تتلو | جشن تولد لاکچری و شیک تتلو غوغا به پا کرد + تصاویر

جشن تولد تتلو را در کنار دوستانش می بینید. تتلو در ترکیه زندگی می کند. تتلو خواننده پرحاشیه ایرانی است. تتلو متولد 30 شهریور 1366 در تهران می باشد.

تتلو | جشن تولد لاکچری و شیک تتلو غوغا به پا کرد + تصاویر

جشن تولد تتلو را در کنار دوستانش می بینید. تتلو در ترکیه زندگی می کند. تتلو خواننده پرحاشیه ایرانی است. تتلو متولد 30 شهریور 1366 در تهران می باشد.

Tavalode_AmirTataloo

 

امیرحسین مقصودلو (زادهٔ ٣٠ شهریور ١٣۶۶ در تهران) با نام هنری امیر تتلو، خواننده و ترانه‌سرای ایرانی است که در سبک رپ، پاپ و آراندبی فعالیت می‌کند.

امیر تتلو، از نخستین خوانندگان سبک آر اند بی در ایران است که توانست به صورت «زیرزمینی» بخواند و شهرتی به‌دست آورد. وی در اواسط دههٔ ۱۳۸۰ به دبی سفر کرد و پس از مدتی به ایران بازگشت.

 


اخبار داغ  : تیپ مردانه و کت شلواری بهاره رهنما سوژه رسانه ها شد + تصاویر


 

 

وی نخستین آلبوم رسمی خود به نام زیر همکف را در سال ۱۳۹۰ بدون اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر کرد و پس از زیر همکف، تاکنون ۱۱ آلبوم دیگر منتشر کرده‌است. او تاکنون سه بار توسط پلیس بازداشت شده‌است. اولین بازداشت تتلو در سال ۱۳۹۲ توسط پلیس امنیت اخلاقی بود و پس از آن در سال ۱۳۹۵ به دلیل «تشویش و اشاعه فساد و فحشا» به مدت بیش از دو ماه در بازداشت موقت به‌سر برد. تتلو در سال ۱۳۹۷ ایران را به مقصد استانبول، ترکیه ترک کرد و نخستین کنسرت خود را همان سال با حواشی بسیاری در تفلیس، گرجستان برگزار کرد. تتلو بهمن ۱۳۹۸ در ترکیه به علت آنچه «نقض مقررات ویزا» عنوان شد، به مدت یک هفته بازداشت شد.

 

Tatal_Peyman

 

امیر تتلو را اگر پیش از این به‌عنوان یک خواننده می‌شناختیم حالا با آمدن اسمش اول حاشیه‌هایش را به یاد می‌آوریم. خواننده‌ای که هر چند وقت یک بار با یک حاشیه جدید یا بازی از پیش تعیین شده سر زبان‌ها می‌افتد و طرفداران جدیدی را به خود جذب می‌کند. آخرین حاشیه او اما مربوط به شکستن رکورد کامنت‌های اینستاگرام‌اش است. ماجرا از این قرار بود که تتلو در صفحه اینستاگرامش اعلام کرد تا وقتی کامنت‌های یکی از پست‌هایش به ۱۰ میلیون نرسد، موزیک جدیدش را منتشر نمی‌کند. چند روز گذشت اما کامنت‌ها به این مقدار نرسید و تتلو در یک پست با ادبیات نامناسب و همراه با فحش و ناسزا خطاب به مخاطبانش گفت که اگر تا فلان ساعت تعداد کامنت‌ها به ده میلیون نرسد دیگر در اینستاگرام فعالیتی نمی‌کند.

 


اخبار داغ : خالکوبی جدید و نامتعارف تتلو جنجال به پا کرد + بیوگرافی و تصاویر


 

همین تهدید انگار برای مخاطبانش کافی بود تا در کمتر از چند روز تعداد کامنت‌ها را به ده میلیون برسانند؛ اما تتلو که انگار از این بازی خوشش آمده بود، این بار گفت که کامنت‌ها باید به ۱۲، ۱۳ و در آخر ۱۶ میلیون برسد. در انتها هم شب گذشته طرفداران امیرتتلو توانستند ۱۵ میلیون کامنت بگذارند و تتلو بالاخره موزیک جدیدش را منتشر کرد؛ اما این حاشیه جدید از کجا نشات می‌گرفت؟ بیشترین رکورد کامنت برای یک فرد مشهور بود که ۱۴۷ میلیون فالوئر دارد و توانسته ۸/۹ میلیون کامنت بگیرد. به همین خاطر تتلو با کمتر از ۲ میلیون فالوئر از طرفدارانش خواست تا رکورد کامنت‌ها را بشکنند و با ۱۵ میلیون کامنت این رکورد شکسته شد.

اما طرفداران تتلو یا همان تتلیتی‌ها به چه چیزی دل خوش کرده‌اند؟ به فحش‌هایی که هر روز نثارشان می‌شود یا آهنگ‌های تتلو؟ به جمله‌های قصار یا جزیره خودمختاری که تتلو برای خودش و طرفدارانش ساخته و هر روز یک اظهارنظر جدید می‌کند؟ یک بار طرف یک خط سیاسی را می‌گیرد و فردایش فحش و ناسزا نثارش می‌کند، یک بار ورزشکار می‌شود و تصمیم می‌گیرد فوتبالیست شود و مدتی بعد زیر همه چیز می‌زند. الان هم که دوباره دائما ورزش می‌کند و رژیم گیاهخواری را تجویز می‌کند و دائما می‌گوید کسی که ورزش نکند و گیاه‌خوار نباشد از ما نیست.

 

تولد تتلو - ویسگون

 

حاشیه یا سناریویی برای معروف‌تر شدن؟

در واقع به‌نظر می‌رسد تتلو بعد از ناکامی‌های فراوانی که در ایران برای گرفتن مجوز و برگزاری کنسرت داشته، حالا در تلاش است تا هر چند وقت یک‌بار با یک سناریوی جدید معروف شود و خودش را سر زبان‌ها بیندازد و بی‌شک در این بازی طرفدارانش هستند که همراهی‌اش می‌کنند. در واقع تتلو می‌خواهد تمام نابهنجاری‌هایش را گردن دیگران بیندازد و از خودش سلب مسئولیت کند. بعد از حاشیه‌های اخیرش هم خیلی‌ها گفتند او مشکل روانی دارد و نباید جدی‌اش گرفت اما مسئله این است که تتلو این حرف‌ها را در تنهایی و جمع ۴،۵ نفره‌ای نزده که بشود این حرف‌ را زد. تتلو این حرف‌ها را برای چند میلیون میلیون مخاطب می‌زند و از این جهت می‌تواند فرد خطرناکی باشد؛ زیرا می‌خواد به هر طریقی که شده فرد مهم و تاثیرگذاری قلمداد شود.

 

اگر هم قرار بر حذف تتلو باشد، نمی‌توانیم مخاطبانش را حذف کنیم. مخاطبانی که عموما دهه هشتادی هستند و هرکدام هرکاری می‌کنند تا شبیه به تتلو باشند زیرا او را الگوی خود می‌دانند؛ از پیروی از دستورالعمل‌های او در زندگی مثل کشیدن گل گرفته تا تتویی مثل تتوهای تتلو تا حرف‌شنوی از او و همانندسازی از سبک زندگی‌اش. در واقع باید در کنار رویکرد قهری و حذفی برای مخالفت با تتلو، رویکرد جایگزینی برای فرهنگ‌سازی و آموزش در این حوزه به نوجوانان و به‌خصوص دهه هشتادی‌ها به‌عنوان بیشترین مخاطبان تتلو باشد. نکته مهم این است که بار اولی نیست که تتلو حاشیه جدیدی ایجاد کرده و قطعا بار آخر هم نخواهد بود.

 

AmirD_Va_Tataloo_Tavalod

 

بسته‌شدن اینستاگرام تتلو با ۴ میلیون فالوئر

پیش از این نیز در آبان ماه سال گذشته تتلو در استوری‌های اینستاگرامش در نقش یک معلم بهداشت ظاهر شد و سعی در آموزش بهداشت فردی به مخاطبان ۴ میلیونی‌اش داشت. آموزشی که در نبود سواد، اشراف به موضوع و ناآگاهی با ادبیاتی زننده همراه شد و واکنش منفی اینفلوئنسرهای فعال حقوق زنان را به‌همراه داشت. افرادی که تتلو را یک نابهنجار می‌دانستند که با ادبیاتی زنانه سعی در القای تفکرات مردسالارانه‌اش دارد و زن را یک موجود حقیر می‌داند. پس از این واکنش‌ها، تتلو رویکرد متفاوتی را در پیش گرفت و استوری‌هایی گذاشت که با فحاشی همراه شد و محتوای تمام آن فحاشی‌ها ترویج خشونت علیه زنان و تجاوز به آنها بود. در همین میان که تتلو به فحاشی‌هایش ادامه می‌داد، گروه‌های متفاوت دیگری در اینستاگرام و توییتر، از فعالان زنان گرفته تا کاربران عادی اینستاگرام و حتی خواننده‌های رپ و پاپ، او را نقد می‌کردند و از کاربران می‌خواستند که تتلو را ریپورت کنند تا اینکه اینستاگرام صفحه تتلو را با ۴ میلیون مخاطب بست.

 

278253_398

 

ناکامی تتلو و یک جز از کل

پیش از این نیز یک بار تصمیم گرفت در فوتبال بازی کند و سرزده وارد تمرین پرسپولیس شد. پس از آن با تیم‌های دیگر وارد مذاکره شد که آنها هم با حضورش مخالفت کردند. پس از آن وارد جریان سیاسی کشور شد و مدتی بعد آنها را هم نقد کرد. مهم‌ترین ابزار تتلو برای تتلو شدن، ساختن حاشیه‌هایی بود که از هیچ عقل سلیمی بر نمی‌آمد. از یک شبه تصمیم برای فوتبالیست‌شدن، حمایت از یک خط سیاسی و اظهاراتش درباره حجاب گرفته تا درست کردن پرچم مخصوص برای تتلیتی‌ها، ساختن موزیک برای انرژی هسته و .. . در نهایت هم کار به جایی می‌رسد که طرفدارانش رفته رفته جدی می‌شوند و به بغبغوی او پاسخ می‌دهند. حالا تتلو مهاجرت کرده و دو کنسرت در گرجستان و استانبول هم داشته است؛ حاشیه‌های این دو کنسرت را هم که در نظر نگیریم، تتلو نمونه‌ای از جوان ناکامی است که با کوچک‌ترین خواسته‌هایش مخالفت شده و حالا نمود بیرونی‌اش، جوان ۳۲ ساله‌ به ظاهر دیوانه‌ای است که با انواع و اقسام مخدرها خودش را رهبر یک گروه معرفی می‌کند. رهبری که طرفدارانش هم هر کدام به نوعی ناکام‌اند و الگوی‌شان تتلو است. آسیبی که بی‌توجهی به ریشه این آسیب‌ها یا برخوردهای قهری فقط این ژانر را خطرناک‌تر می‌کند. // ایرنا زندگی

 

500x500_1390418172875537

 

 


اخبار داغ : دنیا جهانبخت و مهراد جم بچه دار شدند + تصاویر و فیلم


 

 

چرا «تتلو» اینطوری است؟

«در یک مصاحبه خوب، حقایق را درباره دولت جمهوری اسلامی، آقای رئیسی و تیمش که در حق من نامردی کرده‌اند به شما می‌گویم. من بالاخره حقیقت را می‌گویم.»

 

این جملات متعلق به یک روزنامه‌نگار، سیاست‌مدار یا یک استاد دانشگاه نیست. این جملات متعلق به یک خواننده زیرزمینی پرحاشیه است که در یک برهه زمانی دست‌مایه تبلیغات انتخاباتی برای یکی از کاندیداهای ریاست ‌جمهوری شده بود اما حالا معتقد است که بازی خورده و می‌خواهد افشاگری کند.

 

امیرحسین مقصودلو معروف به «امیر تتلو» یکی از خوانندگان پرطرفدار بیشتر میان نوجوانان است که هیچ‌گاه نتوانست در ایران فعالیت رسمی داشته باشد. صفحه اینستاگرام او ۴ میلیون‌نفر دنبال‌کننده دارد و به نظر می‌رسید که او پرطرفدارترین خواننده ایران است اما معادله جایی به هم ریخت که او تصمیم به برگزاری کنسرت در ترکیه گرفت و از آنجا که فقط حدود ۲۰۰ بلیت در این کنسرت فروخته شد، این کنسرت اجرا نشد.

 

حالا این پرسش به ذهن متبادر می‌شود که طرفداران او دقیقا چه گروهی از جامعه هستند که فقط ترجیح می‌دهند او را بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای تماشا کنند؟ تعداد دنبال‌کننده‌های او حتی برای یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری دوازدهم هم آنقدر وسوسه‌برانگیز بود که از تتلو برای تبلیغات انتخاباتی‌اش استفاده کرد؛ موضوعی که این روزها خیلی این رپر جوان را آشفته کرده است.

 

اما تتلو و طرفدارانش چه کسانی هستند؟ از دکتر مرجان علی‌قارداشی - روانشناس - خواستیم که یک تحلیل روان‌شناختی از تتلو و تتلوها برایمان ارائه دهد.

 

علی‌قارداشی ابتدا ترجیح می‌دهد درباره صفحات پرطرفدار اینستاگرام بگوید: «ما اغلب آدم‌هایی را در دنیای مجازی دنبال می‌کنیم که برایمان جالب هستند و این دنبال کردن همیشه به آن معنا نیست که ما طرفدار آن شخص هستیم چرا که طرفدار بودن به معنای الگو قراردادن و پیروی کردن است. ما نباید با دیدن افرادی که دارای دنبال‌کنندگان زیادی در فضای مجازی هستند به این باور برسیم که آنها پرطرفدارند. حالا اگر بخواهم مشخصا درباره امیرحسین مقصودلو برای شما صحبت کنم، آنچه را که باید درباره دنبال‌کنندگان او در نظر قرار داد، مقوله طیف سنی است. اگر نگاهی به لیست دنبال‌کنندگان او بیندازید، متوجه می‌شوید آنها اغلب بچه‌ها و نوجوانانی هستند که در بحران پیدا کردن هویت و نقش اجتماعی‌شان به سر می‌برند. در واقع بچه‌هایی که توانایی این را هم که به تنهایی به کنسرت خواننده محبوبشان به ترکیه بروند را ندارند.»

 

تتلو

 

او ادامه می‌دهد: «مردم به طور کلی از ادا و اطوارهای عجیب استقبال می‌کنند و از هر چیز غیر معقولی لذت می‌برند. مثلا شما الان بگویید یک فیل را به پارک ارم آورده‌اند که سه خرطوم دارد یا مثلا خرگوشی که هزارتا پا دارد. چون این موضوع برایشان غیر معقول و جالب است، دنبالش می‌روند. اساسا ذهن به دنبال چیزهای تازه است. اما اگر بخواهیم زاویه دید را تغییر دهیم و درباره عدم استقبال از کنسرت امیرحسین مقصودلو صحبت کنیم باید نوسانات ارز و ریزش مخاطب سایر خوانندگان مطرح در کشورهای اطراف را در نظر داشته باشیم. قطعا تعداد زیادی از پدر و مادرها توان خرید بلیت این اجرا برای فرزندانشان و سفر به ترکیه را نداشتند. می‌خواهم بگویم باید همه فاکتورها در نظر گرفت و نباید خیلی بدبینانه بگوییم او دنبال‌کننده ساختگی دارد. اتفاقا او دنبال‌کنندگان زیادی دارد اما شاید دلیل اصلی بد آوردن او در کنسرت ترکیه کم‌سن بودن مخاطبش و پایین بودن ارزش موسیقایی آثارش برای اقشار مختلف بود.»

 

این روانشناس تاکید می‌کند: «ما زمانی می‌توانیم اظهارنظر قطعی درباره این خواننده داشته باشیم که او بیاید و یک کنسرت رایگان در ایران برگزار کند و بعد ببینیم آیا در این شرایط هم کسی حاضر نیست او را ببیند؟»

 

از دکتر علی‌قارداشی می‌خواهم به عنوان یک روان‌درمانگر یک تحلیل کلی از شخصیت امیرتتلو برایمان ارائه بدهد. او می‌گوید: «این موضوع را باید از دو جهت بررسی کرد. امیرتتلویی که به صورت واقعی حضور دارد و آنچه که هست و دوم امیرتتلویی که مردم ساخته‌اند. او یک خواننده تقریبا خوش‌صدایی بود که با پشتیبانی طرفداران نوجوانش کارش را جلو می‌برد. من از او چند مصاحبه خوانده‌ام. در یکی از مصاحبه‌هایش گفته است که من در یک خانواده مَشتی متولد شدم. منظورش از کلمه مشتی یک خانواده خوب و شاد است اما چند وقت بعد در یک مصاحبه دیگر اظهار کرده است که من بچه طلاق بودم و با مادرم زندگی می‌کردم و کمیته امداد به ما کمک می‌کرد! بنابراین از گذشته این شخص پیشینه درست و صحیحی نیست که بتوانم او را خیلی دقیق تحلیل کنم چون ما او را قبل از شهرتش نمی‌شناسیم. او یک جای دیگر گفته که در گذشته کارگری می‌کرده است. از این جمله می‌توان فهمید که به خاطر شرایط فرهنگی و اجتماعی جامعه، او در شرایطی بوده که عزت و احترام دریافت نمی‌کرده و دیده نمی‌شده است.»

 

تتلو

 

او معتقد است: «اساسا جامعه ما تتلوساز است. چنین افرادی ساده‌ترین راه را برای دیده‌شدن، رفتار ضد اجتماعی می‌دانند. مردم آنها را در فضای مجازی می‌بینند و این دیده‌شدن به مرور برایشان جذاب می‌شود. اما از یک جایی به بعد دیگر اختیارشان از دست خودشان خارج می‌شود و دست مردم می‌افتد. به طور کلی ما یک گونه شخصیتی ـ نمایشی داریم که دوست دارند دیده شوند و برای شهرت همه کار می‌کنند. حتی خودشان را با سلبریتی‌های خیلی مشهور مقایسه می‌کنند. این ویژگی شخصیتی ممکن است که در همه ما وجود داشته باشد اما اگر این ویژگی بخواهد خیلی زیاد در وجود ما سرکشی کند دیگر تبدیل به اختلال شخصیت می‌شود.» 

 

از دکتر علی‌قارداشی می‌پرسم آیا این میزان خالکوبی روی بدن امیرتتلو طبیعی است؟ که پاسخ می‌دهد: «خیر. تتلو فریاد می‌زند که مرا نگاه کنید! او همیشه بدنش را اپیلاسیون می‌کند، برنزه می‌کند و فریاد «مرا تماشا کن» سر می‌دهد. او برایند جامعه‌ای است که جایی برای دیده‌شدن نداشته است. آدم‌ها با هم یکی نیستند. یکی برای دیده‌شدن تلاش می‌کند که یک متخصص حرفه‌ای شود، یکی دیگر رَپر! آنچه درباره تتلو مشخص است، فریاد مرا دیدن است.»

 

تتلو

 

این روانشناس ادامه می‌دهد: «به طور کلی من او را شخصی می‌بینم که دارای شخصیت دوقطبی است. یعنی آدم‌هایی که زیاد حرف می‌زنند و کارهای عجیب و غریب می‌کنند. تتلو یک بار گفت که می‌خواهم فوتبالیست شوم و مگر من چه چیزی از دیوید بکام کمتر دارم؟ یک‌بار خطاب به هوادارانش گفت که اصلا شما لیاقت من را ندارید و از همه شما بدم می‌آید. یک‌بار از لشگر سایبری امام زمان (عج) حرف می‌زند و ... به این رفتارها دوره‌های شیدایی می‌گویند که فرد حرف‌های عجیب می‌زند و حتی گاهی خودش را از دنیا منفک می‌کند. او حتی راجع به سیاست هم حرف می‌زند؛ از یک کاندیدا طرفداری می‌کند؛ ‌ می‌خواهد افشاگری سیاسی کند. خودش را درگیر مسئله حجاب می‌کند. یک روز مسلمان دوآتیشه می‌شود؛ یک روز فارغ می‌شود و ... او هیچ خط فکری مشخصی ندارد.»

 

دکتر مرجان علی‌قارداشی همچنین معتقد است: «آدم‌هایی که تحت عنوان «تتلیتی‌ها» هوادار امیر تتلو هستند در واقع پشت او قایم شده‌اند تا خشم خود را نسبت به جامعه خالی کنند. اما در نهایت دوست دارم بگویم که گاهی ما آدم‌ها به بیماری دیگران دامن می‌زنیم. جوانان ما یاد گرفته‌اند که برای دیده‌شدن دیوانگی کنند. تتلوها را مردم دیوانه‌تر می‌کنند.» // ایسنا

تتلو

 

بسته‌شدن اینستاگرام تتلو با ۴ میلیون فالوئر

پیش از این نیز در آبان ماه سال گذشته تتلو در استوری‌های اینستاگرامش در نقش یک معلم بهداشت ظاهر شد و سعی در آموزش بهداشت فردی به مخاطبان ۴ میلیونی‌اش داشت. آموزشی که در نبود سواد، اشراف به موضوع و ناآگاهی با ادبیاتی زننده همراه شد و واکنش منفی اینفلوئنسرهای فعال حقوق زنان را به‌همراه داشت. افرادی که تتلو را یک نابهنجار می‌دانستند که با ادبیاتی زنانه سعی در القای تفکرات مردسالارانه‌اش دارد و زن را یک موجود حقیر می‌داند. پس از این واکنش‌ها، تتلو رویکرد متفاوتی را در پیش گرفت و استوری‌هایی گذاشت که با فحاشی همراه شد و محتوای تمام آن فحاشی‌ها ترویج خشونت علیه زنان و تجاوز به آنها بود. در همین میان که تتلو به فحاشی‌هایش ادامه می‌داد، گروه‌های متفاوت دیگری در اینستاگرام و توییتر، از فعالان زنان گرفته تا کاربران عادی اینستاگرام و حتی خواننده‌های رپ و پاپ، او را نقد می‌کردند و از کاربران می‌خواستند که تتلو را ریپورت کنند تا اینکه اینستاگرام صفحه تتلو را با ۴ میلیون مخاطب بست.

 

امیر تتلو

ناکامی تتلو و یک جز از کل

پیش از این نیز یک بار تصمیم گرفت در فوتبال بازی کند و سرزده وارد تمرین پرسپولیس شد. پس از آن با تیم‌های دیگر وارد مذاکره شد که آنها هم با حضورش مخالفت کردند. پس از آن وارد جریان سیاسی کشور شد و مدتی بعد آنها را هم نقد کرد. مهم‌ترین ابزار تتلو برای تتلو شدن، ساختن حاشیه‌هایی بود که از هیچ عقل سلیمی بر نمی‌آمد. از یک شبه تصمیم برای فوتبالیست‌شدن، حمایت از یک خط سیاسی و اظهاراتش درباره حجاب گرفته تا درست کردن پرچم مخصوص برای تتلیتی‌ها، ساختن موزیک برای انرژی هسته و .. . در نهایت هم کار به جایی می‌رسد که طرفدارانش رفته رفته جدی می‌شوند و به بغبغوی او پاسخ می‌دهند. حالا تتلو مهاجرت کرده و دو کنسرت در گرجستان و استانبول هم داشته است؛ حاشیه‌های این دو کنسرت را هم که در نظر نگیریم، تتلو نمونه‌ای از جوان ناکامی است که با کوچک‌ترین خواسته‌هایش مخالفت شده و حالا نمود بیرونی‌اش، جوان ۳۲ ساله‌ به ظاهر دیوانه‌ای است که با انواع و اقسام مخدرها خودش را رهبر یک گروه معرفی می‌کند. رهبری که طرفدارانش هم هر کدام به نوعی ناکام‌اند و الگوی‌شان تتلو است. آسیبی که بی‌توجهی به ریشه این آسیب‌ها یا برخوردهای قهری فقط این ژانر را خطرناک‌تر می‌کند.

 

تتلو

تتلو مهمان آنتن بی‌بی‌سی فارسی 

تتلو تا پیش از مصاحبه با بی‌بی‌سی آن قدر جنجال‌‌آفرینی کرده بود که نیازی به تکرار آنها نیست. از توهین به مقدسات تا حرف‌های عجیب پس از قتل وحشیانه دختربچه‌ای هفت ساله‌ اما تتلو روبه‌روی مجری بی‌بی‌سی نشست و یک ساعت تمام هر آن چه دوست داشت گفت و شاید بسیاری دلشان برای جوانی که جلوی خود می‌دیدند، سوخت که مشخص بود نمی‌داند از زندگی چه می‌خواهد.

 

او در این مصاحبه هم ضد و نقیض‌های زیادی گفت. همان زمان هم برای بسیاری از اهالی رسانه سوال این بود که چطور رسانه‌ای که ادعای کار جدی و حرفه‌ای دارد، در عین دانستن تمام این موارد به تتلو آنتن می‌دهد.

 

تتلو

توهین بی‌شرمانه به زنان و حذف شدن از اینستاگرام

 

مشخص بود که تتلو باز هم جنجال می‌سازد. این بار باز هم تیغ تیز توهین‌های تتلو بر پیکر زنان نشست و در صفحه‌ اینستاگرام او نوشته‌های نقش بست که شرم‌آور واژه‌ای کوچک برای توصیف آن است.

 

اینجاست که دیگر همان مردم ساکن شبکه‌های اجتماعی دلشان به درد می‌آید، تاب نمی‌آورند و در هیات یک جمعیت معترض، به اینستاگرام شکایت می‌برند و تتلو را از این شبکه اجتماعی بیرون می‌کنند. پیام‌هایی که از این پس روانه اینستاگرام می‌شود محتوای مشابهی دارد و همه در شکایت از تتلو است. حتی برخی از کاربران مستقیما با این شبکه اجتماعی مکاتبه می‌کنند تا جلوی انتشار توهین‌های تتلو را بگیرند.

 

تتلو

جنبشی که در فضای مجازی علیه تتلو راه افتاد

صفحه تتلو در اینستاگرام بسته شده است. او دیگر در این شبکه‌ اجتماعی نیست اما بحث او در شبکه اجتماعی توییتر داغ است و به نظر نمی‌رسد که به این زودی‌ها خیال سرد شدن داشته باشد. در این میان بیشتر انتقادات به چیست؟

 

با خواندن نظراتی که درباره تتلو در شبکه‌های اجتماعی رد و بدل می‌شود یک موضوع مورد توافق بسیاری از کاربران است:‌ «تریبون دادن به چنین فردی اشتباه محض است.» در اینجا هم بسیاری به شماتت بی‌بی‌سی پرداخته‌اند که چرا با وجود تمام اطلاعاتی که از پیشینه این فرد موجود بود باز هم او را سوژه‌ای مناسب برای روی آنتن بردن دیده است.

 

پرسشی در پایان باقی می‌ماند. تکلیف ۴ میلیون نفری که تتلو را در اینستاگرام دنبال می‌کردند چیست؟ آیا آنها را نیز باید همانند رسانه‌ای قضاوت کرد که به تتلو تریبون می‌دهد؟‌ آیا آنها به دلیل دنبال کردن تتلو باید پس انتشار متن‌های توهین‌آمیز او احساس شرم کنند؟

 

اینجا دنیای شبکه‌های اجتماعی است. دنیای جدید، دنیایی بدون مرز که در آن هنوز بسیاری موارد تعریف روشنی ندارند و از این فرهنگ به فرهنگ دیگر متفاوت به نظر می‌رسند اما آن چه مشخص است اینجا هم توهین و توحش تحمل نمی‌شود هر چند که راه برای ابراز آن باز باشد.»

 

et626-crop-c0-5__0-5-700x700-75

تتلو، سریالی‌ که تمام نمی‌شود

تتلو سریالی‌ است که تمام نمی‌شود و همچنان صاحبان رسانه به‌ دنبال او و حاشیه‌هایش هستند و خواسته و ناخواسته به او کمک می‌کنند تا باور کند که سازنده مغز هوادارانش است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها