لشگرکشی ترکیه به لیبی

پارلمان ترکیه براساس لایحه پیشنهادی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور، به دولت اجازه داد تا نیرو‌های نظامی به لیبی اعزام کند.

لشگرکشی ترکیه به لیبی

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، وزارت امور خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای، موافقت پارلمان ترکیه با اعزام نیروی نظامی به لیبی را به شدت محکوم کرد و افزود: مصر تاکید می‌کند این اقدام پارلمان ترکیه، نقض قوانین بین المللی است.

پارلمان ترکیه پنج‌شنبه براساس لایحه پیشنهادی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور، به دولت اجازه داد تا نیرو‌های نظامی به لیبی اعزام کند.

این درحالی است که ترکیه، اتحادیه عرب را به سکوت در مورد حملات تحت حمایت ارتش‌های خارجی که از چند ماه پیش در لیبی رخ می‌دهد متهم کرد. «حامی آکسوی»، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه، روز پنج شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد اتحادیه عرب قادر نبود رویکردی قاطع میان مشروعیت بین المللی و عملیات نظامی تحت حمایت نیرو‌های خارجی ارائه کند.

لیبی از مدت‌ها پیش میان دو نیروی سیاسی، یکی در طرابلس پایتخت این کشور و تحت حمایت سازمان ملل متحد و دیگری مستقر در شرق و تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر گرفتار شده است. ارتش حفتر عملیاتی نظامی را در طرابلس و اطراف آن برای اشغال این شهر آغاز کرده است.

حامی آکسوی در این بیانیه اعلام کرد آنکارا به حمایت خود از دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس به عنوان تنها نهاد اجرایی مشروع لیبی و تلاش برای دستیابی به توافق آتش بس میان دو جناح متخاصم ادامه خواهد داد. او افزود روح قعطنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در جهت حمایت و تقویت دولت وفاق ملی به عنوان تنها و نماینده مشروع لیبی است و از سایر اعضای سازمان ملل متحد نیز خواست در همین راستا عمل کنند.

بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه پس از برگزاری نشست شورای اتحادیه عرب در قاهره درباره درگیری‌های کنونی لیبی منتشر و در آن تلاش برای مقابله با مداخله خارجی در لیبی درخواست شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها