 

 

منبع: وقت صبح
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها