فتحعلی اویسی از میان ما رفت

مستقل آنلاین: مدیر روابط عمومی سیما گفت: فتحعلی اویسی که از چندی پیش در بیمارستان بستری و به کما رفته بود، صبح امروز درگذشت.

فتحعلی اویسی از میان ما رفت

به گزارش مستقل انلاین به نقل از فارس، حمیدخواجه نژاد  مدیر روابط عمومی معاونت سیما خبر درگذشت این بازیگر پیشکسوت کشورمان را تایید کرد.

وی افزود: طبق پیگیری ها، از سوی بیمارستان اعلام شد که متاسفانه آقای فتحعلی اویسی صبح امروز (سه شنبه) درگذشته است.

هنرمند محبوبی که نسل های مختلف مردم ایران از او خاطرات بسیاری دارند ، این روزها در کانون شایعات بسیاری است. فتحعلی اویسی که گفته شد به کما رفته و سپس این شایعه تکذیب شد.

فتحعلی اویسی ازجمله استثناهای سینمای ماست. متولد ۱۳۲۷ قم که بر خلاف رویه از این شهر مذهبی برای تحصیل در رشته سینما راهی آمریکا شد و پس از سی سالگی با وقوع انقلاب اسلامی به کشور بازگشت . او که کارگردانی سینما خوانده بود ، برای ورود راهی بهتر از بازیگری پیدا نکرد و به خاطر نوع خاص نگاه و فنوتیپ چهره‌اش از همان ابتدا مهر نقشهای منفی بر پیشانی اش خورد !
 در دهه ۶۰ و ۷۰ آنقدر نقش منفی بازی کرد که دیگر هیچ کس او را در نقشی متفاوت ، قبول نمی کرد . و البته کسی باور نمی کرد که مردی با این نگاه خشن و با آن پیشینه سینمایی ، در زندگی شخصی  شخصیتی کاملاً متفاوت داشته باشد . اما آنها که او را از نزدیک می شناختند از روحیه طنز و بذله گویی او می گفتند. استعدادی که سرانجام در دهه ۸۰ توسط مهدی مظلومی کشف و نقش اول سریال طنز «بدون شرح» به فتحعلی اویسی داده شد تا مردم با زاویه جدیدی از توانایی این هنرمند آشنا شوند.

 اویسی در نقش آقای کاووسی ،مدیر یک مجله زرد و به قول خودش کشتی به گل نشسته ! بود که اتفاقات هر روزه مجموعه تحت امر او هر شب مردم بسیاری را پای تلویزیون ها میخکوب می‌کرد .
امیر جعفری نیز با همین سریال بین مردم مشهور شد و وجه مشترک بین این دو هنرمند علاقه آنها به فوتبال و به طور کلی تسلط شان روی ورزش بود . در سریال بدون شرح بسیاری از سوژه‌ها مستقیم و غیرمستقیم به ورزش مربوط می‌شدند ، اتفاقات روز ورزشی و نتایج بازی ها در دیالوگ های قسمتهای مختلف خود نمایی می کرد و این سریال بیشترین اشاره را به ورزش  در کارهای تلویزیونی تا آن موقع داشت . روزنامه های ورزشی جز ثابت دکور کیوسک مطبوعاتی امیر نوری بود و در بسیاری سکانس ها بازیگران «خبرورزشی به دست» وارد صحنه شده و دیالوگ می گفتند!
با این نقش بود که فتحعلی اویسی پس از بیش از دو دهه فعالیت به یکباره با تغییر مسیری بزرگ مواجه و به طور کلی به سمت نقش ها و آثار طنز هل داده شد. آثاری که در حافظه نسل‌های مختلف باقی مانده و تا همیشه خواهد ماند . امیدواریم این هنرمند کهنه کار هرچه زودتر سلامتی خود را باز یافته و دوباره به آغوش خانواده، زندگی عادی و کار هنری برگردد.

 

 

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری فارس
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها