اکران جیمز باند جدید

مستقل آنلاین: سرانجام بعد از دو سال وقفه در تولید و اکران بیست و پنجمین فیلم جیمزباند دیشب مراسم رسمی اکران جهانی خود را در لندن آغاز کرد.

اکران جیمز باند جدید

به گزارش مستقل آنلاین به نقل از تسنیم، سرانجام بعد از دو سال وقفه در تولید و اکران، بیست و پنجمین فیلم مجموعه جاسوسی جیمز باند با عنوان «زمانی برای مردن نیست» دیشب اکران جهانی خود را با نمایش در سالن آلبرت هال لندن آغاز کرد. اولین اکران این فیلم با بودجه 250 میلیون دلار در آپریل سال 2020 بود.

این فیلم با بازی "دنیل کریگ" در نقش مأمور 007 به عنوان یکی از اصلی‌ترین فیلم‌های نجات‌بخش سینما در دوران کرونا یاد می‌شود. این بازیگر سینما برای آخرین بار در این نقش حاضر شده است. نقش‌آفرین بعدی این فیلم هنوز مشخص نیست اما قبل‌تر از حضور یک بازیگر زن به عنوان مأمور بعدی 00 یاد می‌شود که احتمالاً لاشانا لینچ خواهد بود که در همین فیلم نیز حضور دارد. کریگ در مراسم فرش قرمز این فیلم اظهار خوشحالی کرد و گفت که فکر نمی‌کرده که این فیلم سرانجام اکران خود را آغاز کند.

ورایتی درباره فروش این فیلم گفته که تحلیل‌گران باکس‌آفیس درباره فروش فیلم در اولین هفته اکران، رقم 90 میلیون دلاری را پیش‌بینی کرده‌اند. ادعایی که اگر به واقعیت بپیوندد رکورد فروش بزرگی در دوران کرونا خواهد بود. علت اینکه این رقم فروش را خیلی بالا توصیف می‌کنند این است که آخرین نسخه از این فیلم یعنی "اسپکتر" در سال 2015 که کرونا سینماهای دنیا را تحت تأثیر خود قرار نداده بود، در فروش جهانی هفته اول خود 123 میلیون دلار فروش کرد. با این حساب فروش 90 میلیونی که فاصله 33 میلیونی با فروش نسخه قبلی دارد، با توجه به محدودیت ظرفیت سالن‌های نمایش و تعطیلی برخی سینماها در دنیا، قابل توجه است.

در حال حاضر 50 بازار جهانی از جمله انگلیس اکران این فیلم را آغاز کرده‌اند. کشورهایی مانند کره، برزیل، آلمان، ایتالیا، هلند، مکزیک، ژاپن و اسپانیا برخی از کشورهای اکران‌کننده این فیلم در روزهای آتی هستند. چین نیز به عنوان بزرگ‌ترین بازار فروش فیلم «زمانی برای مردن نیست» را در اواخر ماه اکبتر اکران می‌کند.

فیلم‌هایی که تا قبل از این بیشترین فروش را در هفته اول اکران از آن خود کردند شامل فیلم‌های "بیوه سیاه" با 78 میلیون، "سریع و خشن 9" با 69 میلیون دلار، "شانگ چی و افسانه 10" حلقه با 58 میلیون و "تل ماسه" با 34 میلیون دلار بوده است.

باتوجه به بودجه 250 میلیون دلاری تولید فیلم و همینطور 100 میلیون دلاری برای تبلیغات فیلم، دو کمپانی "مترو گلدن مایر" و "یونیورسال" اکران این فیلم را به تأخیر انداختند تا شانس بیشتری برای فروش داشته باشند.

باید اضافه کرد، نکته جالب توجه در این مراسم حضور اعضای خانواده سلطنتی مانند پرنس چارلز، پرنس ویلیام و کیت میدلتون بود. فیلم‌های جیمزباند از محبوبیت ویژه‌ای نزد خاندان سلطنتی برخوردار است زیرا این فیلم‌ها در واقع نشان‌دهنده تلاش‌های مأمورین امنیتی این کشور برای مضامینی مانند نجات دنیا از دست شخصیت‌های شرور است. بنظر می‌آید که خاندان سلطنتی از تولید و اکران این مجموعه حمایت می‌کنند. در هر حال فیلم‌های جیمز باند، سعی بر بازنمایی قهرمانانه انگلیس در دنیا دارد.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها