فریبا‌ کوثری در میان مردهای زندانی

مستقل آنلاین: فیلم بلند کن- پامنار با نگاه دغدغه مند فریبا کوثری و دیگر عوامل این فیلم ساخته می شود.

فریبا‌ کوثری در میان مردهای زندانی

به گزارش مستقل آنلاین به نقل ازفرتاک نیوز، فریبا کوثری بازیگر نام آشنای سینمای ایران است. فریبا کوثری یکی از بازیگرانی است که در فعالیت های اجتماعی شرکت می کند. این روزها فریبا کوثری با خیرین دیگر به کودکان کار کمک می کنند. فریبا کوثری به عنوان مشاور پروژه فیلم کن- پامنار حضور دارد. گفت و گو با  فریبا کوثری  را در ادامه می خوانید.

جعفر- پاکزاد،  در میان بازیگران نام آشنای سینما و تلویزیون ، چهره های سرشناس زیادی حضور دارندکه هرکجا حرف از کارخیر باشد پای آنها درمیان است. مثل فریبا کوثری بازیگری که با نقش آفرینی در سریال ها و فیلم های زیادی خاطرات خیلی خوبی برا برایمان ساخته اند مثل نقش همسر مختار در مختارنامه.

این روزها فریبا کوثری به عنوان مشاور پروژه سینمایی کن – پامنار که قرار است نگاهی به معظلات روزمره کودکان کار داشته باشد حضور پیدا کرده است. علت همین حضور خانم بازگیر باعث شد گفت و گویی با وی داشته باشیم.

دغدغه ما کودکان کار هستند

وی در ادامه می گوید:  بی شک در حوزه کمک به کودکان کار نگاه دغدغه آمیزی وجود داشته که آقای اشکان درویشی کارگردان فیلم کن- پامنار و همسرشان خانم مهشید خسروی که از خیرین کشورهستند سالهاست که در این حوزه کار می کنند و من هم درکنارشان هستم.

فریبا کوثری

وی ادامه می دهد: من هیچ وقت  نگاه بالا به پایین نسبت به هیچ آدمی نداشته ام و فعالیت های اجتماعی را از سالها قبل انجام می دادم. انجام این فعالیت های اجتماعی قبل از ساخت فیلم کن –پامنار بوده و اصلا قرار نیست فقط با ساخت با این فیلم به دغدغه کودکان بپردازیم. بارها با خانم خسروی و همسرشان برای کمک به کودکان کار و پخش غذا فعالیت داشته ایم.

فریبا کوثری که سفیر ستاد مبارزه با مواد مخدر و سفیر بنیاد پرتوی مهر امام رضا در مشهد است در ادامه می گوید: هر کدام از ما یک نگاه انسانی و اجتماعی داریم و وظیفه داریم که در این حوزه ها کار کنیم. چندبار به مراسمی دعوت شده ام که با کلی هزینه، شام و هدیه قصد داشتند به اسم کودکان کار قدمی بردارند اما درواقعیت اگر این هزینه ها به خود کودکان اختصاص می یافت بهتر نبود.

درخواست کودک کار برای بازیگری

وی با اظهار اینکه بچه های این زمانه دیگر مثل بچه های سابق نیستند گفت: بچه های این زمان، کم تربچگی می کنند و در نوجوانی و جوانی به احساس پیری می رسند، شما به بازار تهران بروید و با کودکانی روبه رو می شوید که در مشغول باربری هستند و مسئولیت یک خانواده را بر عهده دارند.

خانم بازگیر در ادامه گفت: بیش از هزار کودک برای بازی در فیلم کن-پامنار برای تست آمدند. خیلی خوب به خاطر دارم که کودکی برای کار آمده بود . او باربری می کرد و وقتی گفتیم برای حضور در فیلم قرار نیست پولی دریافت کند گفت من قبول دارم و پولی نمی خواهم. من فقط ار باربری خسته شدم و می خواهم تنوعی در زندگی ایجاد شود. این موضوع را حتی در بزرگسالان نیز می توان دید. این ماجرا هم می تواند تلخ باشد هم می تواند شیرین باشد.

خداحافظی با پرونده های قتل

وی با بیا اینکه تا خودمان سختی نکشیده باشیم درد دیگران را نمی توانیم درک کنیم افزود: من در یک خانواده متوسط به دنیا آمدم و برای زندگی ام خیلی تلاش کردم . از این روز با مشکلات مردم شهر و کشورم آشنا هستم.چندسال پیش بود که برای شرکت در یک مراسم آزادی زندانی به مشهد مقدس سفرکردم.آن روزها سرکار بودم و اصلا وقت نداشتم اما به هرحال توفیق تا در آن مراسم شرکت کنم. در آن مراسم خانواده های قاتل و مقتول حضور داشتند، آن روز بود که متوجه شدم این خانواده چه قدر مشکل دارند.با تلاش همه از 5 زندنی ،2 زندانی آزاد شدند و این موضوع باعث شد پایم به ماجرای آزادسازی زندانی ها بازشود.

آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد

کوثری گفت: چندسال برای کمک به آزادسازی زندانی ها فعالیت داشتیم تا اینکه پارسال یک زندانی داشتم که حتی یک بار هم تا پایان  دار رفته بود. برای آزادی این زندانی که خیلی برایم عزیز بود تلاش کردم اما درنهایت او قصاص شد. بعد از تصمیم گرفتم هیچ وقت وارد ماجرای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد نشوم. بعد از این ماجرا با همراهی آقای اشکان درویشی که کارگردانی فیلم کن- پامنار را به عهده دارند و همچنین همسر وی مهشید خسروی که از خیرین فعال در کشور است تصمیم گرفتم با همکاری ستاد دیه کشور بیش از 13 زندانی جرایئم غیرعمد را آزاد کردیم.

 

منبع: فرتاک نیوز
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها