شباهت این عکس به‌ فیلم جدایی نادر از سیمین!

مستقل آنلاین: فیلم کوتاه به گروهی از فیلم‌ها و آثار هنری گفته می‌شود که نسبت به فیلم بلند، هم‌زمان بسیار کمتری دارد و هم با بودجه بسیار پایین و تجهیزات کم ساخته می‌شود.

شباهت این عکس به‌ فیلم جدایی نادر از سیمین!

به گزارش مستقل آنلاین، فیلم کوتاه به گروهی از فیلم‌ها و آثار هنری گفته می‌شود که نسبت به فیلم بلند، هم‌زمان بسیار کمتری دارد و هم با بودجه بسیار پایین و تجهیزات کم ساخته می‌شود.

در تعریف آکادمی علوم و هنرهای سینما آمده ‌است که فیلم کوتاه باید حداکثر ۴۰ دقیقه یا کمتر، زمان داشته باشد.

نخستین فیلم‌های تاریخ سینما فیلم‌های کوتاه بوده‌اند.

سینمای کوتاه، امروزه نیز در جهان وجود دارد و اندیشه‌ها و داستان‌ها را به صورت موجز بیان می‌کند.

فیلم‌سازان بزرگی نظیر جوزپه تورناتوره، پیر پائولو پازولینی، کن لوچ، آلن رنه و … سینما را با فیلم کوتاه شروع کردند.

در ایران نیز بهرام بیضایی، ناصر تقوایی، عباس کیارستمی، اصغر فرهادی و… با ساخت فیلم‌های کوتاه در این عرصه قدم گذاشته‌اند.

فیلم کوتاه هی هو

فیلم هی هو به کارگردانی امیرسجاد حسینی در سال ۱۳۹۷ ساخته شده است و در ژانر فیلم کوتاه و داستانی می‌باشد.

در این فیلم روشنک گرامی، کیوان ساکت اُف، علیرضا استادی , منصور عربی به هنرمندی پرداخته‌اند.

موضوع این فیلم پیرامون مشکلات زندگی مشترک طلبه جوانی با همسر خود است که، به همین منظور در دادگاه و برای طلاق حاضر شده‌اند.

لوکیشن این فیلم تماما در دادگاه خانواده‌ ضبط شده‌ است و عمده روایت از طریق دیالوگ‌گویی بیان می‌شود.

پیش از این نیز فیلم‌های بلندی همچون طلا و مس، فرشته‌ها باهم می‌آیند و … در مورد زندگی شخصی اقشار خاصی از جامعه با عنوان طلبه و مروجین دین ساخته شده است که هریک به سهم خود نقش به ‌سزایی در نگاه مردم نسبت به این افراد داشته است.

در این فیلم کوتاه نیز قصه‌ای روایت می‌شود که در آن همسر طلبه‌ای جوان از جانب نگاه خشن جامعه به زندگی این نوع افراد زخم خورده و برای نوع متفاوت ظاهر همسرش از زندگی بریده است.

هی هو فیلم دغدغه‌مندی است که از دل واقعیات جامعه برآمده و در عین حال با زبانی ساده و بی‌تکلف در پی نشان دادن نقش قضاوت و نوع نگاه جامعه به قشری از جامعه است که در ظاهر شاید با بقیه فرق داشته‌اند اما، در ابتدا و قبل از هر چیز عضوی از این جامعه‌اند و چون اقشار دیگر، زندگی با سبک خود، کمترین حق و سهم‌شان از این جهان است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها