زندگی دوگانه آقا و خانم سلبریتی

زندگی دوگانه آقا و خانم سلبریتی

رسانه‌ها که در هفته‌های اخیر به‌واسطه حواشی رامبد جوان و بعدتر هم ستاره اسکندری و امیر جعفری روزهای جنجالی و خوشی داشتند، با فروکش‌کردن تب تند سلبریتی‌ستیزی حتی یک روز هم بیکار نماندند و حاشیه‌ای دیگر دامان یکی دیگر از سلبریتی‌های سینما و تلویزیون را گرفت. حاشیه‌ای که البته از جنسی دیگر بود و البته ویران‌گرتر. در ادامه دومینوی اخبار ناخوشایند چهره‌های معروف در حوزه زندگی شخصی‌شان، انگار دور به مهدی ‌هاشمی رسیده باشد، این‌بار حاشیه زندگی خانوادگی او را در خود غرق کرد تا سریال بدنام کردن ستاره‌ها، پروژه‌ای تمام‌ناشدنی جلوه کند. به‌قول دوستی، انگار دستی در کار است که می‌خواهد تتمه محبوبیت و نفوذ سلبریتی‌ها را نیز از آنها بگیرد و در این بین ستاره‌های وطنی نیز در نقش بهترین دستیاران این دست‌های پنهان، چنان دست تطاول به خود گشوده‌اند که بیا و ببین!

آن روزها

آنهایی که مهدی‌ هاشمی و گلاب آدینه را از نزدیک می‌شناختند، یا رابطه نزدیک آنها را دیده بودند، ویدیویی را که با عنوان «افشاگری مهنوش صادقی» در گروه‌ها و کانال‌های سینمایی و زرد دست‌به‌دست شد، باور نکردند. هر چه باشد، مهدی ‌هاشمی و گلاب‌خانم در فضای سینمایی ایران یکی از زوج‌های نمونه محسوب می‌شدند؛ زوجی‌که بارها و بارها با رمانتیک‌بازی‌های روی صحنه وقتی یکی‌شان جایزه‌ای می‌گرفت یا تقدیری و تجلیلی می‌شد، رسانه‌ای شده بودند. «افشاگری مهنوش صادقی» اما این تصاویر دوست‌داشتنی را هدف قرار داده بود؛ ویدیویی که در آن بازیگری به ‌نام مهنوش صادقی ادعا می‌کرد سال‌های ‌سال است با مهدی ‌هاشمی ازدواج کرده و حالا با گفتن این‌که «من همسر رسمی مهدی ‌هاشمی هستم» این راز پنهان را علنی می‌کرد.

مهنوش صادقی در این ویدیوی کوتاه بیست‌وهفت ثانیه‌ای گفته بود که «مدت‌ها بود این موضوع را پنهان کرده بودیم، اما اکنون احساس می‌کنم زمان مناسبی برای افشای آن است». صادقی با انتشار پستی که در آن از هشتگ قضاوت نکنیم استفاده شده بود، نوشته بود: «جهانی که این‌روزها حالش خوب نیست و شاید به پایانش نزدیک باشه. ترجیح دادم بعد از مدت‌ها سکوت، پاسخ یک سوال خیلی شخصی و قدیمی رو در این ویدیو بدم»؛ و در ادامه هم همان خبر جنجالی را با صراحتی مثال‌زدنی منتشر کرده بود.

شایعه‌ها می‌آیند

مهنوش صادقی، بازیگر چهل‌وهفت‌ساله و خواهر بزرگ بهنوش صادقی را با سریال «دردسر‌های عظیم» به‌خاطر داریم و البته قبل‌تر با «جاده عشق»، «معجزه خنده»، «کوه‌های سفید»، «سایه‌ها»، «قصه‌های شهرک»، «حکم»، «پشت بام تهران» و «شعری که زندگی است».

با این‌که سابقه همکاری مهدی‌ هاشمی و مهنوش صادقی به زمان‌های دوری بازمی‌گردد، ولی نام این دو در کنار هم اول‌بار زمان پخش سریال دردسرهای عظیم در فضای رسانه‌ای مطرح شد که آن هم در قالب شایعاتی بود که عوامل سریال زمزمه می‌کردند؛ شایعاتی که حاکی از این بود که مهدی ‌هاشمی به اصرار خواستار حضور مهنوش صادقی در این سریال شده و کارگردان هم درنهایت زیر بار رفته، اما در مرحله فیلمبرداری این بازیگر آن‌قدر بد بوده که کارگردان ناچار شده سناریو را تغییر دهد و از حجم حضورش بکاهد؛ موضوعی که به مهدی‌ هاشمی برخورده و موجب شده که او انواع ‌و اقسام بدرفتاری‌ها و بدقلقی‌ها را در کار داشته باشد؛ رفتاری که از مهدی ‌هاشمی بعید بود و کسی تاکنون نظیر چنین رفتارهایی را از این بازیگر محبوب و خوشنام به‌یاد نداشت.

تاریخ یک رابطه

بله؛ مهنوش صادقی به تازگی از ازدواجش با مهدی ‌هاشمی گفته است. شایعات هم نهایتا دردسرهای عظیم را مبدأ تاریخ رابطه این دو می‌داند، اما اگر کارنامه ‌هاشمی و صادقی را مرور کنیم، مواردی به چشم می‌آید که نشان می‌دهد سابقه آشنایی این‌دو به خیلی قبل‌تر می‌رسد. قبل‌تر از امروز و دیروز؛ مثلا تا حوالی فیلم حکم مسعود کیمیایی که در آن‌جا مهنوش صادقی از مهدی ‌هاشمی به‌عنوان معرف خود به پروژه یاد می‌کرد و حتی قبل‌تر از این خبر یک خطی که «مهنوش شاگرد مهدی ‌هاشمی در کلاس بازیگری بوده»... مثلا به فیلم معجزه خنده زنده‌یاد یدالله صمدی.

بله؛ معجزه خنده نخستین همکاری مشترک مهدی‌ هاشمی و مهنوش صادقی است. فیلمی که در ‌سال ١٣٧٥ ساخته شده است. درست یک‌سال پیش از نخستین سریال مهدی ‌هاشمی در مقام کارگردان، کوه‌های سفید، که در ‌سال ١٣٧٦ مهنوش صادقی را به‌عنوان بازیگر تلویزیون نیز شناساند؛ تقریبا همزمان با سریال قصه‌های شهرک سینمایی که در آن نیز مهدی‌ هاشمی و مهنوش صادقی در کنار هم نقش‌آفرینی داشتند. این‌دو همان‌گونه که گفته شد، این اواخر هم در سریال دردسرهای عظیم در کنار هم حضور داشتند.

ناباوری

انتشار خبر ازدواج دوم مهدی ‌هاشمی چنان دور از ذهن و ناباورانه بود که بلافاصله با واکنش نورا‌ هاشمی و گلاب آدینه روبه‌رو شد. شاید حتی چند دقیقه هم از انتشار ادعای مهنوش نگذشته بود که کاربران فضای مجازی در پیج گلاب آدینه درباره این ازدواج پرسیدند و گلاب آدینه هم، ناباور، در پاسخ به شایعاتی که زندگی‌اش را نشانه رفته ‌است، در اینستاگرامش نوشت: «توجهی نکنید، ببینید و بخندید!»

عکس‌العمل نورا ‌هاشمی هم تا این حد قاطعانه بود. او همزمان با انتشار این خبر به پایگاه خبری سینماآنلاین گفت: «پدرم همین لحظه در منزل و کنار ما هستند و شناسنامه‌شان هم گواه دروغ بعضی افراد معلوم‌الحال است». عکس‌العملی که نشان از این دارد که او حتی ‌درصدی هم فکرش را نمی‌کرد چنین خبری واقعیت داشته باشد.

قضاوت

مهدی‌ هاشمی اما خیلی زود شایعه ازدواج دومش را تأیید کرد. این بازیگر با انتشار ویدیویی، درحالی‌که لبخندی هم بر لب داشت گفت: «عده‌ای آن ویدیو را تکذیب کردند که از حقیقت خبر نداشتند. این واقعیتی است که اتفاق افتاده و اصلا چه اهمیتی دارد؟ فضای مجازی جای بیان مشکلات مردم است، نه جای این اخبار زرد.» واکنشی که حتی بیش از اصل خبر باعث انتقاد مخاطبان خبر شد و کاربران بی‌شماری مهدی ‌هاشمی را به‌دلیل کوچک‌شمردن و دست‌کم گرفتن اتفاقی چون ازدواج دوم زیر سوال بردند. مثل این کاربر که پرسید: «یعنی خیانت و زن دوم آن‌قدر عادیه که با لبخند در موردش توضیح میدن؟» یا: «پدر من! رفتی زن دوم گرفتی، زنت هم اومده لو داده، خودت هم تاییدش کردی. بعد میای میگی چرا دنبال اخبار زردید؟ الان ما چیزی گفتیم؟ خودتون لو دادید به ما چه؟»

نگاه بعضی‌ها هم به این موضوع زوایای دیگری را مدنظر داشت: «چیزی که تو قضیه مهدی‌ هاشمی و نجفی‌ها آدم رو بیشتر اذیت می‌کنه این احساس قدرتی است که به‌واسطه حمایت قانون دارند. این‌که به‌واسطه مرد بودنشون می‌تونن هر کاری دوست دارند بکنند و با افتخار فیلم و عکسش رو پخش کنند و بگن همینه که هست.» برخی هم مثل همیشه شوخی کرده بودند: «سلطان‌بانو هم باشی، پیر که بشی، سلطان سرت هوو میاره.» که اشاره‌شان به سریال سلطان و شبان بود. اما مهمتر از همه عده‌ای بودند که با هشتگ قضاوت نکنیم از کاربران می‌خواستند از تجسس در زندگی مردم خودداری کنند و عده‌ای که در پاسخ می‌گفتند یک سری معیارها و اصول وجود دارد که قضاوت درباره‌شان اجتناب‌ناپذیر است.

این ماجرا را کاربری با چنین توییتی کلید زد: «حالا ژوله میاد می‌گه به شما چه ربطی داره؟»؛ که دقیقا هم چنین اتفاقی رخ داد و منتقدی به‌نام مهرزاد دانش متنی را منتشر کرد که در بخشی از آن آمده بود: «قبلا حرف‌های نازل را درباره این‌که کی زن دوم کی است و... حرف‌های لب‌خزینه‌ای می‌نامیدند. حالا همگی لب خزینه بزرگی به نام شبکه‌های اجتماعی نشسته‌ایم و صفا می‌کنیم. این توسعه بزرگ فرهنگی مبارک‌مان باشد» که این خود واکنش‌های بی‌شماری موجب شد.

پولاد امین

 

منبع: روزنامه شهروند
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها